Deprivazione sensitiva

U cuncettu di privisiona hè spessu locu in diverse letteratura psicologica di u nostru tempore. Sì cunsevi una persona educata è erudita, pudete bisognu di capiscenu ciò chì hè.

A privazione in a psiculugia hè cumpresa com'è un statu mentale especial, durante quale una persona manca a satisfazione di i so bisogni. Tradottu da l'inglese, stu termini riferisce à a perdita di qualcosa o a privisioni di a pussibilità di un funziunamentu standard di l'esfera di necessità.

Deprivazione è i so tipi

Ci sò parechji tippi principali di stu statu mentale:

  1. Assulutu. Hà implica l'impussìstità di satisfaccing i bisognu bundificatu per una mancanza d'accessu à i risorsi necessari è boni materiali: l'alimentariu, l'aggornu, u calore, u vestitu, etc.
  2. Relativu. Es manifesteghja in forma di un sensu di ingiustizia per u fattu chì u risultatu ùn in tuttu coincide cù i sforzi expended on it.

Ogni catigurìa pò ancu caraterizà i segni di privazione. À u primu preghjudiziu, pare chì a forma relattiva di stu statu mentale hè nunda tuttu di frustrazione, ma questu hè micca solu. Una diferenza significativa in a definizione di queste altre categuria è chì a frustrazione implica a privazione di qualchissia chì una persona hà avutu prima, mentri a privisiona si trova com'è risposta à a mancanza di ciò chì a persona ùn hà mai avutu prima.

Causes di privazione

Tutte eventualità cause di stu sentimentu sò spartuti in parechje forme:

Deprivazione in a famiglia

Se avemu a cunzidira li ragiunamenti supra, allura i prublemi in a famiglia sò rilativi à a privazione materna è suciale. In a zitella è a zitiddina, u zitellu si senti una precisa aguda per l'amori u l'affettu maternali, ma micca sempre disponibile per elli manera di scuntate din bisognu à tuttu. I paisani chì avianu in orfanaghi o orfanaghji, in modu di regula, sò privati ​​di l'assistenza necessaria da l'adulti, chì hè a ragiunata di l'emergenza d'una cundizione mentale com'è privazione. In una famiglia sana cù a so mamma è u babbu, u zitellu ùn averemu micca sempre attellu. I cunsequenze di a privazzjoni sò assai tardi, quandu, a causa di una violazione à cumprà i vostri bisogni, l'esfera motivatica è volitiva è a psique di u zitellu sò state a soffre.

Cundizioni privati

Per fà ricerchi nantu à questu problema, i scientisti utilizanu strumenti è apparecchi apposta. Dopu à u principiu di u seculu 20, parechji esperimenti sò state cundutti per studià a risposta umana à a privisioni sensitivi. Hanu amparatu chì a maiò parte di i sugetti anu rifiutu ancu di participà à l'esperimentu, ancu per una grandi ricumpensa, dopu à trè ghjorni d'interruzzione in una piccula stanza chjucata è specialement equipada.

In questa stanza, tutte e so sona da l'esternu sò stralunatu da u mondu sensu di l'acondicionamentu, e mani di u subjecte eranu inseriti in special pigliate l'embiu di u puzzicheghju perchè u pezzu. E l'attrezziosu furiu traseru sulu un fasciu fasce di lume, chì minimizava a pussibilità di l'ottene infurmazioni nantu à i canali visuale.

Tutti issi esperimenti sò stati necessari per pruvà l'effettu di a privazione di sentimenti annantu à una persona. In generale, a reazione di una persona in questa classificazioni pò esse assai diffirenti. Certi città, in virtù di e so credenze riliggiusi, ricumandenu à e volontà. Un esempiu di privisiona pò esse l'isolazione suciale di ermitidi, sectarii o monaci. Sicondu i prucessi occidintali, porta à l'Illuminazione interni è a unità cù i putenzi superiore.