Giardini di Vrchlicki


Micca distanti da a stazione di stazione di Praga sò i giardini di Vrchlického sady. Questu hè unu di e pochi alcune verde di a cità vechja, chì a storia iniziu in i 30 di u XIX seculu. U park hè stata custruita nantu à l'iniziativa di u Cumzu Choteka in stili barocca è si trova vicinu à a marina.

Storia di a creazione

Dapoi u periodu di a so fundazioni i jardinu di Vrchlicki sò stati reconstruiti diversi volte. Per esempiu, in u 1871, quandu a stazione era finita, era un grandu paese di città, è 13 anni dopu u massicu verdu è decuró cun un lago artificiale cù una cascata, rocci decoratori è parterres fioriti. Per u paisaghju, u famusu architettu F.Y. Tomayer.

À u principiu di u XXu seculu, era stata rializata altra ricerca. I travaglii di ricuperazione hè stata fatta secondu u prughjettu di K. Shkalyak, secondu chì 50 spezie d'arburi, arbusti è fiori eranu sposti in u park. In u 1914, u giardinu hà ricivutu u nomu mudernu. Hè stata chjamata so in memoria di u dramaturgu, u traduttore è u poeta tedescu, Yaroslav Vrchlicki.

In u 1972, in Praga, cuminciò à custruisce una nova Stazione Centrale, per quale un vastu zona di u parcu hè statu scattata. Inoltre, u so territoriu diminuite duranti a custruzione di strade è metro .

Descrizzione di i giardini di Vrchlicki

Oghje, stu fito hè un grande parcaghju pianificatu cù parechje pianta. Chì sò l'arbureti cum'è a platanus d'arbulu (u troncu sò 3,5 metri in circunfratenza) è si sentenu pauloniu.

In i giardini di Vrchlicki ci sò ancu parechji monumenti è strutturi architettoniali. I più famusi sò:

  1. U monumentu dedicatu à u naturalistu Ya.S. Presley , stabilitu in u 1916. U munumentu hè un grande ubligatoriu di petra cù un bas-relief in bronze, in u quale hè una figura alleità alegria. L'estatua era designata da l'architettu J. Gochar è l'scultore B. Kafka.
  2. U tavulu di lignu hè un monumentu architettonicu è si trova in a intersezzione di 2 strade: Opletalova è Bolzano. Hè stata fatta in 1920 da u prugettu di P. Janek. Questu hè u solu edifiziu survivatu, custruitu in u stilu di l'art deco checo (rondocubistik).
  3. U Monumentu di a cunfraternità hè una replicata di a famosa statua di u listessu nome, fatta da u sculturi Ya. Pokorny. Fu statu stallatu in onore di i suldati suvietiani chì vinianu per aiutà di Praga in a primavera di u 1945. A cumpusizioni di u monumentu hè un partisanu chechi abbinutu l'armata sovietu militari.
  4. Scultura di u presidente americanu Woodrow Wilson - hè in u locu induve a strada di Ghjerusalemme intersezza cù Opletalova. U munumentu hè stata donatu à Praga in onore di u 10 anniversariu di a furmazione di Checoslovaquia. I so autori sò scultori di i Stati Uniti chì anu radichi cecchi - B. Hepshman è A. Polasek. Duranti l'occupazione Nazi, u munumentu era distruttu, ma in 2011 hè stallatu novu. Dentru ci hè una tuba di bronzu cù e fotografici è documenti chì illustrare e storia di a statua.

Chì avete bisognu di sapè à visità i giardini di Vrchlicki?

Quale voli avè un accostu di l'adrenaline, visita u parcu in u scuru. U fattu hè chì a prussimità di l'stazione cintrali hà avutu un impattu negativu à a furmazione di l'imaghjini di u giardinu. Eccu, persone è persone, i latri è i cullabuni accupanu, margigni è alcoolichi cuddighjati. Vènninu quì da cumprà droghe o truvà una "bugia nocturnal".

I località chjamanu i jardini di Vrchlicka u Praga Sherwood (Sherwood), ma ùn trovi u Robin Hood in questu. Questu postu hè chjaramente micca situatu per passighjati per soprani, perchè i turisti venenu megliu in ghjornu.

Cumu ghjunghje?

Pudete ricevi à i jardini di Vrchlicky in metro, bus numero 135 è in tragami numeri 5, 9, 15, 26 (dopu à a sera) è 95, 98 (a notte). A stop hè chjamatu Hlavní nádraží. Da u centru di Praga à u park sò ancu i strade di Anglická, Washingtonova, Legerova è Italská. A distanza hè micca più di 2 km.