U ghjornu internaziunale per a tolleranza

Eppuru in u mondu mudernu ci sò tendenzi à globalizazione, però, u prublema di l'intolerancia hè sempre assai agudo. Casi di l'infirmità di i diritti umani in cunnessione cù a razziali, naziunale naziunale o religione, è ancu a necessaria di chjudarà l'attirali, hà fattu u stabilimentu di u Dia Internaziunale di Tolerance lògicu.

I razzii di l'insemi di u Ghjornu di Tolerance

U mondu mudernu ùn hè micca tutta di u mondu di u prublema di l'intoleranza per una ragione o un altru. Ancu s'è a scienza hà stabilitu chì e razzii è e naziunalità sò u stessu in u so sviluppu mentale è fisicu, è variate viulazione di a norma, in una quantità più o menu limitata, l'indici si manifestanu solu à u livellu di individuli individuali, anu sempre un gran numaru di casi d'ostilità è d'extremismu in cunnessione cù a o razza. Ci hè ancu un gran numaru di cunflitti basati in l'intoleranza reati, alcuni di quelli chì anu puru criscenu à cunfrontu armatu apertu. E questu hè anchi u fattu chì a maiuranza di e religione più generale in u mondu pruteghja a tolerenza è amuzione versu u vechju, cumpresu un rappresentativu di una fede distinta. Tutti issi rendi eranu ancu impetu à u stabilimentu di una data certa, in a quale hà prestu una cura particulari à u prublema di a tolleranza.

U ghjornu di Tolerance è Tolerance

U ghjornu hè celebratu annantu u 16 di nuvembre . A scelta di sta data hè duvuta à u fattu chì era in questu ghjornu in u 1995 ch'ella hè stata accunsentuta a Dikultura di Principi di Toleranza chì era firmata da i stati chì sò membri di l'urganizazione internaziunali di l'UNESCO. Un annu dopu, a dirigenza di l'Organizazione Naziunale invitò i so membri di sustegnu e boni intenzioni per stabilisce a tolerenza è di toleranza à u mondu è da a so risoluzione annunciau a data di u 16 di nuvembre cum'è u Dia Internacional di a Tollerante.

In queste ghjornu in parechji paesi di u mondu ci sò parechje avvenimenti dedicati à u sviluppu di a tolerenza versu e persone cù u culore di a pelle diverse, a citadinanza, a religione, a cultura. Ora u mondu diventa a multiculturalità, è u prublema di l'identità d'una persona hè più agutu. Per fà sapè a diferenza di l'altri hè necessariu, ma vò d'avè l'accettà è a cumprènniri u desideriu di una altra persona per a so scelta è a capacità di traduzà i valori chì anu più vicinu à ellu, se questu casu accade in cundizioni di a coexistenza pacífica di e culturi.