A Mosque


Cum'è turchina in Macedònia , cumencia per cumincià i vostri ochji da u numeru di attraziu è bellezza di stu paese, in particulari da a diversità di u patrimoniu folku religiosu. Ogni chjesa, un templu, un monasteru è una moschea in questu paisanu sò a so peculiarità propria, esse quasi un mila anni di u ghjornu di a custruzione, a grandezza di l'ughjettu, un disignu di disinnatu incridibile o ancu i stori mistiche! A meziava Yeni ùn era micca escepzione è ùn hè micca solu un locu spirituu per i musulmani, ma hè ancu usata oghje com una galería d'arte.

Storia di a moschea

A mezidita di Yeni fù custruita in 1558 da l'ordine di Qadi Mahmud-efendi (judice musulmani). In 1161, a mezidita di Yeni in Bitola hè statu visitata da u famu viaghjatore Evliya Chelebi chì, durante 40 anni, viaghjà à tuttu l'Imperu Ottumanu è ùn ne perchè micca l'oppurtunità di vede à questa regione. In u so libru, esprimiu admirazione per a mezquette è a descrizzione cum'è un locu assai piacevule è luminoso. In u 1890-1891 una strada di ricustruzzione era fatta aqui è un novu pórtelu cù sei cume hè statu custruitu in u nordu di u bastimentu.

In u 1950, versu a mezquita era u territoriu per l'anticu cimiteru (in un certu tempu in u circondu funciutu à altri fili altimani), un bonu parcu cù una funtana è dipoi a mezchia fù dichjaratu un munumentu culturale.

Architettura è interni

Stile è architettura La mezquita Yeni hè assai simili à a mezchettu Itzhak è e duie riprisentanu una fasi di transizione entre l'altru ottomanu di Edirne è a otomana classica. A mezquette avia una sala di preghiera, una cunti dighjà metri d'altitudini è un minaretu 39-40 metri d'altura. I muri di l'edificu sò stati chjappi in pietra gialla, è a cupola di a mezchezza hè stata fatta in forma d'un octimu di una basa di quadratu.

A sala di preghiera hè stata cumplicata cù e stalactiti in i cantoni, i muri cù fiori, è u palconi hè illuminatu da quattru fille di windows. A mezoula Mihrab hè ancu decorata cù l'ornamentu geomitricu. Un articulu interessante hè a balcità di u salottu di u predikatu, l'intrata chì vene da u tunelu à u muru di u minaretu. Dintra l'edifiziu hè impannuta cù l'imagine di sceni da l'Koran sicondu l'escatologia, ma, sfurtunatamenti, in u principiu di u XXu seculu un artista Italian desconocido hà ripigliatu tuttu in paisaghji città. Inoltre, u sensu di monumentali è u altu valur artisticu di sta moschea visita ogni visita.

Cumu per arrivà à a mezidita di Yeni?

A mezquette si trova pocu pianu in u centru di a cità, per quessa ùn sarà micca difficiule. A prossima di a galeria di arti novi creatu ci sò bus stop "Bezisten", "Borka Levata" è "Jabop" - pudete alcuni u destinazione da ogni parte di a cità.