33 momenti scandalous in a storia di l'Olimpiadi di Natale

Pride è reputazione, vergasi è falsificazione sò i dui albitri di i Jochi Ulìmpici.

L'Olimpiadi di u Veranu sò assuciati, da una banda, cù unori, gloria è vittori. Per d 'altra banda, ci sò disputi, scandali è fraud. Demu cunsiderate i mumenti più brillanti da i dui banchini, cumincendu cù l'ingannimentu scandalizante in u 1896 prima di una affirmazioni pulitica seria in u 1968.

1. 1896, Atene: maratona in u carru

Duranti i primi ghjovi Olimpichi, unu di i participanti in a razza maratona Spiridon Belokas trascinna parte di a strada in u carru. Ancu cusì, puderia solu vinutu à a rietta finita terza.

2. 1900, Parigi: Donna? Chì un scandalu!

À i primi Juegos Olimpichi in u 1896, e donne ùn puderanu micca participà in cuncorsi. Ma digià in u XXII ghjovi Olimpichi di Parighji in Paris, e donne anu permessu di participà, in ogni casu, solu in cinque discipline: tennis, cavallu è vela, croquet è golf. Ma ancu questu hè un gran passu, dapoi chì à u 1900 in a maiò parte di i paesi ùn anu mancatu ancu u drittu di votu.

3. 1904, San Luigi: Maratona in u carru

Una volta, pudete assicurà chì a vita ùn hà micca impastatu qualcosa, è l'americanu Fred Lorz ùn hà sculacciatu i cunvenzioni pertinenti da u caso cun Belokas. Cumu ùn anu rota 15 km, intrì in u carru di u so coach, in quand'ellu hà duvite in vicinu à 18 km, quandu u vittura spalleció in bocca. I restu novi kilomitri Lortz corse alli solu, affinchendu i rivali fermamenti quessi. Dopu dopu à u premiu, ellu hà cunfèsendu à fà ingannà, hè statu inescuficatu, ma un annu dopu hà righjuntu a maratona in Boston.

4. 1908, Londra: un lignu in li reguli

Chì avemu da fà quandu i dui paesi participanti ùn ponu accunsente nantu à e regule di u listessu cuncorsu? Allora prefìmanu e règule di u paese di a marina. Ghjè successu in u 1908 in a carrera di 400 metri dopu, quandu l'americanu John Carpenter hà pussibile ubligatoriu u modu à British Wyndham Holswell, chì era permessa in i Stati Uniti, ma hè pruibitu in Gran Bretagna. Carpenter fù scabbatu sicondu i reguli di l'Olympia paese, ma l'altri dui atleti eranu ancu americani è, in solidarizazione cù u cumpagnu, rinfètu di participà à a rettatura, perchè Holswell avia esce fatta sola. Hè stata eventualmente cuncede una vittoria.

5. 1932, Los Angeles: U Son Mysterious Sound

Dopu avè guerriu argentu in a forma più elegante di sportu sportiu, - L'atleta sueco Bertil Sandström hè statu privatu di punti è trasfirìu a l'ultimu postu per presunta utilizazione di mette prubilitatu di cuntrullà un cavallu cù clicchi. Sandström spiegò u ghjornu di u sonu da u creatu di a sedie. Ciò chì era in fattu, ùn era micca pussibule sapiente, ma ellu hà avutu a medaglia di argentu.

6. 1936, Berlinu: u primu teste di genere

In a lotta per a vittoria in a carrera di centu metru, u medceliste goldore d'oru Stanislav Valasevich perde un pocu à l'Helene Stevens americanu. Questu hà causatu una reazione ambigua di a squadra polacca: dicenu chì u tempu chì mostrava una donna americana ùn anu micca bisognu da una donna è deve esse dumpluta una prova di genere. Stevens accunsenu à passà una spezialità umilagganti, chì cunfirmò chì era una donna. Ma u più interessante hè chì sta storia ricivutu una sepétazione inghjustita dopu. Uni pochi di dicennii dopu, in u 1980, Stanislava Valasevich, chì in questu tempu emigrà in i Stati Uniti è cambiau u so nome à Stella Wolsch, hè statu uccisu in un rottura in a cummerciale in Cleveland. A l'autòpsia, un furtunatu scuppiatu: hè stata una hermafrodita.

