A Mint (Potosi)


In u XVI sèculu, un pastore di Diego Alpi nantu à a muntagna di Cerro Riccu (Cerro Riccu) hè statu scupertu un ingrossu d'argentu. Da questu mumentu hè vinuta una nova etapa in a vita di l'incantevuli cità di Potosi , in a quali accuminciaru à scumpressu ipositi di preziosu metalu, chì purtò ricchezza incridibuli à l'imperiu spagnolu. Oghje, a storia di a minera è a pruduzzioni di muneti pò vedà in u Museu di a Zuppa (Casa de la Moneda).

Fatti storici

A apertura di a Casa di Coque in u 1773 di u settore. In prima, era chianificatu di custruisce un novu edifiziu, ma decide di sviluppà u cumplessu originale, per quale u famusu architettu di quellu tempu, Salvador de Vila, era invitatu.

In u 1869, i mutori steamporti purtati da i Stati Uniti rimpiazzati finalment l'animali, è 1.909 parenti eranu rimpiazzati per l'electricità. In u 1951, l'ultima munita fù dinò quì. L'urighjini cun metalli preziosi sò impauriti.

Oghje, a Casa di a Moneda hà una grande coleczione di valuri stòrici: muniti di diversi paesi è eredi, dipinti da artisti famosi, orlii, mummia embalii è l'equipaggiu per dì u dirittu.

Esibitivi di a Zuppa in Bolivia

A tour accumene da u sicondu pianu, duva ci sò dipinti da a Santa Scriptura. L'exhibitu principali in u palcuscenu hè una tela di u Cerro Rico di montagna, cù una storia di prutezzione di u plata.

A stanza vicinu hè dedicatu à a storia di a produzzione di munita. U primu di questi era abbastanza primitiva è sloppy, postu chì una stampura manuale elementale hè stata utilizata, è consistia di u 93% di l'argentu. À u tempu, a quantità di preziosu metalu diminuinu à u 73%, è per a forza in i muniti cumincià à aghjunghje alcove.

In questa stanza ci sò dinò mudelli è medichi di ete tempi. I Spanien brought in Europa da e machineri di lignu, cù chì era pussibule di pudè trasfurmà ingotri in foglie finti. Questi miccanismi sò stati in opera cù l'aiutu di e muli chì travagliani sottu a tutela di capelli. In such conditions (un ghjornu di u ghjornu in un spazi confined), a vita di i sumeri, sfurtunatamenti, era dura è curta. Avà in u museu nantu à i sfarenti pezzi, pudete vede animali salvatichi è pezzi conservati.

In a istituzione hè a sala di a funderia. Eccu avete vede i figuri di un apprentice è un caster, in più di strumenti reale chì sò più di 200 anni. I visitori sò attrati da un colpu di focu cù u focu, chì simbulizeghja u funnu di u metale. Ci hè in u museu è e camere cù prudutti di u plata: da a crucifixion à l'armatura cavallerista.

U museu presenta dinò una scelta larga di minerali (più di 3000 specimens), cullata di tuttu u paese. L'exhibitu principali hè "Boliviano" - u cristianu più grande truvatu in Boliviana .

Guardatu in u territoriu di a Zuppa è trova archeulogichi scuperti annantu à l'estrazione di argentu. Quì pudete vedere i rossi di l'animali, esqueletelli di persone, pratiche, etc.

Ci hè stata nutata è l'scopu di u sviluppu di civilizazioni, fattu in u XIX seculu. U riprisentanu a cronulogica da a creazione di a Terra è l'espansione da u paradisu d'Adanu è Eva à l'ultime scuperte scientifichi fosti da l'umanità.

In u territoriu di a Casetta, Eugenio Moulon hà fattu un simbulu di a cità - u ritrattu di un omu chì a mezza fàccia hè decorata cù un surrisu è u sicondu - distorsi u grimace. Questa mascara hè Mascarò, chì ghjè presumitatu à parechji prudutti di a cità di Potosi .

Funzioni di visita

U costu di accissioni sò 50 boliviano, è per a possibbiltà di fotografia avete a pagari un altru 20. Per i normi lucali ùn hè micca un piacè. Ma, sicondu parechji esperti, hè unu di i migliori musei in l'America Latina, induve hè vera.

Pudete vede a Cintura cun l'urdinatore, è i gruppi sò ghjustu. Touri in lingua inglese sò tenuti à 10:30 è à 14:30.

Ci hè una cafe nantu à u situ, induve i visitori puderanu tà cafè è un fucusu, è l'internet gratis hè dispunibule nantu à a pianura.

Cumu à a Mint di Bolivia?

U territoriu di u museu hè assai grande, oghje un blocu sanu è si trova in u centru stòricu di Potosi, vicinu à a chiazza u 10 di Novembre. Ùn serà micca difficiule per vene. A menta pò esse righjunata à pede, in caru o trasportu publicu, chì si move versu u centru.