A Deusa Persephone

Miti chjamanu a dea greca Persephone figliola di Zeus è Demeter. A so ghjustizia di u ghjovanu, alegre è splendore ingrata in u panteistu di i dii supremi di Grezia cum'è a mòglia di u regnu di l'infernu - Aida .

A dea Persephone in a mitulugia greca

Demeter, a mamma di Persephone, era cunsideratu da i grechi comu a dea di a fertilità è l'agricultura. U so affari di amare cù u so frère Zeus hè scrittu bughjone bè, è dettu u fattu chì l'amore di Demèteru ùn era micca diversu, pudemu cuncludi chì u diu supremu di l'Olympus hà solu seductu à a so surella. Invece, Persephone diventò a fiore figliola di Demèteru, a cunnessione spirituale di queste dea era assai forte.

Prima di studià u mitu grecu, i circhufi Persephone apparentanu in una varietà di iposposti. Unu di quelli hè a ghjovana è bella figghia di Demeteru, un simbulu di primavera è di fioritura. U secondu hè una dama forti di u munnu di i morti è una mullisa gelosa, capaci di castiguamenti severamenti i so rivali. A terza imagina hè una conducta cordiale è simpaticedda di l'ànima di i morti. Sicondu parechji studii, l'imaghjini di a dea Persephone in a mitulugia greca era presaggiu di i viaghjatori di i Balcani. In ogni casu, a dea hè diventata assai è si trova in parechji miti.

Sicondu una di e leggende Persephone pruvò per aiutà à Orfeu tornà a so mòglia in u mondu di a vita. Ella, cum'è a nimu, puderia rializà u so desideriu, perchè Persephone stessu hè statu posta in u regnu d'Aida forti. Orfeo avia datu una cundizione - per abbandunà u mondu di i morti, senza retrocede à a so sposa, ma ùn pudia micca affruntà di a tentazione è perde pere sempre Eurydice.

Certi miti dicenu di l'interessi di l'amuri di u diu Hades è a so moglia Persephone. A dea di u infernu hà distruttu i so rivali senza misericòrdia - hè stata turnata in una menta di una ninfa Mintu, a ninfa Kokid - pisaredda. Ancu ma a maiò parte di Persephone era amatu ancu - Adonis è Dionisiu. È per l'amori di Adoni, a dea Persephone cuntrava cù Afrodite stessu. Zeus, chì era aspertu cù i disputi di sti dui deessi, urdinò à Adonis à vive 4 mesi cù un amatu, 4 in l'altru, è u tempu restante di l'annu si lasciassi à ellu stessu.

U mitu di Persephone è Hades

U mitu più impurtanti per Persephone ci conta di u so segramentu da Hades. U capu di u munnu di i morti hà piaciutu assai a figliola bella di Demeteru. Un ghjornu, quandu Persephone persu ghjuvendu per una pratica fiorita cù i so amichi sottu a survegazione di Helios, un carru appare da sottu à a terra, chì Hades hà rignatu. U diu suttu hà pigghiatu Persephone è u purtonu à u regnu di a morte.

Demeter ùn pò accettà chì a so amata figliola diventerà a mòglia di l'anziani Fula, è ùn avaia mai a vista. A mamma hà dumandatu aiutu di diversi dii, da Zeus stessu, ma nimu pudia aiutà. Per via di u soffrimentu di Demèteru, una gran sequenza, cuminciò à cresce, i animali è i pirsuni cuminciaru à perì, ùn ci era nimu à offre sacrificiu riccu à i dii. Allora Zeus era scantatu è pruvatu per correggià a situazione. Hà dumandatu à Hermes per cunvince Hades per turnà Persephone.

U capu di u regnu di i morti, sicuru, ùn era micca brusgiatu à tutti a voglia di turnà a ghjovana moglie di a so mamma, ma ùn pudia micca per andà à questu cunflittu bellu cun u Zeus. Allura Hades ghjunghjite à u truccu - ellu trattò Persephone cun le pomi di una granada. Stu fruttu in Grecia hè cunsideratu simbulu di u matrimoniu, perchè Persephone hè statu stata obligata di mantene a mòglia di Hades.

Abbinutu di a so figliola nova, Demeteru chianciva. Questa lagrimi di l'umidità di salvezza cariu à u locu, a sequenza era annantu, è a minaccia di a perdita tutta di a vita spariu. Ma quandu Demeteru sapia chì Persephone avia manghjatu graneddi di granu, hà dettenditu chì a so figliola ùn vi mancau cun ella per sempre. Zeus hà urdinatu à u persephone 8 mesi à l'annu per gastru cù a so mamma, è per 4 mesi per fà in u infernu per u so maritu. Demeter reconcilie cù una decisione di a divinità principale, ma di issa ora, cum'è un signu di a so dulore in Grecia per quattru misi, l'invernu inserita in.