Kition


Larnaca in Cipru , cumu pò esse vistu oghje, si ponu nantu à i fundazioni annate di l'antica Kition, chì hè unu di i settulazioni più antichi in u mondu. Legends dicenu chì i primi pedichi di a cità majestesi sò stati da Kittim, u nimicu di u Noè bible. Duranti a so longa storia, Kition hà visitatu parechji putere in reguli è cambiatu assai nomi. À parechji volte era occupatu da i Finici, Rumani, Egiziani, Arabi è Bizantini. U nomu attuali hà truvatu solu in a fine di u seculu passatu, quandu era statu captu da i Turchi. Ci hè un suggerimentu chì a cità di Larnaka hè chjamata perchè era truvata una quantità numerosa di sarcòfichi di a petra antica (da u grecu "larnakkes").

Ruins vicinu à Larnaca

Restani di l'antica cità-statu eranu scuperati da i circatori britannicu finu à u 1879 mentri travagliavanu à scorri di i paludi lucali. In ogni modu, u travagliu archeologicu travaglia solu trent'anni dopu - in u 1920. I studi anu dimostratu chì i primi assentimenti di i Finici è Miceneus aparentanu quì in u primu millenniu aC, è a cità stessu - Kition - hè stata custruita da i grechi diversi cint'anni dopu. Scagliciati à scala grande facianu pussibuli unità di fundazioni di e custruzzioni antichi, uni è mosaichi di Kition è articuli di casa da u pianu. In ogni casu, a maiò parte di a cità di centu anni hè insuffrata sutta a Larnaka moderna.

Cum'è l'altri cittati in Cipru , Kition hè stata riittata dannata da i terrimoti, cusì oghje hà cunservatu cusì parechji centri struttura - parechji pareti, cumposti di grandi blocchi di pedra, un portu è un cumuni di tempiu di grana, chì eranu cinque edificatori, anu distruttu. In casu, u sacru principali di Kition - a chiesa di u Lazarus biblicu , chì era u primu bisu di a cità, hè sempre in u so postu originale - in u core di Larnaka.

Museu archiulogicu di Larnaca

U museu archeològicu hè apartu in u 1969, è per a prima volta l'exposition occupò solu dui stati. In quessi dicennii, l'isula hà attivamente impegnata in u travagliu archeologicu, è a cullezione di u museu hà sviluppatu significativamente.

A cullizzioni di u museu cuntene veture di ceramica è statuette, sculture pagani, frammenti cunzunuti di struttura architetturale, ivori, fanzini è i prudutti d'alabastru. A mostra prisenta a ricuperazione diliziosa di l'edificazioni cità è l'abitudini di quellu tempu. L'articuli truvati durante l'escisione di l'antica Kition pìglianu in u Museu archeològicu di Larnaca una stanza separata. Una parti significativa di i trovi di a Kition sò ancu guardati in u Museu Britannicu in Londra. E qualchi elementi valenu sò vindutu in cullezzione privati, grazi à quale a cità "tesoru" hè statua grande. Tutti i soldi ricevuti da a venda di i valori di Kition fù spesatu nantu à a custruzzione di Larnaka moderna.

Luogiu di scavi archeologi

In modu, e ruvine di l'antica cità sò aperti à i visitori in Cipru , sò situati à una distanza di 1 km da u museu, perchè sempre pudete vede per voi stessu u locu di i travagli archeologi. Pudete truvà à u locu di scavi nantu à pedi, ma qualsiasi taxi taxista locale pò facilmente passà quelli chì vulete. Per studià ruins, per suprattuttu, hè più interessante da l'internu - per una petite tarifa pudete andà direttamente à e petite antica è tante mosaici - ma ancu per inspeccionà da l'altru perchè a fossa ùn hè micca menu fascinante.