7. 1960, Roma: correre chjankitu

Finu à l'anni 1960 l'atleti ùn anu mai avutu cunfronti senza pali. U coratore di l'Etiupia, Abebe Bikila, hà attatu l'attinzioni quandu hà cuddinu a tutta maratona a distanza a prucilari e finita prima.

8. 1960, Roma: sustituzzioni di l'atleti

Duranti u primu tipu di cuncurrenza per u pentathlon - fencing - l'atleti da Tunísia pruvatu di guadagnà, ma sapendu chì eranu stati lagging behind. Allora decidenu mandà ogni volta per a lotta in latu di l'altri cumpagnie di l'equipaggiu di u stessu furmulariu forte. In ogni modu, quandu u stessu athleta entrì à a pista di scherma per a terza volta, fù dettu l'ingannimentu.

9. 1960, Roma: vittoria da l'ochju

Lance Larson americana è australiana John DeWitt à l'eventu di freestyle 100 metri finitu fin'à u cumportamentu. In quelli ghjorni ùn ci era micca un dispositivu elettronicu, i ghjudicali determinanu u vincitore visualmente. A fine, dopu cunsultà u ghjornu, a vittoria hè stata premiata à DeWitt, ancu chì Larson prima toccu u rimulu.

10. 1964, Tokyo: l'absurdità cromosomali

L'atleta polaco Eva Klobukovska vincìu "oru" in u relay 4 à 100 metri è "bronze" in u centu metru. In ogni modu, trè anni dopu, basatu nantu à i risultati di i prucessi di cromusomi, hè statu inesquauta è privata di tutti i premiu Olimpiadi 1964. In ogni casu, cum'è in caso de Volsh, a storia ùn hè micca quì. Uni pochi anni dopu Klobukovskaya avia un figliolu, è i so dubbî cù u so sessu eranu sparati, a furtuna di l'autenticità di a prova genetica per a determinazione di u cromusomu superfluitu, chì cuminciò à causà più è più quelle.

11. 1972, Munich: "corpu" extra

Quandu l'audienzia hà vistu questu omu, triunfantimenti cascò nantu à u stadiu durante a maratona, tutti cridìanu chì u vincitore era in una distanza di 42 chilometri. In fattu, era un studiente di lussemburghese chì hà decisu di ghjucà un trucu à l'audienza di parechji millares. Ùn ùn solu ùn hà micca participatu à a maratona, ùn era micca atleta. U veru amicu, americanu Frank Shorter, apparse dopu.

12. 1968, Messicu: lingua corpu

L'attuvatu nicu eccettu Vera Chaslavska divintò simbulu di a lotta naziunale per a libertazione quandu, in u preghjudiziu di u premiu, ella sfidau a so rinviata da a bandiera soviètica durante l'esicuzzioni di l'innu di l'URSS in protesta contra a invasione soviètica di Checoslovaquia.

13. 1968, Cità Culunia: u primu scandalu dopu

À questi ghjocu Olympichi per a prima volta in a storia di l'atleti fù scabbatu per utilizà a droga. U pentatlonista suecanista Hans-Gunnar Lillenvall befraia prima di a cuncurrenza, per ùn esse nervu. L'atleti vinni privatu di u preminu di bronzu in u so alcoolu si truvava in u so sangue.

14. 1968, cità di città: salute nìuru

Durante a ceremone di premiata pè i 200m prumutori, l'atleti americani, John Carlos è Tommy Smith, rinviviscenu i so pècure in guanti nìvuru è salutati cun u so capi finu à prutesta di discriminazione raciale. Allora sò stati quaghjude nantu à i so posti senza calzari, simbulizendu a poveria di a pupulazione negra. Era una forte pulitica politica, dopu a quali l'atleti foru espulsi da u squadra. L'australianu Peter Norman, secondu, pareva esse solu nantu à u pedestal, infatti hà ancu participatu in l'azzione, cù a badge di u prughjettu Olimpicu di l'urganizazione per i diritti umani, chì si parlava contr'à u racismu. Trenta och anni dopu, quandu Nurmannu morse, Carlos è Smith portonu u so catastru.

