Museo Nazionale di Bosnie-Herzégovine


Se vulete micca solu per camminate di a cità, ma ancu acquistà cun una di e cullizzioni più ricchi di u patrimoniu naziunale di u paese, pudete esse cunsigliatu di visità u Museo Nazionale di Bosnie-Herzégovine .

Quassu annantu à a storia

U Museo Nazionale di Bosnie-Herzégovine hè u museu più anticu di u paese. Fu fundata annantu à u 1 di frivaru 1888, anche a so idea di creà u museu hè apparevutu à a fine di u XIX sèculu, quandu Bosnia era sempre parte di l'Imperu Ottumanu. È in u 1909 cuminciò a custruzzione di un novu cumuni di museu, in quale cullocu museu sò sempri situati.

Chì hè u Museu Nazionale?

U primu, parlendu direttamente nantu à a custruzione, deve esse nutatu chì hè un complexu sanu, custruitu per u museu. Representa i quattru palloni di u terrazziu è un giardinu botanicu in u centru. U prughjettu era avvistatu di Karel Parik, un architettu chì hà custruitu annantu 70 edifici in Sarajevo, ma u palazzu di u Museo Naziunale, apertuatu in u 1913, hè cunzidiratu unu di e so òpiri cchiù significanti. Tutti i pavellioni sò simétrici, ma in generale u custruzzione hè custruita in cunsiderà a spécificità di l'exposures in questu. È à l'intrata à u bastimentu puderete vede stochaki - tombstones incisa - un altru mumentu storicu di Bosnie-Herzégovine. In tuttu u paese ci sò quasi 60 di elli.

U secondu, si parleremu di u museu cum'è una cullizzioni di exhibiti, u Museo Nazionale di Bosnie-Herzégovine unite 4 dipartimenti: archeulogichi, etnulogichi, scienzi naturali è a bibliuteca.

In parechji fonti, ùn hè micca divisu in u mumentu di ricumandà a libreria, ancu se u travagliu di a so creazione cuminciò à tempu cù a creazione di u museu in u 1888. Avà cresce oghje circa 300 mila volumi di varie publiarcharii trattendu di l'archeologia, a storia, l'etnologia, u folklore, a botanica, a zoologia è assai altri esferii a vita scientifica è suciale.

In u dipartimentu di l'archeologia sò parechje chì, in u cronologicu, l'avè acquistà cù parechji aspetti di a vita in u territoriu di a Bosnia-Herzégovine moderna - da a Storia di a Storia à a fini di u Medievu.

Visitu u dipartimentu di etnulugia, avete da vene una idea di a cultura di questu populu. Quì pudete tuccà u materiale (costumi, mobili, ceramica, armi, gioielli, etc.) è spirituali (artifacti religiosi, costumi, archivi di folklore, medicina folklore è assai più). In u stessu dipartimentu nantu à u primu pianu sò disposti assai interessanti di i cumuni.

Se interessate nantu à u patrimoniu naturale, visite u Dipartimentu di Scienze Naturale. Duvere sarete intruduttu in a flora è a fauna di Bosnie-Herzégovine, è ancu à i rigali di l'intestione - una cullizzioni di minerali è rocci, minerali, insetti petrified.

A più storia di u museu

A più storia di u museu hè marcatu da u so pezzu in u uttrovi di u 2012 dovutu per difficultà finanziarii. Dighjà à quellu tempu, i travaglii di u museu ùn hà micca ricevutu pagi per più di un annu. U pezzu di u Museu Nazionale hà causatu una valutazione negativa è protesta da a populazione lucali. Arcuni attivisti anu encadenatu à a colonna di u museu.

I prublecipi in trè anni, i travagliadori di u Museo Nazionale di Bosnia-Herzegovina cumandenu i so dazzi di liberu, ma ùn abbandunonu micca l'assistenza di u museu.

A fine, sottu a pressione publica, l'auturizazione hà alcatu un accordu di e fonti di finanziamentu. U u 15 settembre di u 2015 hè statu apertu à u museu Naziunale, ma quantu duie travagliu ùn hè micca chjaru, perchè u museu hè finanzatu solu finu à u 2018.

Induve hè situatu?

U museu si trova à l'indirizzu: Sarajevo , ul. U Dragone di Bosnia (Zmaya od Bosna), 3.

Per amparà i cambiamenti in u tempu, i prezzi prisenti, è ancu pre-libru l'excursione (per sempre in Bosni, Croate, Serbulu è in inglese), pudete chjamà +387 33 668027.