U ghjornu Olimpica

Ogni annu annantu à u globu U ghjornu Olimpiandu Naziunale si celebrà in onore di a re-creazione di u campionu in a so forma prisente. U numaru di a celebrazione hè stata determinata in u 1968 in St. Moritz (Suisse) à a reunione di u Comite Olimpico Interetnicu.

A risuluzzioni supra a celebrazione di u ghjornu Olimpica Internaziunale hè stata aduttata cù l'aiutu di prumove l'esportu in u mondu. Chì avvene hè assuciatu à a data, chì ghjè u ghjornu olimpicu internaziunale ufficiale

In u giugnu di u 1894, una conferenza hè stata in Parigi nantu à i prublemi di u sviluppu sportu, in quale hà intervene doce Stati. U 23 l'entuzjuge francese Pierre de Coubertin hà fattu un rapportu cù l'rapportu. L'attivista prisenta à u publicu u pianu chì avia sviluppatu per u principiu di u muvimentu uccidintali è hà prupunutu a riprincipione di l'antichi cuncorsi grechi, per chì tutti i quattru anni hà pussutu un ghjornu sportu cù l'invitu à participà à qualsiasi naziunalità. Scrivite ancu a creazione di un comitatu internaziunale chì seguitaria l'organizazione di a cuncorsu.

U Cungressu hà incuraghjitu a pruposta di u Francescu, hà capu u CIO è digià in u 1896 in l'antenatu di e competizioni di a Grezia i postu i I Jochi Ulìmpici. Duranti stu piriu, 30 (1896-2012) L'Olimpiadi èranu organizati è trè volte (1916, 1940, 1944), addiventanu esse impossibili per i cunflitti militari.

Hè per quessa u ghjornu Olimpiadi Internaziunali si celebrà u 23 di ghjornu in memoria di l'rapportu fatali da a cuncurrenza. Sta data fu sempri immortalizata in u 1948 in a reunione IOC. Dopu ddu puntu, u ghjornu hè celebratu in tutti i paesi di u mondu.

In ghjugnu, quandu u ghjornu olimpicu internaziunale si celebrà, per fucalizza nantu à i sportivi, numerosi razzi sò urganizzati per distanze distanzi, in quale parechji parte di participà, esercitazioni è sporti sò stati. I populi sò e razzi maratoni per quattru chilometri di distanza. Sò urganizzati da i cumiti naziunali olimpichi in ogni statu. U numaru di cumitati olimpichi chì anu organizatu maratoni di massa multiplu s'hè grownu à 200 oghji. A so scopu principale hè a disseminazione di valori i ideali olimpichi, a propaganda di u muvimentu è l'sport in generale, a participazione di i citadini in educazione fìsica, è un stiltu di vita sana.

Olimpichi - una festa di sport

In u 1913, nantu à l'iniziativa di Coubertin, u muvimentu Olimpiadi hà ricevutu u so simbulu è bande. Emblema - cinque centesioni tessili di diversi culori: blu, nìvuru, russu (in a cima) è giallo è verde (in a linea di fondu). Elen denote u quintu combinatu in l'attività di i cuntinenti. A bandiera di i ghjoculi hè un tela bianca cù aneddu olimpico.

Più più di un seculu di a storia di i ghjoculi, una certa funzioni culurante di a so splutazioni era furmatu. A flame olimpica s'aprenja in l'Olimpica greca è hè purtatu da u relanzamentu di ciara di i participanti à u postu di a cuncurrenza. L'atleta puliticu cunnisciutu famosu ghjurà in nome di tutti i participanti è i ghjudici. Tucculà l'adjudicazione di medalzii à i premiere è i premiere, a cresce a bandera statale è chì sia l'innu naziunale in onore di i campi ùn pò micca esse indiferenti nuddu abbitanti di u pianeta.

Oghje ghjornu, i Jochi Ulìmpici è i so vincitori sò diventati l'orgogliu di qualsiasi paese. Tutti l'atleti più cè famosi crèdenu a so pròpia carriera è insufficente senza una medaglia olimpica. U muvimentu di u sport hè chjamatu à elevà a generazione ghjovira in u spiritu di una manera sana di vita, l'intelligenza universale. Olimpichi cuntribuiscenu à l'assicuranza di a vita senza cunflittu in u pianeta, anu diventatu u più grande festa di sport di u nostru tempore.