15. 1972, Municia: ùn hè micca publicamente

Strangamente abbastanza, ma in questu scine di l'Olimpiadi era una di e discipline trà e sport di l'estate. L'esquiadore australià Karl Schrange hè statu inescuperatu per esse vistutu una cammisa cù un pubicità di pubattu di cafè in un partitu di football, chì era cunsideratu cum'è patrocini. Hè esse, Schrantz cessatu di cunsiderà cum'è amateuru, è sicondu i reguli di u Cunsigliu Olimpicu, attendu à quellu tempu, i prufissiunisti anu pruibuti à participà à i Jochi Ulìmpici. L'incidentamentu era una risonanza larga è eventualmente hà purtatu à rifurmi in u Cumandamentu Olimpicu Internaziunale (CIO).

16. 1972, Munich: u ciccu di Korbut

A gimnastica soviètica Olga Korbut per a prima volta presentava questu l'elementu più cumplessu, realizatu in bars multi-alta. U gimnastu si trova nantu à u top bar è rende un rollu, aghjunghje à e so mani. Questu elementu hà pussutu riproduce solu Elena Mukhina, chì hà amatuati cù un rosariu. Oghje, "loop Korbut" hè pruibitu da e reguli di gimnastica, tk. l'atleti ùn sò micca permessi di firmà nantu à i bars irregularità.

17. 1972, Munich: scandaluous basketball

A finali di u palluni di scacchi in questi Olimpiadi hè cunzidiratu u partitu più polemicu da u 1936, quandu u ghjocu era cumpratu in u prugramma di l'Olympia. I preferiti cusì - u squadra di l'U.S. - perde l'oru à u squadra di l'URSS. Parece increditu, ma u risultatu di u partitu hà decisu 3 sondi. Per qualchì ragione, a sirena a 3 secondi prima, è u chjave era unscrutatu. In più, per i sbagli tècnicu, u gruppu sovietu fù permessu di accede à u ballu trè volte, ma era chì si deve esse cumpletu dopu à u primu o, datu i prublemi tecnichi, a seconda input. U partitu finisci cù u 51-50 rispositu, duie punti decisive per u gruppu USSR hà purtatu u ballu, puntuatu in l'ultimu secondu. U riunioni americanu rifiutò di ricivete una medaglia di u plata è ùn passava à l'attu di premia. Cumu parechji esperti internaziunali, i piacenti di bascu americani si ricusanu di ricunniscia i risultati di quellu scandalous game.

18. 1976, Montréal: u cuntestu hè più di u massimu

U gymnastu rumanu Nadia Komaneci, chì parlava nant'à u barbarone imparable, divintò u primu atleta, chì hà ricevutu 10 punti. Hè cusì cusì imprevisu chì i ghjudici ùn avete micca immediatamente credi in u so ochji, postu chì era creu chì u limitu di u compte stabilitu nantu à u puntu hè 9,99.

19. 1976, Montréal: Boris u fiscale

U pentathlete suvietà Boris Onischenko, un premiatu multiplici in campiuni di u mondu, fù cunnisciutu di fraud. In a so spata hè statu muntatu un buttone cù ellu puderia in ogni cume vittime a catena è accendà a bombeta di bassu fixendu l'iniezione di l'injezione. E ancu seppuri doppu rimpiazzà a spada, hà cuncernitu assai pratichi in una fila, chì ùn l'hà micca salvatu da a discuficazioni è a privazione di tutti i prublemi.

20. 1980, Mosca: u gestu di "half arm"

L'atleta polaco Vladislav Kazakevich, chì hà guadagnatu u doru in bracera, divinni sempri più famose per u so gestu "mità mana", chì ellu amparà à u publicu chì l'avete, chì era malatu di l'atleta sovièticu Volkov. Ancu anu vulutu privà a medaglia, ma a squadra polacca cunvinta i ghjudiche chì u gestu ùn era micca insulte, ma era causatu da un spasm muscular.

21. 1984, Los Angeles: a caduta dopu à a colisazione

Duranti a razza à a distanza di 3000 metri, una Maria Decker d'America, avendu riconnendu una medalla d'oru, cariu à u lettu dopu una coliszione cù u Cungbu Buld di u Sudafrica, chì era in favore di u RU, è era incapaci di cumpetà a razza. Dopu à una seria di accusazioni mutu, ùn era micca chjaru ciò chì era veru. In ogni casu, un annu dopu, quandu pè e pruduttori in u Regnu Unitu, l'Amiricani guadò l'oru à quela distanza, hà tostamulu di trasfurmà a manu di Budd è l'affirmà chì u mutivu di a so cascata in l'Olimpiadi era chì era micca spettaculu per ella cumprenda entre un gran numaru di participanti.

