Quandu u novu cumencia à sente?

U sviluppu di l'òrgani di sensu in un ziteddu nascenu hè una materia chì ùn hà micca statu studiatu studienti, è cusì hè sempre polemico. In particulare, quandu un babbu nascì cumencia à sente è vede? In fattu, u to babbu, anche in l'uparazione di u so sviluppu prustianu , sente a voce di mamma è parechje, cugliera l'ochji à a lumera brillanti, questu hè chì avà hà signalatu di a furmazione di un analitze audettu è visuale. Dopu, avemu da cunsiderà quandu i frutti novi nascite à sente.

Quantu è cumu si sona u babbu nascì?

Parechji ghjovani parenti sò cacciati chì u zitellu, chì era solu trouvenu in casa da a casa di maternità, ùn ùn risponde micca à u sonu, ùn si svegliate da u stranu esterno (TV, cù a so strada). Hè interessante chì un zitellu in un sònni ùn pò micca riagiriscenu à u sonu forti, ma svegliate da un sussurru. U zitellu hè capaz di ricanuscià a voce di a so mamma, è in u futuru hà amparatu à distingue l'vuci di tutti i membri di a famiglia chì interaccètedu cun ellu. Allora u zitellu sintia perfezziona da u nascita, ùn ghjustu micca ghjustificà à queste sona.

Di quale anziana serebbenu ghjudiziati?

U zitellu ùn hà micca natu, ma ellu vede è sente. Un zitru venutu hè cusì sensu à stimuli esterni chì, in un statu di vigilia, sò tremendi di soni forti è inespettati. Dopu avè intesu a voce di a mamma, u zitellu pudarà vede, aghjettendu attivu i pugno è di pidali. U zitellu hè capaci di ricurdà i rutti, poechi è musica chì spessu intesu in i so ultimi simpati di gravidanza, è quandu ellu sente dopu à u nàscita, si calmma è si sona. Un zitru venutu hè moltu suscettibile à stimuli esterni, cusì in a so prisenza avete bisognu à parlà tranquillamente per ùn ùn scantu.

Cumu sapete sì un carusciu novu chì sente?

Per u 4 di u mese di a vita, u zitellu face a girari la capu versu u so sonu o voce forte. S'ellu ùn hè micca nutatu, u zitellu deve esse riferitu à u duttore per verificà a capacità auditiva. A strada, se u zitellu hè troppu travagliatu da un sguassu o un ghjocu incù qualchissia di i membri di a famiglia, ùn pudere micca reazione à u sonu estruu o voce. Tali episodii di entusiasmu per u ghjocu pò esse osservatu in un zitellu à trè anni d'età.

Cumu avemu vistu, l'audizione di u zitellu ùn hè solu solu, ma hè ancu aggravatu. U zitellu sà cunnisciutu u sonu di tonu tonale megliu, perchè deverà leghje i so storiu più spessu, includenu canti, chì cuntribuiscenu à u sviluppu di l'audizione.