Dii Rumani

L'abitanti di Roma antica eranu sicura chì a so vita dipende da parechji Diu. Ogni sfera hà avutu u so patronu specificu propiu. In generale, u panteistu di i dii Rumani consistìanu di i figuri più significati da i duvuti secundi è di i spiriti. I Rumani eretificonu temples è stati à i so dei, è rigalmente purtate rigali è celebrazione.

Dii Rumani

I religiuni di a Roma Antica sò peculiari à u politeismu, ma unu di i numerosi patroni, ci sò parechji figuri significattivi:

  1. U rulettu più impurtante hè Ghjúver . I Rumani cungresu chì era u patronu di a timpesta è di a timpità. Ellu manifesta a so vulintà lampendu lamposu in terra. Hè stata creu chì u locu induve cadunu sanu diventanu u sacru. Ellu dumandò à Jupiter per chjarà per una bona racolosa. U cunsideronu un patronu di l'statu Rumanu.
  2. U diu romain di a guerra Marti hè inclusu in a triad di i dii, chì dirigenu u panteonu rome. Inicialmente, era cunsideratu patronu di vegetazione. Fu à Marte chì i rigali di i guerrieri foru sacrificatu davanti per andà in a guerra, è ancu aghjunghje da ellu dopu a battagghia successiva. U simbulu di stu diu era una spea - a regione. Eppuru u so beligerante, i Rumani rintraducanu à Marte in una prupietta pacifica, discendu chì ripusenu dopu a battaglia. Oltre à e so mani li tenia l'estatua di a dea di a vittoria, Nicky.
  3. U diu romainu di a curinga Asclepiu era spessu paru un vìduve cù una barba. L'attribuale principalu è più famosu hè u persunale chì impregnava a serpente. Hè utilita com un simbulu di medicina finu à questu ghjornu. Solu grazii à e so attività è u travagliu fattu, hè stata premiata a immortalità. I Rumani cresciaru un gran numaru di sculture è temples cunsacratu à u diu di a guarisione. Asclepius hà fattu assai scopi in u campu di a medicina.
  4. U diu romain di a fertilità di Liber . Era ancu cunsideratu cum'è patronu di l'enoteche. U più popular entre vignaghjoli. Questa festa hè dedicata à stu diu, chì hà fattu u 17 di marzu. In questu ghjornu, i figlioli più chjucchi pusonu nantu à una toga. I Rumani cuglionu in intersezzione, pusonu nantu à i masks made of bark, è hà scambiatu u phallus, chì era creatu da i fiori.
  5. U diu di u diu in a mitulugia Rumana Apollu era spessu associatu cù u putere di vita di u celu. À u tempu, u Diu diventa cumprincì u patronatimu à l'altri isuli di a vita. Per esempiu, in mitu Apollu spessu hè u rapprisentante di parechji fenomeni di vita. Dopu era u fratellu di a dea di a caccia, era cunsideratu un shooter qualificatu. I agriculi crudanu chì era Apollu chì avianu a forza per aiutà à riunione u pane. Per i marinaghji, era u diu di u mari, chì si marchjà nantu à un delfinu.
  6. Dioni di l'amore in a mitulugia romana Cupidu hè cunsideratu simbulu d'amore inevitabbile è passione. Rapprisbata comu un picciottu o zitellu cù u pilu rive di culore d'oru. In u spinu di l'Amur eranu l'ale, chì l'aiutavanu di passà è di qualsiasi postu cunvene à persone. L'indispensabile attributi di u diu di l'amore eranu l'arcu è i frechi, chì puderanu, cumu per dà sensu, è privà. À qualchi imaghjini, Cupidu hè presentatu cù vilicati, è questu hè chì l'amore hè persone. I righeghjenu i fioretti di u diu di l'amore puderanu micca micca solu u populu ordinu, ma ancu i dii. Amur hà amparatu cù a spidera mortali nativa Psyche, chì passava assai prucessi è, eventualmente, diventa immortale. Cupidu hè una divinità populari, chì hè utilizata per creà diversi souvenirs.
  7. U diu di u Faun era di Dionisiu. Era ancu cunsideratu cum'è patronu di i boschi, i pastori è di i pescadori. Era sempre allegru è, cun l 'ninfi chì l'accumpagnonu, danced è juconu a pipa. I Rumani appendanu Faun per esse un diu astutu chì stole i zitelli, mandatu malsani è malati. À u diu di i campi, i ghjacari è i capri sò purtati. Sicondu i legends Faun hà insignatu à e persone per cultivà a terra.

Questa hè solu una piccula lista di dii Rumani, perchè sò assai è sò stati completamente distinti. Parechji dii di Roma antica è Grècia sò simili in apparizione, cumpurtamentu, ecc.