22. 1984, Los Angeles: Triche di i Gemini

Atleta Ricuncellu Madeleine de Jesus dopu un successu in un sughjettu di saltu solu decide di fà una sustituzzioni è mandà à a so sughjette gemella per run the relay 4 à 400 metri in a round qualificazione per ella stessu. Nuddu suspettava qualcosa è in a classificazione di l'equipaggiu, u gruppu anu avutu probabili boni. In ogni casu, u coach di a squadra di a nazionale turnò per esse unu crystal clear man è si ritirò l'equipa da a finalese quandu si apprennìu di a sustituzzioni.

23. 1988, Seoul: u doru, a pesar di ferita

Questa stampa mostra chjaramente chì Greg Luganis, un sportivistu ndustriunali americanu, tira a so testa in un trampulente durante un colpu. Malgradu u fattu chì hà scunfittu u so capu in u sangue è cun dificulta cumprata u salto, u ghjornu dopu guadagnau una vittoria cunfidendu è guadagnau a so terza medaglia d'oru, davanti à u so avicciu avvingu 26 punti.

24. 1988, Seoul: un centru doping

Per a prima volta da u 1928, cunvince una marca di centu metru per a cumpagnia di u Canadà, Ben Johnson fù strippatu d'oru trè ghjorni dopu, quand'ellu fù scupertu chì i steroli eranu truvati in u so sangue. Quandu u so duttore sussistarà, quasi tutti l'atleti in quellu tempu anu utilizatu steroidi, è Johnson era solu unu di quelli chì anu pigliatu.

25. 1988, Seoul: fora di ghjucà

Quandu in u matchmai finale entre u boxier americanu Roy Jones è a vittoria sul Sudanier Pak Sihun fù attribuitu à l'ultime, hè statu un shock per tutti, cumprese u vitturu stessu. Jones vinia in tutte e trè rotuli (à disprezzu di i prufiziunali chì lotteranu 12 rinfrescanti, l'amatori solu 3), in a seconda volta, u coreanu anu avutu ancu cuntendu per a "stante". In ogni unu di i rotuli, solu à i primi, Jones hà fattu punche punche di più precisamente cum'è Sihun per a lotta. A cussidditta hè sempri cunzidiratu unu di i più ingiusti in a storia di u pughjilatu, largamente grazie in questa casare di amateuru hè statu introduttu un novu sistema di scunzione.

26. 2000, Sydney: Una basa pùtta basata

A ginnastia australiana Alanna Slater spressione l'opinione chì u prugettu per u saltu di basa hè stata troppu bassa, è quandu era stata misurata, resultò chì era di cinque centimetri sottu u livellu necessariu. Cinqui atleti foru parati di parlà di novu, ma quanti gimatasti scatinò da a cuncurrenza finu à chì u prugettu hè stata pronta à l'altitudina propria.

27. 2000, Sydney: l'astuzia nurofen

Quandu u gymnastu rumanu Andrea Radukan durante i ghjoculi cuglia un friddu, u mèdicu di u gruppu naziunale hà datu a so nurofè - una antipirìtica beni cunnisciuta, chì senza prescriptione pò fà cumprà in ogni farmazia. U duttore ùn hà micca verificatu chì a cumpusizioni di sta droga include pseudoephedrine, inclusa da u CIO in lista di droghe pruibiti. Comu a cunsiquenza, l'spurtiva hè statu privata d'oru in u so persunale. In ogni casu, u Cumandamentu Olimpiandu hà dettu chì l'incidentamentu era una conseqüència da a negligenza di u duttore, perchè e dui medalismi, u seconda oru è l'argentu, partianu da u gimnasta.

28. 2004, Ateni: una marito suprastu

Quandu hà cundottu una grande parte di a razza maratona, a razza britannica Paula Radcliffe, chì hà sceltu un scontru mundiale anu micca stata battuta à sta distanza in u 2002, hè falatu è ùn pò esse risultatu, chì causò una risposta publica grande. A stampa accusava l'atleta chì ùn hà mancu pruvate a continuà a carriera; argumentendu à e ragiuni, assumete ch'ella vulia guadagnà da ogni modu, ma, avendu à cunclusu chì era inferitu à u japonese Mizuki Noguchi, hà preferitu d'impedisce u match, etc. A fine, l'opinioni pùblicu s'appujava nantu à u partitu di Radcliffe, è a stampa hè accusata di trattà u corronatore cun forza assai perchè era una donna.

