Delphinium - preparazione per l'invierno, poda

I celi fiori blu di a pianta cù u nomu fieru "Delphinium" pò aghjunghjà a so frescura è l'incantu à un giardinu di fiore. Trà i varietà varietà di u delphinium, l' perenne hè particularmente populari, chì sò carattarizati da unpretentiosità estrema è di simplicità in cura. A pruduzzioni d'ochju per u delphinium hè abituata per annullà a terra in u giardinu è a regina abbastanza. L'ùnicu duminiu chì sò in generale prublemi diffusione per i viticultori senza sapienti sò a poda di u delphinium è a so preparazione per l'invernu.

Cumu preparatori un delphinium per l'inguernu?

Grazie à a so richezza di l'invernu altru, u delphinium, anche senza preparazione preliminarie, pò esse survegliu l'inguernu cù i ghjàlle à -50 gradi. Ma questu hè pussibule solu sottu à a cundizzioni di inviendu in un capeddu tutale di neve. In i cundizzioni di l'invintati muderni, chì sò cunnisciuti da pioggia più ch'è nuvuli di neve, Delphinium hè in periculu di dui periculi maiori: decadenza è impedimenta.

Hè per quessa hè impurtante ùn mancà u prucessu andate per ellu stessu è hà forsi chjucu u delphiniu per l'inguernu. Per fà questu quì hè bisognu dopu à a parti di u mozzu di u ghjiru grou è passa. Quandu u cuteddu, hè necessariu di lascià e rubuli di vignaghjoli micca menu di 15-20 cm altu. U fattu hè chì i zucculi di sta pianta anu una struttura tubulosa, è si sò cutucati sottu, dopu sottu scintillanti o chiuvuli, l'acqua trasfirianu direttament in u rizoma, causendu a so decadenza.

In più di prutezzione di a pianta da a morte, pudete aduzzione d'argilla orientale, copercia cù fette di talloni. In i cundizzioni di l'inguerni spezii severi senza neve, hè pussibule insulà ulmiserau u delphinium, chì cogliunendu cù un capu di foglie caduti, un mulch orgànicu (turf, serratura) o lapnik. Ma pudete organizzà un sustegnu solu dopu à un'atriba stagione di temperatura, altri o risicu di risidui solu vypret.