Chjesa di a Resurrezzione


In u centru di a citadina di Rabat in u paese musulmane di Maroccu stands a ghjesgia di neve di a Resurrección di Cristu, custruita in u 1932. A riescita successiva di sta chiesa hà inspiratu a credeva Ortodoxa per fà e parolle in altre paese di u mondu.

Storia di u tempiu

A Chjesa di a Resurrezzione di Cristu in Rabat hè unu di e trè isulani Ortodoxi attivi nantu à u territoriu di Maroccu , è unu di i più antichi in u cuntenutu africanu tutale. A decisione di fà custruisce hè stata fatta in i 1920. À quellu tempu, u territoriu di Maroccu era sottu à l'autorità di i protettorati Francesi è Spagnoli. Quì, in cerca di u travagliu vinni l'ingegneri, i travagli militari è ghjustici da tutta u mondu, cumpresu Francia, Iugoslavia, Bulgaria è Russia. In u 1927, à u duminiu di u Metropolitan Evlogy Georgievsky, Hieromonk Varsonofy arrivò à Rabat. Hè quellu chì hà avutu i permessi di l'autori francesi per usà un caseracci vacante cum'è una parochja Ortodoxa. U soldi per a custruzzione hè stata donata da e residenti lucali è di l'Ortodoxi da tutte e mondu.

In u 1932 a Chiesa di a Resurrezzione di Cristu in Rabat, custituita da u campanile è a sala principale, era illuminatu da l'impiegati di a Chiesa Ortodoxa.

Attività di u tempiu

In u prucessu di custruisce a Chiesa di a Resurrezzione di Cristu in Rabat, hè decisu di passà a notte russa, realizazione dramatichi è cuncerti. I lucali attentanu à e attraziu è i mancani pagati. Particularmente pupulari eranu cuncerti di picculi. Forsi i discorsi di i zitelli sò stati a raghjoni di a rapidità di cullizzioni di soldi per a custruzzione di u tempiu. Dighjà in u 1933, à a Chiesa di a Resurrezzione di Cristu in Rabat, u Cumitatu Carità hè statu organizatu. Hè statu creatu per cullà i soldi è e cose per i populi privati.

U travagliu riescitatu di a Chiesa di a Resurrezzione di Cristu in Rabat servi com'è scusa per a custruisce parrocchii Ortodoxi in altre cità maroccu:

Finu à u 1943, in a Chiesa di a Resurrección di Cristu in Rabat è a Santa Trinità Church in Khuribga, divinità servizii fessini ghjornu. Nantu à u tempu, a più parte di i Creeddi Ortodoxi nascinu à partiri da Maroccu, tanti parechji Ortodoxi foru attaccati à chjude. Hè stata fatta in mente da a Chiesa di a Resurrección di Cristu in Rabat. Ma in 1980-2000 ci era un grande flussu di emigranti da Russia, cusì a cresia hè sempri di continuà u so travagliu.

Per quasi un seculu d'attività in a Chiesa di a Resurrezzione di Cristu in Rabat, a ricustruzzione era duvuta in u 1960-1961 è in u 2010-2011. In u cursu di l'ultimu, l'arburu di l'icona di Mosca decurò e mura di a chiesa cù frescoes. In u stessu annu, una iconostasi di petra hè stata fatta è iule unichi sò stati pinciati.

In l'ultimi anni, a facciata, a cupola è a fundazione sò stati resuti in a Chiesa di a Resurrezzione di Cristu in Rabat. In u 2015, u tempiu hè stallatu bè, nantu à a fabricazione di quale l'articuli di u workshop lineale "Kavida" hà travagliatu.

Cumu ghjunghje?

A Chjesa di a Resurrezzione di Cristu in Rabat hè situata in Bab Tamesna Square à u ghjornu di u Jardine Botanicu Sperimentale. A-Kebib avenue è a strada Omar El Jadidi sò vicinu à questu. Aghjunghje micca ùn serà micca difficiule, sia aduprà i servizii di trasportu publicu , un taxi o solu camminate.