U ghjornu internaziunale di u trafficu

In a nostra vita, ci sò assai cose chì avemu usatu per ùn avè notu. E una di sti cosi hè un luci di semitru. Pariate chì u cuntrollu di u trafficu, trè culori, u cuntrollu automaticu, chì pò esse simplificatu è più primitivu? Ah, no! Tali "tri-eyed" abituale à i nostri ochji è di ritmo di vita hà passatu una morti di centu sèculu di u so sviluppu è a furmazione.

Auguri di un liggiu di trafficu

5 d'aostu marcatu u ghjornu internaziunale di semafori. Hè u ghjornu di u 1914 chì hè cunsideratu u "anniversariu" ufficiale di u dispusitivu. Si serve à sta stallazione di u primu predecessore di u mondu di u regulatore mudernu: un apparatus di sonu di dui sonu di a cità di Cleveland. Stu "grandu missiavu" di i luci di semitru mudernu era luminosu rosso è verde, è dinò un signalu longu à cambià versu elli.

In ogni modu, com'è in sputicu in a storia, a data ufficiale ùn hè micca coincide cù a data di u veru. Allora, veramente u primu prototipu di u pianu di u trafficu di u mondu hè stata inventata in u XIX sèculu da Jay Knight. Stabbilita stu apparitu senza prezzione era appressu vicinu à u Parlementu in Londra in u 1868. Ma u pianu di u trafficu ùn dura micca longu: dopu à trè anni, un polizia di guàrdie annuncia per una lamp explosione. Un scandalu spirau, è u dispositu fù intruduatu finu à cinquanta anni.

U novu nascuto di semafriduri vinni ricevutu solu in u 1910, quandu u mudellu di culore era patentatu. I prudutti sò tricolore - i prototipi più cercani di u mudernu - anu vistutu prima per e carrughji di a Nova York è di Detroit in u XX. È solu dopu à cuntrollà l'azzioni, i sti prudutti sò allughjate in u locu di i carrughji di i città americana è europea. In quantu à l'expansi suvietichi, quì a celebrazione di i luci di semafòmpiu parevanu solu in i seculi di u XXu seculu, cun elli In factu u trafficu luminu. A primu còdice hè stallatu in Leningrad in January 1930 in a corner of Liteiny e Nevsky Prospetti, u secunnu - in dicembre di u stessu annu in Mosca in a cantone di a Kuznetsky Most è Petrovka, è a terza - un pocu dopu in Rostov-on-Don .

Cusì, u trafficu luminu, invece a so simplicità aparenta, hà una storia larga è cumplicata di diventà, avè vintu, ha divintatu una parte veramente inseparabile di a nostra vita, a prosperità è a sicurità. Ghjè per questu in u calendariu di i ghjorni memorable hè statu attribuita una data speciale (u 5 d'Agostu) è in many cities of the world hà stallatu monumenti e sculture.