Assertività in psiculugia - chì hè è cumu sviluppà?

Una persona assertiva hè una persona reale è indipindente, è spessu si pò esse irritati è cunnannati da alcuni, mentre chì altri pruduceranu un sentimentu d'admirazione è inveci. Assertività hè una sperienza chì si pò esse sviluppata s'ellu vulete.

Chì hè assertatu?

Assertività hè un mudellu di u cumpurtamentu di una persona chì hà pigliatu u cuntrollu di i so sentimenti, emozioni, cume viiu a sperimentazione è a relazione in a società. U cuncettu di l'assirenza hè vinutu da l'lingua inglesa, hè interpretatu cum'è di difendendu l'opinioni, i diritti è si esprimenu in u postellu: "Ùn aghju micca qualcosa per voi, cum'è voi à mè, sìammu uguale soie".

Assertività in Psiculugia

Per a prima volta, u cuncettu di assertività manifesta in i 50 di u XX seculu. in l'opari di A. Salter (un psicologu-umanista americanu). In a so teoria, A. Salter hà attaccatu una grande impurtanza per a vulnerabilità di l'individuu in a societa, a furmazione di l'aggressioni di difesa è a maestria di u cumpurtamentu manipulatore, una relazione entre i persone guida à un muttu mortu, u scientistu hà cridutu. Un altru polu di agressione hè passività, hè un cumpurtamentu imputtante, è una parsunalità assertiva, in l'opinione d'A. Salter, pussedi u spettru di qualità necessariu per a societat.

Signos di cumpurtamentu assertivu

A cumpettura assertiva hè un cuncettu assai simili à l'auturefasi è spessu identica cun ella. In quale rilevu pò truvà un comparativu assertivu:

Reguli di cumpurtamentu assertivu

A cumpetenza assertiva implica a responsabilità à a vostra vita è ciò chì succede. Principii ghjuridichi o reguli, chì seguita in u so sviluppu una persona chì hà imbarcata nantu à a strada di l'assirtia:

  1. A cumunicazione efficace cù i persone in a chjave di a sincerità, l'honesty è a frangia.
  2. Dimostrazzioni di una intenzione pusitiva.
  3. Non-involvement in u cunflittu è manifestazioni di agressione per parte di l'altri
  4. U rispettu u puntu di vista di l'interlocutore, micca à i perdi di ellu stessu.
  5. Strennusi per un cumprumissu è una cooperazione beneficiale mutuali per i dui i bandimenti.

Dritti di i diritti umani assertivi

E persone chì anu sustegnu stu cuncettu psicologicu segui certu postulati chì Manuel Smith (psicoterapeuta americanu) fformuleghjanu in u so libru "Formazione di l'autorefia". E diritti assertiri basati nantu à l'affirmazioni chì ogni persona hà i diritti:

Cumu misurà l'assirtibilità?

Per capisce una persona cù una persunità assertiva, o hà inclinazione per stile di cumpurtamentu, ci hè una teste simplici per l'assertanza, in quale hè necessariu di risponde "Sì", "Nimu" à i quistioni propositi:

  1. L'errore di l'altri causanu irritazioni in mè.
  2. Puderaghju falà à un amicu di u mo travagliu predeterminatu.
  3. Certi voti, mentri menti.
  4. Puderaghju a cura di mè.
  5. Ùn aghju micca devenu pagà per u trasportu in u trasportu.
  6. A rivezione hè più produtiva ca a cooperazione.
  7. M'anu preoccupatu di picciotti.
  8. Sò assai determinatu è indipindentu.
  9. Aghju avutu un sensu d'amore per tutti quelli sò.
  10. Aghju avutu a fede in mè è l'intelligenza chì avere da guadagnà parechje prublemi.
  11. Ci vole sempre esse in guardia è prutege i mo interessi.
  12. Ùn rireraghju micca di bracce indecenu.
  13. Ju ricu è rispettu l 'autorità.
  14. Ùn pudemu micca fà cordi da mè - I protesta.
  15. E forze bè mi sustene da parte di mè.
  16. Ùn stà micca.
  17. Sò practica.
  18. Sò depressu da u fattu propiu di l'attribuito fallimentu.
  19. Dittu: "Perchè a manu di l'aiutu, sopratuttu à a to spalla" m'hà stabilitu.
  20. L'amichi ci foru influenza bè.
  21. Sempre a dirusta, anche si l'altri ùn anu micca ricunnisciutu a mo correzza.
  22. A participazione hè più impurtante da vincere.
  23. Prima di fà fà qualcosa, anu studiatu è imagine chì l'altri populi seranu da pensà.
  24. L'indirtesa ùn hè micca peculiar.

Hè necessariu di calculà u numaru di stanzi positivi nantu à e chjave:

  1. Chjave A guida da u numeru di risposti positivi: ùn ci sò rapprisentanu circa assertzioni, ma in a vita ùn sò micca aplicati. À questu livellu, u scuntinttu hè in relazione nò solu à l'altri, ma à l'altru. U più pocu indicatore per risposti positivi: una persona ùn usa assai possibbilità in a vita.
  2. A chjave hè B. Se ci sò più stati pusitivi, pudete assicurà cunzunzione per una persona in u percorsu ragiuni à dominarse e cumpetenze di cumpurtamentu assertivu. A volte ci pò esse agressione. U puntu più chjaru in questa chjave ùn volenu micca chì ùn pudete amparà l'affirmazione, hè impurtante per vede un avere è perseveranza.
  3. Chjave C : paràmetri altimi in sta chjave indicanu e maiò chjave di prutezzione per assicurà l'assirtia. Un indicatore bellu per affirmazioni positivi - una persona hè in l'illusione di vedianu in a cume lume, hè insincerente cun ellu è altri. Ci hè quarchi cosa per ponderate.

Cumu sviluppà l'assirtibilità?

Persuna assertiva, questa hè a persona chì hà rializatu a so scena destruziva è decide di cambià a so vita. Pudete escevolvi assertività sè stessu, per questa chì ci vole:

Manipulazione è assertate

Lu cumpurtamentu assertivu durante a manipulazione hè una strumentu bisogna contra impiegante mudelli da i manipulatori, ma hè un risicu di slippà à u livellu di manipulazione in l'uratori iniziali, quandu solu i diritti propie di a persone chì pratichevule cumporitanti assertivi sò ricunnisciuti per valori, perchè deve esse capisce è rende chì i diritti assertivi riflettinu à u listessu gradu i diritti di l'altri populi è da questu - hè una relazione equivalent.

Assertività - libri

E exercici e pratichi per u sviluppu di l'assirtia sò presentati in i libri più venduti:

  1. "Cumu faci tuttu in u vostru modu". S. Bishop . Una persona assertiva hè una persona riescita chì si contru à manipulazione è agressione. U libru analizeghja i metudi di difenda i so interessi, senza avete in ghjudìziu.
  2. "A lingua di a vita. A cumunicazione non violenta ". M. Rosenberg . U metudu di l'ONG hà aiutu à milliselle di persone è cambiammu a vita per u megliu.
  3. "Teoria è pratica di l'assirtia, o Cum'è esse apertu, attivu è naturali". G. Lindelfield . U libru descrieranu i metudi di sviluppà qualità autodertificate per una interaczione efficace cù e persone.