Perchè sò i zitelli nascuti cù u sindromu di Down?

U sindromu di a Down è una malatìa genetica bastant cumuni: sicondu statistiche, hè presente in un novu di setti centu. Identificà a malatia pò esse da u diagnosticamentu prenatal durante a gravidanza, ma, finarmenti cura u zitellu prima o dopu a nascita, a medicina moderna ùn hè micca capacitu. Dunque, parechji parenti futuri sò assai preoccupati di a quistione di perchè i figlioli cù u sindromu di a Lisca sò nati è cumu per impediscenu. Dopu à tuttu, i devvii in u sviluppu mentale è fisicu in i picculi pazienti sò assai significati è ùn sò micca sempre correcati solu per piglià a medicina è a formazione intensiva.


Factors rispunsabili di u sviluppu di a malatia

A medicina moderna hà stabilitu chì i ragiuni chì spiecanu perchè i zitelli cù u sindromu di Down sò ùn sò micca dipende di u clima di u paese, a naziunalità di mamma è u babbu, u so culore o u modu di vita, è e cundizzioni suciali in quale a famiglia vive.

Sta malatia hè causata da a presenza in genotipu di u zitellu di un cromusomu extra. In tutti i celuli di u corpu umanu cuntene 46 cromusomi, rispunsevule per a trasferimentu di caractères hereditarii da i genitori à i zitelli. Tutti sò parechje: maschile è femine. Ma certi volte una malatia funètica genetica seria, perchè un 47 chromosome di u 47 extra si prisenta in 21 paroli di cromusomi. Hè per quessa chì i figlioli nascinu, a curación completa di u quale hè improbabile, perchè in u nostru tempu, devievi geneticu ùn sò micca stimulati di correzione.

Fighjemu in più detail i più impurtanti fatturi, chì a influenze di elle pò guidà à l'aspettu di un ziteddu male:

  1. A età di a mamma supracente 33-35 anni. I studii analizanu chì u risicu di avè un figliolu o figliola cù u sindromu di Down è significativamente più altu di questi femini. Questu hè duvuta à l'iniziu di l'invichimentu di u corpu quandu puderà pruduce oghje infirmi o trasfirìu malatie di l'organi genitali femminili. Oghje chì e mo ghjente cum'è prima sò chjamati figlioli mortos o morse à una età primiata. Per quessa, se u risicu, durante a gravidenza, hè cunsigliata l'amniocentesis, in u quandu u fluidu amniòticu hè prese è poi l'analisi appiicatu hè realizatu. Ùn avete a negligenza questa prucedura: quandu anu studiatu a dumanda di perchè un zitellu cù u sindromu di Down pò esse nascitu, i medichi stabiliscenu un fattu interessante. Sì i ghjovani novi sottu à l'età di 25, a probabilità di nascita di un nevicatu cù una tale disease hè 1/1400, in a donna di nascita, quale l'età di più di 35 anni, u risicu hè assai più grande: in u medio, un casu di 350 nascuti.
  2. Elementu ereditaricu. Ancu se sapemu chì l'omi cun una tale disease sò nfertili, 50% di e donne cù u sindromu di Down pò pruduce anziane. In ogni casu, a maiò parte, i zitelli u patrimoniu di sta malatia, per quessa si valore esse da esse necessariu di continuà genus cun un diagnòsticu tali.
  3. Età di u patri. Una di e ragiune chì un criaturu pò esse natu hè chì u babbu hè più di 42 anni. Duranti stu pirìudu, a qualità di u semuvimentu si deteriore duoppu, per chì a fecundazione di l'ovu cù un sperma infermieru è u risicu di sviluppà sta seria malatìa genetica hè più ca probabilmente.
  4. I matrimonii trà i parenti assai vicinu. Ùn hè bisognu chì in a maiò parte di e culturi di u mondu hè pruibitu à spusà solu i parenti, ma ancu i primi cucini è i sicondi cucini fratelli.
  5. I spécialistes anu stabilitu perchè i zitelli cù u sindromu di a Lisca sò nasciati voltu: a donna crescente era in l'èbbica di a nascita di a figliola, a crescita a probabilità di nascita di un sfertu o ne ne ne ne ne neve.