Dragon Bridge

U Dragon Bridge hè un simbulu di Ljubljana , hà ricivutu un state alta per i quattru dragoni chì u guardianu. L'animali mìticu hè rializatu in a bannera è l'arme di armi di a cità, è u ponte cù i so guardi hè, cum'è questu, una parte integrante di sti attributi. Finu a ora, a verità di a storia di u ponte ùn hè micca sanu, Ci sò parechje versione. E tuttu causa di u fattu chì u ponte mudernu mudernu hè statu custruitu nantu à a basa di u lignu devastatu. Ma più cumbugliu ci sò, più interessante hè.

Storia di u ponte

In u 1819 un pianu di lignu hè struitu in u Riu Ljubljanica. Malgradu u fattu chì di i standards di stòrici accadò micca tantu tempu, finu à questu ghjornu ùn ci hè micca documentu chì puderia micca dettu qualcosa di l'architettura di u ponte. Sapemu chì in u 1895 un terrimotu hà distruttu u ponte. Era assai impurtante per a cità, perchè u disignu di a nova struttura era creata abbastanza rapidamente. A custruzzioni hè stata fatta in u 1901 è cuncessa à u 40 anniversariu di u regnu di Franz Josef I. Da causa di questu, u ponte era chjamatu «Jubileu». Grandi sculture di i dragoni verdi eranu spressivi è u locu chjamatu a custruzzione di u Dragon Bridge. In seguitu hà reamucatu.

A custruzione di u novu ponte era guidatu da u ghjacumu Josef Melan, chì solu pò esse rimettutu da u materiale selezziunatu per u coppiu - concreta rinfurzata è micca petra. Ma chistu era fattu per a fine di l'ecunumia, postu chì u budgetu era chjucu.

Architittura di Ponte

L'esterno di u ponte hè abbastanza lacònicu. Nta i so figuri di facciata adornati simbulizanu l'anni di u regnu di Franz Josef I. A pesar di u modestu u pressu è di u tempu, l'australi ùn vulianu micca passatu à e tendenzi mundiale, perchè l'engineer hà da travaglià dura. U risultatu di i so sforzi era l'arcu di u ponte, chì in questu tempu era u terzu più grande di u mondu. In più, u Dragon Bridge hè stata prima in u territoriu di a Slovenija moderna, coperta cù l'asfaltu.

In u ponte sò ottu lanterni cù quattru lampi, chì l'alleate perfetta in u scuru. Nant'à u stilettu, i linterni è ancu i dragoni sò dipinti in verde.

Cumu ghjunghje?

Pudete truvà à u Ponte di i Dragoni per bus di città: itinerari # 13 è # 20. Per questu quì hè bisognu à fughje à a stallazione "Zmajski a maiò". Se vulete caminariassi longu e strade antichità è di terraplen, prima di cullà in u ponte, da ricordu di piglià l'autobus numero 5 è surtite à l'stazione "Ilirska". Da questu avete bisognu à ghjunghje in a strada Vidovdanska cesta finu à u terraplen di a strada Petkovskovo è vultà à direcia. Dopu dopu à 250 m vi truvate à u ponte.