Parcu Naziunali di a Repubblica Ceca

Repubblica Ceca hè un picculu paese in Europa cintrali cù una natura rica è bella assai. U 12% di u so territoriu hè ricunnisciutu com'è protittu è prutigatu da u statu. UNESCO hà participatu parchi naturali in a lista di i monumenti naturali.

Riserve è parchi naziunali di a Repubblica Ceca

I posti più interessanti chì pudete piglià un passaghju à traversu u monte è a muntagna , natanu in i laghi nìvuli, ncuntratu i animali salvatichi è l'uccelli:

  1. Šumava hè unu di i parchi naziunali più belli in a Repubblica Ceca cun una grandi area di bosque in Boemia U Sud. U parcu traspremenu a fruntiera cun l' Austria è l'Alimagna, okku 684 metri quadri. km. Incluye ancu e regioni chì ùn anu micca statu toccu da l'omu. In u 1991, a UNESCO cedeu u status di un patrimoniu naturale. U sistema di muntagna di Šumava ùn hè elevatu, u so massimu hè u Monte Plevi 1378 m, coperto cun un densu foglie mistu, chì hè grandi per caminari è sporti di ghjucà. In più di 70 spezie distinti di animali è pani è più di 200 spezie vegetali vive in l'area prutetta, assai di quali sò unichi per i boschi lucali è i margiu. Per a cunvenzione di i visitori in u parcu duvemu marcate pezzi per a trekking è ciclisti in l'estiu, è in i ghjoculi invernu venerà quì.
  2. U Krkonoše hè cunzidiratu u più grande sanu di u paese, u parcorsu si stendi à u livante di a Repubblica Ceca per 186400 km². km. 1/4 di u park hè stata chjusu per visita, hè un equilibru di a fauna, u restu di u spaziu hè interdetta da l'agricultura è settlements. I turisti sò cuntenti di vultà à sta parcu per vede i bonne montagne di Snezk , High-Kohl è à altri (tutti sò circa 1500 m in altitudina), precipici boganti, cascate incredibile è laghi verdi. U park hè cunnisciutu in u mondu è annunziale riceve da 10 milioni di turisti. A prupietà da l'ingaghjate sò custruitu numerosi hotel è sanatorii, permettenu di rilassate in u parcu durante un bellu pezzu, natà in laghi è fiuma, acquistà cù l'animali è e piante di sta regione.
  3. Ceca Suvi hè cunzidiratu u più famusu è u duminiu più chjicu. Fu fundata in u 2000 in Boemia, si trova 80 km à u nordu di punente da a cità di Decin . Hè famosu per i so paisaghji rocca: assai crèdenu chì hè stata grazia à quelli chì u parcu hà avutu u so nome. In ogni modu, u so nome ùn hè micca direttamente cunnessu à stu paese: fù numinatu chjamatu da dui artisti suizetti chì anu piace viaghjà à l'aria aperta da Dresda, unni travagliavanu a ricustruzzione di a galeria. Dopu chì u travagliu hè statu cumminatu, Adrian Zing è Anton Graff trasfirìu a sta regione di Boemia solu per esse dinò a so Suviera. Stu fattu era assai populari cun li lucali è deti u nome à a regione.
  4. Còmpati biancu hè un picculu locu naziunale locatu nant'à u cunfini trà Slovakia. Okku 80 km di una catena di muntagna chjina, micca più di 1 km in altu. A zona tutali di u parcu hè solu 715 metri quadri. km, hè interessante per i pianti cultivati, cù più di 40 mila spezie, assai di l'endemichi, è 44 spezie chjamati in u Libru Rossu, chì a UNESCO anu cumprista in a lista di patrimoniu naturali di l'umanità.
  5. Podiji hè u fiumu naziunale più meridionale è u più chjuca in a Repubblica Ceca. Hè situata in Moravia di u Sudu in u cunfini cù l'Austria. U so area hè sola 63 metri quadru. km, di quale più di 80% hè u foresta, u 20% restante sò campi è vigneti. Malgradu u territoriu pocu, u parcu hè riccu in flora è fauna, quì pudete vedere 77 spezie d'arburi, fiori è erbe, cumprese orquidee rari, chì prefissi micca un clima tropicale, ma un clima più frescu. Ci sò più di 65 spezie d'animali quì. Certi cume pupulazioni, cum'è articuli di terra, sò restaurati in u parcu dopu anni di stirminiu.