Capillariu

A so vittura com'è vinu , diventa un'inamellità increituta, perchè ùn ci hè nunda chì sorprenze in u fattu chì parechji fanu per i so propri bè. A forza di u biaccu influenza una diversità di fatturi - a densità, a quantità di zuccheru è altri. Ma per sapè da u cuntenutu specificu di l'alcoolfu, un vignaghjolu capillariu hè usatu.

Chì ghjè piace?

Capillari in viticole 0-25% permette di misurà a cuncentrazione di l'alcoolate in vini sechi. I medizzioni più preziosa chì dà aduprà cù un bevande biancu, a forza chì varieghja da u 8 à u 13%. Se e manere di u dispusitivu sò fatte cù vinu forte o dolce, l'errore seranu 1-4% è a dependenza à u voluminu di zuccheru. Per avè infurmatu più preciso, hè cunsigliu per dilute u bè da l'acqua in proporzioni ugguali, è dopu a misura, multiplica u risultatu per 2.

U fabricatore di vinu di capilarità in Italia hà l'apparenza di un focu di vetchiu, una punta chì hè stretta è finisce cù un bughjettu, è l'altru s'assumiglia à un embutumu in quale per vede una vanda. In tuttu u strettu stretta, ci sò divizzioni misurati chì serve per determinà a forza di u vinu.

Cumu usu di un vignaghjolu capillariu?

Instructions for using a cape vignaghjolu:

  1. Fate u funnel cun una vanda circa a mità.
  2. Aspettu finu à chì filtene u capilardu è accumincia a gula da u topoule in u contrariu.
  3. Doppu aspittari uni pochi gucci, aprireghjanu u discu è piazzate nantu à una superficie plana è liscia cù un embiu.
  4. À a listessa ora un picculu fugliale hè furmatu sottu u appruvamentu da a parte di u vinu, ma questu hè normale è ùn deve micca motivatu.
  5. U restu di u bèdu è hà da determinà a so forza. I lezioni nantu à u strumentu, oppostu chì u meniscus menù di u liquidu si ferma, si deve esse accertata in u metafisamentu di i gradu alcoolichi.

Un dispositivu capilaru ùn hè micca solu l'unicu dispositu chì permette di stabilisce a forza di un vinu. Un dispositivu cum'è un hydrometer determina a quantità di l'alcoolate per a densità di u bè. Ci hè ancu un metu refrattormicu chì permette di stabilisce a quantità di zuccaru in una bè, è solu dopu chì cuntate a forza di u vinu. Tuttu chistu facenu possibili di cuntrollu di u prucessu di fabricazioni in tutte e so urdane è, se u vostru vuluntà o necessariu, per fà cambiamenti à questu. Cusì, pudemu cuncludi chì tutti questi dispusitivi sò indispinèvule per i vignaghjoli professjonali è dilettanti.