Hyssop - crescente da e zene

Probabilmente, pocu di noi ci hè familiar cun una fugliale cum'è l'isopo. Ma hè una pianta medica unica! A so patria hè u Mediterraniu. Crescenu com a pianta decorativa è medica, è ancu un medonos excellentu. Hyssop difiere da un gustu piccu è gustu amurusu è savore forti di camfari. U sicuru nomu di l'anu hè u pilu di San Giovannino.

A pianta d'isopo hè un arbulu longu è bassu, senza pretensione, resistente a sequenza è di travagliu invernu. Crece nantu à ogni terra, ma ùn piace micca a terra di massa umana. Tanti prudutti di u so abitatu medievu righjunghjenu à una altezza di 80 cm. In un locu, l'isopo pò alcune crede da 10 anni.

Blutine isuliani blu, rosa, biancu, blu, fiori viole. E in una inflorescenza i fiori sviluppa gradualmentamente, duvuta per quale a pianta ferma dea manera decorativa.

Hyssop Florissant hè di lugliu-settembre. In ogni casu, si ci tagghja l'inflorescenzi fiore in l'estiu, i branchi laterali cù ieddi nantu à i currutivi rimanenti. Un tali cutse prumove a longa floritura di a pianta, finu à l'iniziu di i ghjàllichi.

Solu gradualmenti, principiatu in settembre, petite foglie marroni fioru di l'hyssop, chì sò in càpuli gialli, ripen.

Plantamentu di un sòiu

L'isotipu hè spessu prubilitatu da e cummerciu. Per recullà, l'inflorescenu sò chjappu in un tempu in quandu i cunsiglii di i rimèttanu accumincianu à avessicà. Inflorescenzi sò disposti per a maturazione nantu à carta. Quandu i cavalli sò suffinevanu siccati, anu deve sguillate cù dece pressu da e box. Hyssop seeds retendu a so giumfine durante 3-4 anni. Comu prumudica mostra, l'heirovule crescente da e manni ùn hè micca difficiule.

U cultiu di l'anu di i sardi pò esse di e piantinu è micca cultivate, quandu sò immediatamenti in a terra aperta. Per fà cresce a piantana, i so simuli di mustardà deve esistite in marzu, è in u giardinu pò essa chjappu in u maghju. Stratify seeds ùn hè micca necessariu, è in parechimi settimani sarete risultati amicificati di sta pianta.

Quandu u soiuppu in a dacha, i pusteri deve esse poni in fili cun una distanza di 20 cm. Sempri i sementi in u locu duverebbe suttastru, circa 1 cm. Quandu si spende una fagagna 5-6, i rimudici deve esse anchianate, mantene a distanza entre elli à 25-30 cm. I corbetti di l'anu sò responsive à fertilizazione cù fertilizante minerale o nitratum d'amoniu.

Sè decide di cultivà l'isotipu cù e piantini, chì acceleranu u principiu di u fiorettu, allura i zoni sò deve sera nantu à e caseddi, quale po ghjunghjenu in un invernu o un invernu. Quandu ci saranu 5-6 d'questi fogli, i pianti pezzi chì si sò piantati in un locu perpetu in u giardinu.

Hyssop officinalis - cultivazioni è cura

Curingu di a pianta hè simplicemente: l'acqua chì hè necessariu, fate l'aghjustate sottu à l'arbuli è ripiglià i malandrini . Cù tali pruduzzioni è cura, l'isopulu principia per fioru nantu à u seculu annu.

Accatstenu u ghjacciu di u soiu in tuttu florezione: in questu tempu a pianta cuntene un massimu di l'oliu essenziale, per quale hè apprezzatu. Duranti a staghjone di u veranu, pudete tagliate l'isotipu spina 2-3 volte.

Se vulete cultivà l'isopo per a coleczione cum'è una materia prima medicinali, hè megliu ùn permettenu l'autolastru, chì si debilitava pianta. Per fà questu, hè bisognu à erbaccia di u liceu sottu u boughsee di l'heiropiu, è ancu per tagliate i rimjietà di prima di a fermentazione di e mane.

In u vaghjimu, pudete prune l'arburettu à l'alzu à una altura di circa 10-15 cm. Un tali prucessu promettà l'apparizione di una pianta crescente è l'abundante fiuritura l'annu dopu.

Hyssopp ùn hè micca sugettu per ogni maladie. L'unicu ciò chì pò succede quandu quandu l'acqua stagnata in u locu duvereci ravaganti. Per impediscenu, pruduce a pianta in spazii sole secchi.