29. U 2008, Pekin: l'età disputa

Hè Kexin, una ginnastia chinesa chì vincìu dui midagli d'oru, cù duie più di i so cumpagnoli fubbe diventatu l'ughjettu di un scandalu associated with age biologicu. Ancu Kesin avia 16 anni di età in i tempi di i ghjoculi, a so aspettu ùn avianu micca assai abbituante quella età - hà veduta assai più ghjovira, è ci era ancu certu dubbidi nantu à l'autenticità di i documenti chì confirmanu a so età. IOC even initiated an investigation with a request for family photos and additional papers, ma nunda di più puderebbenu esse truvati, è u scandalu hè statu spegatu.

30. 2008, Pè Beijing: Attack on the Judge

Duranti a terza scursa di a lotta per u terzu pianu, u Cuban Taekwondoist Angel Matos hè ferutu è li dumandò un timeout. Quandu, dopu un minutu permessu, ùn si rimettimu micca a lotta, una vittoria per e regule hè stata premiata à u so avvisu. L'Ingannatu Cubanu impunia un giumentu postu è hà pidata a faccia di l'arbitru. Per esempiu, l'atleti è u so coach sò stati disqualificati per a vita.

31. u 2012, Londra: una ora prima di a scunfitta

In a semitadura finali in spada, l'atleta sur-coreanu Shin A Lam hè unu puntu prima di a donna alemana Britta Heidemann, quandu u fallimentu in u cronòggiu hà datu a second swordsman a seconda vantage, è chì era abbastanza per ella per infallu un pocu chilometri decisiva à u so avversu. A vittoria hè stata attribuita à l'alemanu. Lam lamintò in lacrime è dumandava una recensione di i risultati. Siccome sicondu i regule di l'esgrima, se l'atleta si abbanduneghja u pathu, ricunniscianu a scunfitta, Lam per una ora, mentri i ghjudicati cunferiti, stanu nantu à a razza. Ancu, à a fine, i ghjudizi cuntonu a so scunfitta.

32. U 2012, Londra: Massa Salotti Americhi

Sicondu i risultati dâ scelta di qualificazione, u gimnastu americanu Ghjordè Weber era quartu in a classificazione ndividuale, ma ùn hà micca ghjunghje à a finali. Sicondu i reguli di i Jochi Ulìmpici, un paese ùn pò micca nominà più di dui atleti per una cuncorsu in a supranità assoluta. Siccomu a seconda è u terzu pianu era statu ancu presu da l'Amiricani, Weber ùn era micca permessu à a final, è l'atleti da altri paesi avianu a manu suprema, anche si cunsiderate più punti.

33. 2016, Rio de Janeiro: u scandalu più forte doping

U scandalu più forte di l'Olimpiadi attuale hè stata a rimorca di un terzu di a squadra di russa da participà à i ghjoculi in cunnessione cù una storia guida cù l'Agenzija Anti-Doping. Duranti a storia, hè stata data chì in l'Olimpiadi di l'Invernu in Sochi in u 2014 in Russia, ci hè statu un programa di doping statali cù a participazione di servizii privati, basatu nantu à a sustituzione di duminiu di duminii di atleti russi. In u lugliu, ùn era chjocu per esse se u squadra russa puteva esse participatu à l'Olimpiadi à tutti, ma dopu u CIO prudice a so pusizioni è si dicidi di cunsiderà a candidazione di ogni atleta individually. In u risultatu, invece di 387 atleti in u Rio fôru permessi di invià 279.

In più, in u sittaghju di u 2015, a meloneia - un cardioprotector, aumentu a durabilità è migliurà a salvezza dopu a cundumini - hè statu intruduttu in a lista di preparazione pruibita. Inventatu in a URSS quaranta anni fà, a droga era pupulari principalmenti di l'atleti russi. Dopu à u 1 di Ghjinnaghju di 2016, quandu a baghifira intrinu in forza, esistenziu pusitivi truvati trà e decine d'atleti, a maiò parte di quali eranu di Russia, chì serviau cum'è qualchi raghjone ufficiale per discutiri chì l'scandalu cù u melon è di una natura pulitica.