Pensamentu è intellectu in a psicoluggìa

Pensamentu è intellectu in a psiculugia sò cunnizzioni chì sò assai vicinu à l'altri in a so essenza, è riflettanu i diversi latiti di un cuncettu generale. L'intellettivu hè a capacità di una persona per capiscenu a rializzazioni. U penseru hè u stessu prucessu di percepzioni, reazzioni è compritura. Eppuru, ci hè una diffarenza: u pensamentu hè peculiar à ogni persona, ma l'intelligettu ùn hè micca.

Pensamentu di l'omu è intellectu

A data, ùn ci hè micca una sola definizione di a parola intelligenza, è ogni specialista hè inclinatu per scriveva cun una certa diferenza. A difinizzione più preziosa di intelligenza hè a capacità di risolve e cumpetenze mentale.

In u famusu mudellu "cúbicu" di D. Guildford, l'intelligenza hè spressuta da trè categoria:

Da questu vedemu chì a rapportu di penseru è intelligenza hè assai vicinu, l'intrugliu hè fatta nantu à l'abilità di pirsuna di pensà. È se u pensamentu pruduttivu pruduce risultati, pudemu parlà d'intelligenza.

Chiddu chì determina u sviluppu di intelligenza?

Se ùn avemu micca avutu cunzunenti quannu a disturbazione di u pensamentu è l'intelleta hè una conseqüència di traumu o di malatìa, in i cundizioni normali, a persona si sviluppa un'intestitu di l'età di u zitellu. A rapidità di u so evoluzione addipenni di i fatturi inzergenti, a crianza è l'ambienti induve creci.

U cuncettu di "fatturi cungenitali" cumpone l'eredità, a manera di vita di a mamma durante a gravidanza (malaspettate, stress, antibiotici, etc.). In ogni casu, questu si determina solu u potenzale iniziali, è a so percorsu più indeterminate quantu à u quali sò sviluppati i rudimenti di l'intelligettu in questu. Una zitella lighjia, analizà l'infurmazioni, cumunicà cù e zitelli cunfirmati, pò divulgarni l'intellettu più ca quelli chì crescenu in un ambiente sfavore.