Gyumri, Armenia

Sempre hè più interessante di viaghjà à quelli paesi chì parevanu esotesi è insituali per un abitanti simplice. Eppuru, i cumuni soli è di e famiti ùn cuntenenu assai di curiosità, è perchè ùn sò micca sempre per pricà à l'altra parte di u globu per suddisfà a so curiosità.

Per esempiu, in a Ripublica di Armenia ci hè a cità di Gyumri, a siconda più grande dopu à Erevan . Questu hè un stabilimentu anticu, i primi assentimenti chì anu parechje in l'Età di Bronzu. Duranti l'esistenza di a cità detti nomi diffirenti - Kumayri, Alexandropol, Leninakan. A storia di Gyumri, arradicatu in l'antichità, ùn puderebbe micca lascià una marca nantu à a so forma moderna. Sfortunatamente, due di dui terremoti forti (in 1926 è 1988), parechji belli anticamenti eranu distrutti. Ci hè assai monumentu storicu chì fascinate a bellezza è l'atmosfera. Dunque, avemu da dì di e postu di Gyumri in Armenia.

Monuments architecturale di Gyumri

I monumenti architettonii religiosi di a cità di Gyumri sò rappresentati da cincicciglie, una capella Ortodoxa è un monasteru. Per un bellu pezzu, a Chiesa di Surb Amenaprkich, o u Salvu, tuttu u simbulu di a cità. A muntazione di a struttura cuminciò in u 1859 è era culminata in u 1873. A chjesa hè una copia esatta di u tempiu di Katogike in Ani, a cità dimustrata medievale aranciu in Turchia. Sfortunatamente, quandu u grandi majestuvule hà suffertu in 1988 durante u terrimotu Spitak.

Una di e chiese più antichi in Gyumri - a Chiesa di a Santa Madre di Diu - hè stata fundata in u 17u seculu. L'estructura tinta avia statu custruita in a tradizione architettonica armenia da tufa negra, roccia magmaticica.

Trà i chjode ortodoxa, a ghjesgia moderna di San Hakob si sviluppau, a fundazione di u quali era in 1997 in memoria di u terrimotu Spitak in u 1988, chì risultava assai pezzi e destruzioni umani.

À u cimiteru militari "Hill of Honor" si trova a cappella di u Santu Arcàngel Miquel - u locu di funnellu di i suldati chì mortu in a guerra russa-turca di u XIX seculu.

In l'abbitanti paisanu di l'antica cità di Armenia Gyumri, pudete visità parechji posti attraenti, induvendu i scavi archeologi sò ancu realizati. In u territoriu di a guarnigione di a basa militare russa hè una fortezza militari. Questa Fortezza Grande di Gyumri fù custruitu in u XVIII sèculu. Hè chjamatu ancu "a Fortezza Nazi", perchè hè custruitu di petra negra. Hè una forma pentagònica imprudita, a furtizza hà cinqui chjappane è luguru finchiede.

A deci chilometri da a cità di Gyumri in Armenia, pudete vedere l'antica monasteru di Marmashen, some of which were built in the XI century.

Si avete un tempu libre à a cità, visitate u Ponte di Sanahinsky (u XII seculu), u monasteru anticu Arichavank (seculu VII-XIII) è a chiesa di San Astvatsatsin (XII-XIII sèculi), chì sò interessanti micca solu com'è esempi di l'architettura antica, ma ancu cù i so luxurii murali .

Trà i monumenti di a cità, u memoriale di a "Madre Armenia" in a forma di una donna in un capelli d'altri è a scola inusual di una àia di dui capulati attraversata da una colonnade sò d'interessu.

Altru turisticu di Gyumri

Continue caminari nantu à a cità, pudete visità a Libertà di u Quadru, da quandemu ricumandemu à piglià i vostri passi à u Parcu City, induve tra i camicie è i cantieri di fiori sò numerosi cafeti è attrazioni.

Per sapè quantità maiò cù Gyumri, visitate u museu di Lore locale induve i visitori sò infurmati nantu à a storia, u mondu di a flora è a fauna di a cità è di i territori vicinu. U prugramma culturale si pò esse arricchisce a visità di a Casa-Museo di u scultore Merkulov, una galerie d'arte è ancu un zoo.

Per arrivà à a cità a via più faciule in avione. L'aeroportu di Gyumri "Shirak" hè cunsideratu internaziunale è hè a siconda più grande in a ripubblica.