U Casteddu di Sten


U Casteddu di Sten si trova in Amberes , o più bienu hè parte di u muru di a cità. U Casteddu di Sten hè stata creata in 1200 per cuntrullà u fiumu Scheldt, cù quale pò vinticelli, chì in questu tempu spessu saranu incursu pirate nantu à a cità. A parola steen significa "pietra", perchè u titulu riflette chì u casteddu era a prima struttura di pietra in Amberes - tutti l'altri abbinimenti eranu ancora in legnu. True, certi circhuli crede chì in u XIII seculu u casteddu era già cumpunitu, è i primi alcuni fubbe in u seculu IX da i Normi.

Infurmazioni ghjugna

À questu ghjornu, u casteddu di Sten ùn hè micca cunservatu per cumplita - quandu hà occupatu una zona più grande, era circundatu da ogni uccisione da e parete difesa. Oghje, da uni pochi "rustii internu", era solu un pianu - una parti significativa di l'edifichi fù demolitu quandu l'amministrazione di a cità hà decisu d'espansione è rinvià u ciumi.

Prima di chistu, u casteddu era ancu ricustruitu parechji volte. U più gravi di a so riurganizazione hè fatta durante u regnu di u Rè Carlu V d'Habsburgu, in u 1520: hè statu cunsideratu considerablemente, è oghje hè pussibule qualchì «dodels» hè stata esercita dopu, a pedemontana difesa in u culore scuru. In generale, ora a parte priservata di u casteddu hà veduta propriu cumu pareva dopu stu perestroika. L'autori di u prughjettu di u casteddu eranu l'architetti di Vagemarke è Keldermans.

Casteddu oghje

À l'intrata à u Casteddu di Sten, sarete stati cun l'estatua di Long Wapper - l'héroe di u folkloru urbanu. Hè cresce chì u Long Wapper temia a cità, chì diventenu un giant o un nano. L'scultura hè stata stallata in u 1963.

Andendu à a porta, puderete vede un petit bas-relief, situatu nantu à elli è raffigurendu u Diu Pagan Semini. U diu di u ghjovanu è a frugalità "rispunsevule" per u crescita di a pupulazioni d'Amberes - e figlioli senza zitate venenu à bas-relief prigari per u cuncessione di eredi. Semini era cunsideratu u antenatu di a tribù, chì fundò quì un settore chì criscinu à a cità. U bas-relief hè statu fattu malatu - in u 1587 fù danatu da un fanàticu riligiu, un monacu di l'ordine Jesuitendu. L'antica capella militare hè imizzioni cù u stemma stemma di u Rè Carlu V. In u casteddu stessu pudete vedere cullizzioni di uttuli è utensili antichi.

In u parcu hè un munumentu à i suldati di Canadà chì participonu à a Siconda Guerra Munniali.

Cumu è quandu, à guardà à e Pareti Casteddu?

Per alcuni unu di i castelli più belli in Belgio hè assai simplice - hè solu 300 metri da a famosa Grote Markt. Pudete ricevutu in l'autobus 30 è à 86, l'altare in quale avete da esse chjamatu Antwerpen Suikerrui Steenplein. U casteddu duverà visitanti ogni ghjornu, per esse Luneddi, da 10-00 à 17-00. A visità costarà 4 euro.