Parcu Naziunali Svizzeru


L'unicu parcu naziunale in Svizzera hè situatu à u Vall d'Engadin, chì si trova in u livante di u paese. Quì, in i pendi di l'Alighieri legendariu, pudete amparà i paisaghji verdi pristini è vede l'animali in l'abitati naturali. U Parcu Naziunale Suvià hè un locu ideale per a sendeirusa è una opportunità unica di scopra a vita salvatica, chì si troppu menu menu prubabili di vede per u rapidu criscamentu di e zittadi.

Per riferimentu

A riserva hè stata aperta à unu di i ghjorni terribili in a storia di l'umanità, u ghjornu chì a prima guerra mundiali hà principiatu, chì hà tombu più di 17 milioni di persone. Suvietà hè cunnisciuta per a so decisione inescuuta di mantene a nuvidità niutralitati: durante a guerra, ùn era micca implicatu. Invece, l'intrapriżi aperti in u statu, l'ecunumia hà sviluppatu è, sicuru, diversi centri turistici.

L'1 di austu, 1914 Engadin National Park hà iniziatu travagliu. Cosa preoccupatu di i posti infinitu di piticu di u parcu, introducivanu assai reguli di cumportamenti. U primu di elli dice chì ùn pò micca micca lascià e stradali di randonnati. A secunna regula dispuniza di passà a nuttata nantu à u territoriu di a riserva (per a sicura di l'invitati, puru, postu chì ci hè un numeru impurtanti di l'animali quì).

In ogni casu, questa regula tenu esvezioni - l'ughjettu Il Fuorn (Il Fuorn) è a capanna Chamanna Cluozza (Chamanna Cluozza). In i mura di l'alberghu è a casa di u fornu ùn sarete micca disturbatu, è ùn passanu u tempu cù cunfortu è piacè. Enumerate tutti i regule ùn anu micca sensu, ma duverebbevi ricordati chì u park hè monitoratu assai. Pudete ottene una fine ancu per i sonu altamente ordinariu (sia a musica o a vostra voce propia, micca impurtante), perchè pò scantarià i rapprisentanti di a fauna lucali.

Flora è fauna di a riserva

A fauna hè rapprisintata da circa 60 spezia di mamiferhe, più di 100 pani è circa 70 criaturi anfibii. Alcune di quelli sò ancu endemichi, per esempiu, a capra d'alpinu è u novu Alpinu. Quì pudete truvà un martenatu di petra, viugnarisi avè da cuntattu cù un omu, un trottu veloce, un ombra brutta è un ghjuchju. Distribuiti in Auropa è Àsia, u visu è lebbra ci sò ancu residenti di a riserva. Cunning zingani, squirrelli, ranocchi è ranocchi, volte astuze - qualchissia chì ùn si ncuntra micca à stu triunfu di a natura. Per via, i serpenti sò raru quì. L'unica serpente in a reserva statale hè u sumeru di u nordu, chì pò alcune 60-65 cm in lonxitude.

L'acelli sò particularmente interessanti da l'acelli, o, quand'elli sò chjamati chjosi. U sicuru nomu di i guerriri alati di l'Alpi hè stata per i circh merchante chì eruditamente cose chì l'acelli cresce nantu à i pecuri. In fattu, u trattamentu più bellu hè carrion è l'osse, è e so angeli sò micca assuciati à assaltu è l'assassiniu. Ancu à a reserva di mosca kidrovki (pani di a famiglia di i Vranovs), eagles grandi è perdiziale biancu, l'unicu paese lucale chì ùn ùn ùn abbandunà a riserva ancu in u tempu d'invernu severu.

Invece ancu chì u 51% di u parcu naziunali di u Suviu facenu rochieri senza u minimu prugettu di a vegetazione, ci hè un veru curiosu quì. Mentre i pini di muntagnoli, larch infinitiu è spruce formanu eserciti furmati sani, stuccu fugliale rinisciutu, ogni specje di orquidati, campane di fata, scurdate di mè, iceberg glaciali è assai altri pianti cù nomi complexi per percepzioni create un color interessanti di u parcu. E in i pezzi locali crece i cranberries. Di l'endemichi endemichi charmi alpini, edelweiss alpini, è, cusì belli cum'è soe, una repetizione più di questa parola, l'asteru alpinu.

Cumu ghjunghje?

Pudete truvà a riserva alpi di più alti in Svizzera cù busu da a cità di Zernez à Mustair. A cunnessione di trasportu trà e cità hè persunale, un novu busu di ogni ghjornu cù passageru abbandunà per Müstair. L'entrata di a riserva hè libera, u parking hè ancu libera. A tarifu hè tutta solu per esporzioni è exhibimenti. Innota chì i sàbatu è i domenica u parcu hè chjusu, è in ghjorni di semana hè sempre piacevule à i clientnii da 9h00 a 12h00 è di 14h00 a 17h00.

Ogni annu, i visitori di u parcu diventanu sempri più. Da i primi ghjorni di ghjugnu à a mità di u bè oru, più di 150 000 turista di tutte e mondu venenu quì chì volenu passà un tempu cù a fauna faccia à a faccia. Inoltre, i persone chì si stancanu di a vita di a cità ùn sò micca l'unichi chì visitanu a riserva. Spessu ci sò avvenimenti speciali per a ghjinirazioni ghjovira. Sò destinati à custruttà u rispettu di a natura, per un sapmu profundo di u valore di a so ricchezza. Per quessa, u parcu hè ancu perfettu per e famìglie cù i zitelli .