Chiesa di Santa Caterina d'Alessandria


A Chiesa di Santa Caterina d'Alessandria in Valletta hè un picculu ediziu cù una grande storia. U so altru nome hè a chiesa di Santa Caterina d'Italia. Hè stata custruita in u 1576 per a langa italiana (unità) di l'Ordine di i Ioannites - u locu fù sceltu nantu à a locu vicinu di a caserna di i cavaleri italiani. U serviziu era guidatu da i sacrificadori italiani.

Un pocu di storia

Inicialment, a chjesa era picca, ma cù u crescita di l'ordine, u numaru di cavaleri italiani anu aumentatu, in più, da l'incidentu in u 1693 a facciata di l'edificu hè stata malduta, per quessa, a chiesa hè stata completa à a rivoluzione: a locu originale fù fattu una sagristisa, è una parte nova hè aghjuntu. I travaglisi sottu u guidendu di l'architettu Romano Carapessia sò stati fin'à 1713.

Oghje, a Chiesa di Santa Caterina d'Italia hè ancu u centru di a cumunità italiana in Malta . A chjesa era restituita parechji volte: in u 1965-1966 è in u 2000-2001, però, sti travaglii appartineva solu à u palazzu stessu è, in u stessu tempu, duranti l'anni di esistenza, a cúpula di a iglesia è l'altri elementi di u so internu eranu gravamente danni. L'internu hè stata restaurada entre u 2009 è 2011 sottu a direzzione di Giuseppe Mantella è sottu l'auspices di Valletta Bank. Durante a ristaurazione, si truvaru dui finestri, chì, per a salvezza di i tempi, eranu immurati per una certa raggiuni.

Aspettu è internu

U custruitu di a chjesa hè una forma rectangula cù una estensione octogonal, in quale hè l'altare principali. A facciata è l'entrata principale sò in l'stili barocca; L'elegànità di a facciata hè attaccata à e colonnes è a cupulatura di nivellu di forma kumplessa.

I culori principali di l'internu sò bianchi, gris bleu è oru. I parechji sò imbeaghjetti cù moldura di gioielli d'oru, assai elementi decorattivi (balconi, corniche, colonne), i pittura murale sò usati in decoru. A cresia vede assai brillanti è intelligente.

A cupola di a chjesa hè dipinta da l'artista Mattia Preti; A so pintura hè ancu di u pittura "U Martirio di Santa Caterina d'Alessandria". Stu artista italiano hà passatu l'ultima parte di a so vita in Malta (crede ch'eddu era u cavallu di l'Ordine di Malta), è a donne hè statu donu per ellu di sta iglesia italiana. Preti hà ancu appellu l'altare.

A cupola hè cumpostu di ottu settori, eddi chì cuntene un medallioni chì rendi una di l'sceni da a vita di un santu.

Cumu à accede à a chjesa?

Pudete passà camminendu u longu di a strada di a Ripùbria è vultendu dopu à passà a ruvine di l'Opéra Royal Opera. In u listessu area di Valletta, nantu à a quale a Chiesa di Santa Caterina d'Italia hè opposta, hè a Chiesa di a nostra Signora di a Vittoria, u primu santuario di a cità è pocu vicinu - u Palazzu di Casteddu, induve oghje u Parlementu di Malta si trova.

Ricumpendemu chì tutti i turisti anu visitatu ancu i tempii megalitichi di Malta - una di i strutturi più misteriosi in u mondu.