Neoplasmi nantu à a pelle

A proliferazione patologica di e cèl·lula in ogni zona di a peddi, cù a pelle di a faccia è a testa, hè chjamatu neoplasmi. Neoplasmi difenu in u gradu di diferenciazione di i celuli, l'abilità di metastasize à l'altri organi è i gangdi linfèmi, è dinò inghjulazione è espansione cun upertu fatali sussegwenti. Segù di sta neoplasma nantu à a pelle pò esse divisu in i tipi di seguente:

Neoplasma benigna di a pelle

Queste include:

Verrugas, verrugia e papillomi sò causati da u papillomavirus umana. Certi tipi di papillomi occuru cù inflamazioni crunulonii di a pelle è di mucosa. I Nevusini sò cungenital o acquistate, chì pareanu à ogni età.

A neoplasia benigna nantu à a pelle pò esse cù e ferite, ragiò è esse ghjustu à u soli, quand'elle esposi à a pelle di sustanzi aggressivi, cù malati di a pelle vigilate prolongate. Ùn u rolu di u minimu hè ghjucatu da u factor hereditariu. Celle di un tumore benigno sò assai diferenciati, u crescente hè lenta, ùn ci hè micca una geralazioni in tessuti vicini.

A limite (precancercate) neoplasmi hè pussibule di purtassi:

Quandu i tumori cunfinanti sò evuluti a longa esposizione à u soldu senza a prutezione di a pelle, spiecanu l'impattu di e fattura aggressivu in a pelle, impediscenu a so ferita. Hè ancu necessariu di vigilà dinamicu di sti formazioni, se ùn ci hè micca una quistione di trattamentu urvicenti immediatu. In generale, l'infezzione lucinali è prunalevuli in u liceu sò megliu esse sbulicati (in particulari per un criatori precu cancerous), perchè sempre ci hè u riscu di a degenerazione in un tumore canceru.

Malignant neoplasma di a pelle

U tumore malignu più peligrariu hè u melanoma. U focu primariu hè sempri in a pelle. A più spessu melanoma hè furmatu da un pigmentu nevus à u traumu, insolation excessive. U tumore hè un pianu cù ardu irregulari o una formazione chì nevus-like hè una superficia aspetta da e crosta sangue. L'educazione aumenta gradualmentu in grandezza è rende rapidamente metastasie. Diagnosi di u melanoma hè realizatu cù l'aiutu di fòsu radiuattivu, chì accumuleghja in u tumore 10 volte più ca in tissues sani, usendu testi citològichi-stampi, studi histologichi. U trattamentu di un tumore hè una cumminazzioni.

E maiò neoplasmi maligni di a pelle includenu cande basale è epiteliu (carcinoma squamous cell). Basaloma hè un nòddu blanchesu chjucu cù una crosta. A so peculiarità hè chì dopu à uni pochi anni ghjucassi in carica di cungre squamosa di a pelle. L'epiteliuoma hè più siveru chì a cèl·lula basale, da metastasea rapidamente à i linimidi linfòmi, dopu à quandu a cundizione di u paci crescia rapidamente. A morte venia da purgà durante a decadenza di u tumore, da l'infuzzione di u cancer è l'espansione generale di u corpu.

Diagnostu di neoplasma di a pelle

Per diagnostichi è di diagnostichi diffirentii di i tumuri di a pelle, i metudi siguenti sò usati:

Trattamentu di neoplasma di a pelle

Sceglite un metudu di trattamentu, u duttore conta à u tipu di tumore, a so situazione, u stadiu, struttura histològica, a cundizione di i tessuti circundanti. Ci sò i metudi siguenti:

Ma più importantissima, quantunque forse possibli, avè un duttore per fà un trattamentu puntuale, chì permettenu à una persona per salvà a vita.