Vlasha Church


In u Montenegro mudernu , ci sò un gran numaru di monasteri è temples di diverse tendenzi religiosi. A maiò parte di a pupulazione pruduca Ortizzu, per quessa, ci sò parechissimi igrei cristiani Ortodoxi in u paese. Un rolu especialu in a vita culturale è storica di a capital Montenegrin hè statu ghjucatu da a Chiesa Vlasha. Questu hè u più anticu edifiziu in Cetinje , chì si trova in u centru di a cità nantu à Liberty Square. A Chiesa di Vlas fù custruita unu di i primi à a fundazione di a cità. Hè curu chì in u 1860 in u paisolu montenegrino Re Nicolas sòiu maritu cù a so mòglia Milena.

A storia di u tempiu

A primu cresia ortodoxa in onore di a Natività di u Most Holy Theotokos hè stata custruita in u 1450. Hè stata construita vicinu à u vechju cimiteru di i pastori di u paese di Starye Vlachy, chì hà serve com'è u nome di u santariu. A visione originale di u tempiu era una struttura frustretta di bastone è di terra. A tali struttura era ricustruita parechji volte: prima solu da e petre, dopu ci hè aghjuntu una solu solu di cal. Avà i turisti ponu vede a versione di Vlasha Church, chì hè stata cunservata dopu a ricustruzzione di u 1864.

Elementi arquitecture

L'Chiesa Vlasha hè custruita in a forma di un edificio simplice di una sola strata cun u soffiu. In a facciata principale hè un campanile cù trè campane. Dintra u tèmpiu pudete vede una iconostasi risali, chì hè stata creata in u 1878 da u martu macedonio Vasily Dzhinovski. A prossima vicinu à a chjesa hè a chjesa di a chjesa più antica, induve ci sò enterri chì datanu à u seculu XIV. Quì ci hè moltu parechji Montenegrins famosi, per esempiu, u fundatori di u tempiu, Ivan Boroy è a so moglia, u famusu XVII partisanu in Bayo Pivlyanin, u primu ministru di l'educazione.

A attenzione particulare devi esse pagatu à a fence di a chiesa è u cimiteru: hè custruitu di fossi alcuni, custodiuti da i Turchi durante a guerra in u 1858-1878. Per fà a fascia, 1544 fuselli di fuselli, in u 98 studiu, eranu usati. Ogni troncu hè impannuta in forma di una spea. Prima di entra à a chjesa di Vlaška, ci hè un monumentu unicu - " Spiritu di Lovcen ". Hè statu stabilitu in u 1939 in memoria di i Montenegrini chì tornanu da esiliu à a so patria. Nun arrivanu a Montenegro, si affucaru vicinu à a costa di l' Albània .

Cume si va à Vlasha Church?

À u ghjornu di u tempiu quì hè una stazione di bus Cetinje. U caminu più cortu (650 m) da quì à i turchi nantu à a Mojkovačka strada, pò ancu esse passatu per i strati di Mojkovačka è Ivanbegova (850 m). Un passighjà da a stazione à a chjesa leva da 8 à 15 minuti.