Biblioteche di u mondu

Un omu hà longatu à pensà à a prisirvà l'accadimentu accumulatu, di u so salvezza è di a riprutazione. À primu tutti i sapè era cunservatu nantu à u papiru, scroll, pillettes. Ma sta informazione si sparguglienu in u mondu, ùn eranu sistematizati è per quessa chì eranu casi inutilisimu. A primu biblioteca veramente famosa in u mondu hè u tèmpiu in Nippur. Da e legends of the Ancient World, avemu apprudendu di e bibliuteche in Grecia, Egittu è Roma. Oghje tutti i paisani sò a so propria biblioteca statica naziunale, in ogni, ancu una cità petite, ci deve una libreria locu. Comu in tempi antichi, ci sò issa grande biblioteche di u mondu, chì ponu esse ragiunatu. In such repositori naziunali hè cuncentra un gran numaru di libri, di ghjurnali è di magazini. I biblioteche régionale sò quasi quantu impurtante per l'esitatu comu nazziunali, anche si sò ligeramente inferiore à a "principal" in termine di u numaru di publicazioni recopilati.

E famigliali di u mondu

A Bibbiuteca Naziunale di i Stati Uniti o a Bibbiuteca di Cungressu hè una di e più grande libberà di u mondu. À u primu, solu u presidente, u vicepresidentu è i membri di u Senatu è u Cungressu di u SU, puderanu aduprà. Hè perchè andà u nome. Hè situatu in Washington è hè oghji una libbreria scientifica per u Cungressu Americana, organizazioni di ricerca, imprese industriale, scole.

In Austria, micca questu di Viena, ci hè una di e bibbiutichi più belli in u mondu - a Klosterneuburg State Library, chì cuntene più di 30.000 libri antichi.

A biblioteca di u duca d'Augustu hè una cullizzioni privata di u Duke Wolfenbuttel, Augustus the Younger, chì hà cullatu i libri da a zitella. L'agenti di tutte e mondu li purtonu manuscritti, chì si metti in un stadiu per un stabilu. Duranti a so vita u duca hà cullatu parechji libru è manuscritti chì sta assemblea era chjamata "l'octagione mare di u mondu".

U Monasteru di Strahov di Praga hè un anticu monumentu di l'architettura ceca. In questu più di 800 anni, ci hè un magazinu di libri maggioru. I publicità più antichi chì ponu truvà quì sò data di u XII seculu. I muri di i chjassi, induve i libri sò guardati, sò cupbi di frescoes. A biblioteca hà rimesse parechje volte, era stata sacchighjata, ma, mancu, assai edizioni valeruti puderà esse cunservatu. Avà sò più di 130 000 libru, 1500 stampati di i primi stampaturi, 2500 manuscritti.

Librerie inugidenti di u mondu

Oghje, in l'età di l'alta tecnulugia è l'Internet, assai persone, in ogni casu, cuntenenu per andà in i libartini. Per elli, sò edificati novi è novi edifichi, altri chì sò impressioni in a so bellezza è l'architettura pocu cumuna:

In u mondu ùn ci hè una quantità numerosa di librarii, è, inveci di u livellu di a civilisazione, ci sò sempre e persone chì ùn pensanu micca a so vita senza stu libru.