Godinje


Godinje hè un picculu paese in muntagna di Montenegro , pocu finu à u locu di Skadar , 4 km da Virpazar . Hè famosa per a so storia di circa un mila anni - a prima menzione di a liquidazione data di u 10u seculu quandu l'statu di Dukla , situatu nantu à u territoriu di u Montenegro mudernu, era regnatu da u Prince Yovan-Vladimir .

Storia di u paese

U so nomu, u paese, secondu a legenda, hè obligatu à freschezza di acqua di primavera - l'abitanti prisintaru à u prìncipi Yovan-Vladimir, chì si firmò per restè in u paese. L'acqua era inzucatu savuroso, è cum'è un segnu chì i paesi piacenu à u prince, u paese hà chjamatu "Godinje".

In u XIII seculu, u paese era propiu di u monasteru Vranina. In u XIV, a residenza estiva di i Reguli Balsici hè statu custruitu quì. Oghje Godinje hè quasi abbannunata; quì 300 omi chì anu dedicatu in a viticultura.

Unicu architettu unicu

A più grandi fama di Godinier hè stata guaria micca da età, ma di u so stile unicu: a parti cintrali di u paesu hè un solu gruppu architecturale, è l'edifizii sò assai vicinu à l'altri. U mutivu di sta decisione hè cunsigliatu di salvezza: u paese era situatu quasi nantu à a fruntiera cù l'Imperu ottumanu, è l'abitanti foru custrittu da u tempu à u tempu di difende da l'invasori.

I Casas formanu un sistema cumplessu di passes; i vignaghjoli, chì quì sò chjamati cunodatori, in ogni tribunale principia un passaghju sicretu chì guverna à un altru patiu o ancu parechji. U sistema di passaggi segretti hè stituitu sottu à u paesu tutale, è pudete visità tutte e case di u paese, senza vede u sunshine!

Una altra caracteristica di e casali locali hè a presenza di ognunu di quelli l'attrachju - hè stissu creu chì anu apparevutu in a cultura loca più preludice ca in quellu altre. Queste fattura fa lu paese unicu. Oghje, u prublemu d'assignallu l'estatus d'un ogghjettu di u patrimoniu culturale hè stata prubabilmente risolta.

In ogni casu, a maiò parte di e case sò abbandunati; Qualchissia cumincià à colapse. Demu i diversi chiese chì esistevanu prima, solu St Nicolas si stete. À u listessu tempu, assignà u status di un ughjettu protittu da l'istatu deve esse unu di i viaghjetti più famosi di u paese in u paese.

Altre posti d'interessu in u paese

A ligenda di l'urìgine di u nome ùn hà urigginatu micca in un locu vacanti - ci sò una documenti di fonti d'embiu in Godinje, famoso per i so qualità gustativi. U paese hè ancu famoso per u vinu locale, chì hè fatta da a uva di a varietà "Vranac", chì a patria hè questu locu. U vinu pruduciutu aquí participeghja in diverse esicuzzioni regiunale è cuncorsi.

Un altru oggettu di interessu à i turisti hè a casa, chì abbia fotografia è i clippi di ghjurnale dedicatu à Milena Delibasic, un nativu di u paesi chì avarà a corona di bellezza in u 1907 in un cuncorsu internaziunale in Londra.

Tavern

In u paesi Ci sò una tavulina bianca, induve sempre pudete pruvà vinu locale o razzu, è ancu manghjà un pranzu di paese simplici è forte. Pertene à a tavernella rappresentante di a famiglia antica di Lekovic, chì stava sempre in Godin quasi da u tempu di a so fundazione. A strada, a famosa bellezza munarchia Milena Delibashic, dopu avè rinviatu casa cù una vittoria, si maritò unu di i Lekovics

.

Cumu avvicinà à Godinje?

Pudete turnà in u paese in caru da Podgorica in quasi 40 minuti. Per fà questu, vai per E65 / E80, è da turnà in P16. Avè da impegnà un pocu di 30 km. A strada da Bar à P16 hà da circa 11 minuti (a distanza hè di circa 5 km). Da Tivat nantu à a Ruta 2, u E65 / E80 è P16 pò esse ghjunta in una ora è meza.