Pulìtica ghjuca

Stòricamente, i roli di l'omi è di a donne in a famiglia, setturi sociale è pulitiche varienu significativamente. In ogni momentu, l'omi impiegati in u travagliu fisicu pesu, u guvernu, a pulitica. E donne pigghiaru l'educazione di i zitelli, i travaglii domestichi, l'arrangementu di a vita. L'imaghjini di un omu cum'è un sustegnu è l'imaghjini di una donna com'è guardiastru di u focu sò un fille rosu in tutta l'istoria di u mondu. A natura umana hè cusì chì ci sò sempre e persone chì l'omi di dissidenti è micca tutti amu di l'attività chì a società impone.

A prima menzione di a storia mundiale di una donna di a pulitica, chì hà surviviu à questu ghjornu, riferisce à u distante XV seculu aC. U primu puliticu era a reina eggana Hatshepsut. U periodu di u regnu di a reina hè carattarizatu da un ascendante economicu, suciale è culturali. Hatshepsut hà custruitu parechji monumenti, in tuttu u paese, a custruzzione era attivata, i tempii distrutte da i cunquistatori anu rifurmatu. Sicondu a riligione antica egiziana, u capu hè u Diu celestru chì hè prestu davanti à a terra. U populu egizianu percive solu un omu cumannanti di l'statu. Hè per quessa, Hatshepsut hà toccu vestitu solu in i vistimenti di i masculini. Questa donna fragilosa hà pussutu ghjucà un rolu impurtante in a pulitica di u statu, ma per questu ella hà da sacrificà a so vita persunale. Puderete, e donne à u capu di l'statu si ncontranu più freti - ravinas, empressi, reini, princesi.

Una donna di u XXI seculu, a u cuntrastu di l'antichi rulers, ùn hà micca bisognu di fà tantu di sforzu di participà à a guvirnanza di l'statu. In l'antichità, a Reina Hatshepsut hà da esse esconde u so genere, in a sucità di a società moderna u spessu si ncontranu cù diputati, alculyersi, primi ministri è ancu presidenti. Pè a demucrazia è a lotta per l'ugualità in i diritti incù l'omi, i pulitici anu un duru pezzu per i femini muderni. Parechje donne in a pulitica mette scuntatu. Per quessa, i rapprisintanti di u sessu feritu sò bisognu di fà un granni esforzzione per pruvà i so capacità è a so cumpetenza.

A prima donna di successu u primu ministru era Sirimavo Bandaranaike. Dopu avè ottinatu l'alizzioni in u 1960 in l'isula di Sri Lanka, Sirimavo era supportatu è ricunnisciutu da parechji donne. Duranti l'anni di l'amministrazione Bandaranaike, riformi soiuecunomichi ecunomichi facianu in u paese. Sta donna politica hè ghjunta à u putere è parechje persone è si ritirò in u 2000 à l'età di 84 anni.

A prima donna di piglià a presidenza, Estela Martinez de Perron, vincìu l'elezzioni in u 1974 in Argentina. Sta vittoria di Estela addivintò un tipu di "luci verdi" per parechji donne chì volianu participà in a vita pulitica di u so paese. Dopu ella in 1980, a presidenza hè stata pigliata da Wigdis Finnbogadottir, chì hà avutu un votu decisivu in l'alizzioni in l'Islanda. Dopu poi, a riforma pulitica hè statu realizata in parechji stati, è oghji i femei occupanu almenu u 10% di i sedenti in l'aparici statali in a maiò parte di paesi muderni. I più famusi nisa di a pulitica di u nostru tempu sò Margaret Thatcher, Indira Gandhi, Angela Merkel, Condoleezza Rice.

I politià muderni muderni aderiscenu à l'imaghjini di u "Ferru Lady". Ùn ci anu invintatu di a so feminità è di l'attrazione, ma tendenu di sguassà l'attinzioni à e so capacità analitiche.

Hè bisognu à una donna per participà à u prucessu puliticu di u statu? E donne è a forza compatibule? Finu a ora, ùn sò micca risposti in unequivocale in questa quistioni difficili. Ma se una donna sceglie dinle d'attività per ella stessu, ella hè prestu prestu per u rejetimentu, è per a disprezzu, è per una quantità maiò di travagliu. Inoltre, qualsiasi pulitiche di donna ùn deveru micca fà scurdà di a scelta principale di u femine - per esse una mòglia è mamma d'amore.