Iode radiuattivu

L'iodu radiuattivu hè un isotopo di iode ordine, chì hè spessu usatu in pratica mèdica. Questu hè spiegatu da u fattu chì u ghjurnocuttinu pò spontaneamente decadèndite è formate xenon, beta-partícula è gamma-ray quanta.

Indicazione per l'intruduzioni di iode radiuattivu

Pudete trattà a sustancia solu in parechji casi:

  1. L'indicazione principale per l'usu di a droga sò tumuri di malatia di tiroides. A terapia à rinforà caghjoli malati, anchi si sò sparghji in u corpu. Iodine radiuattivu hè cunzidiratu unu di i modi più efficausi di trattà i cancelli di a tiroide.
  2. Spessu, a droga hè cunsigliata per quelli pazienti chì anu diagnòttu cun un goiter tosca diffusa o nodali. Cù sti cundizioni, i tessuti di a glàndula tiroidea massa attivamente di i hormoni, è a tirotossicosi poterà sviluppà.

Chì hè u principiu di a terapia cù iodu radiuattivu?

A partita Beta, assicuta durante a decadenza di a sustancia, hà un ritmu assai elevatu è pò penetrarà in tessili. Stu metudu di trattamentu hè basatu annantu à l'abilità di a glàndula tiroidea per assicurà è accumule iodu. In questu casu - radioattivu, chì rradiarà è distrutassi i celite di u corpu da l'internu.

Hè impurtante chì capisce chì l'accionamentu di a partícula beta estende sola à un par de milimetri da a zona di u so locu, da chì l'irradiazione cù iodu radiuattivu ùn sanu micca. Cusì, stu tipu di terapia face a direzione.

A medicina si amministrà semplice - per a bocca. A sustanzita hè firmata in una càmpulina o di gelatina, chì deve esse ingrada. I pilloli ùn anu micca un oliu o gustu. Injections radioiodine anu ancu, ma sò stati in casi rari.

Possibbili consecuenzii di u trattamentu di l'oncologia è a tiretoxicosi cù iodu radiuattivu

U trattamentu ùn hè senza cumpatore è in a maiò parte di i casi hè toleratu da i malmeti. Cientificatu pruvucatu chì stu tipu di radiazzioni ùn faci micca dannu l'altri urgani è tessuti in tuttu. Inoltre, certi cunciliate anu da fà affruntà cumplicature

  1. Quarchi immediatamenti dopu à u prucedimentu, una putura si sviluppa nantu à u collu. Ghjè accumpagnatu da un ligeru minore.
  2. In certi pazienti, per via di l'irradiazione, l'appetite sparisce, ci sò batta di nausea è vomiting .
  3. À i dosi altissima dosi di iodu radiuattivu, ponnu sviluppà a inflammazione di i tessuti di u glande salivaria. Ma questu hè un fenomenu assai raru.