Cattedrale di Bergen


In a cità norvegiana di Bergen hè a catedrale omonima (Bergen Domkirke), chì era custruitu in u stile luterana. Havi una storia richia è ghjucà un rolu impurtante in a vita di a pupulazione lucale.

Infurmazione storica nantu à a chjesa

Sicondu i pretenzioni di stòrici, u primu tempiu di u sacru hè statu stabilitu in u 1150, è l'església parroquista hà datu u nome di San Olaf, chì hè cunsideratu u patronu di Norvegia . Hè stata custruita in pietra è si trova in a parti nordestu di u paese. U tempiu originale era chjucu in grandezza è hè citatitu in l'annali sottu u titulu "Storia di u Rè Sverrir". I posti giudeu stòricu sò quì sottu:

  1. A cattedrale di Bergen hà custituitu parechji volte: i fogu più terribili in u 1248, 1270 è in u 1463.
  2. A primura restaurazione seriosa di a chjesa hè a ghjustizia cù a generosa donazione di u Re Franciscu Magnus, chì dopu a so morte fù enterta in a catedrale. I curiechji custruìanu quì un locu monasticu, distinti da a so architettura uriginale è di bellezza insosca, ma senza pretendiente di lussu. In u 1301 u Santu era cunsacratu viscuvu di Narva.
  3. U statu ufficiale di a cattidrali di Bergen hè stata cunferita in 1537.
  4. À a fine di u XVI seculu, era ricustituita solu è rinnuvata. Eccu u primu l'Avucatu Luteru cuminciò à guvernà, è a chjesa cumencia à trattà a diocesi di Bjorgvin. À questu tempu, assai persone lucale resu a manca i so tarri è i fondi significativu per u santuariu.
  5. L'ultima ricuperazione sana di a cattedrale di Bergen hà fattu u 1880 sottu a dirigenza di Petru Blix è Christian Christie. U bastimentu hè struitu in u Medievu cù un internu baroccu. Parechje dettagliu di a facciata avè aghjuntu i nostri ghjorni, per esempiu, a torreta in latu di l'spire. Avà u templeu hè una durata totali di 60,5 m, a larghezza hè 20,5 m, u diametru di a torre hè 13 m, è u coru righjunghji 13,5 m.

Descrizione di a cattidrali di Bergen

Oghje, i visitori chì visitanu a cattedrale ponu vede:

  1. A bagnera strappa chì hè stata abitata da 1665. Hè cagiunatu in a facciata di a custruzzione duranti a Siconda Guerra Anglo-Neerlanda.
  2. Un ghjornu magnificu in a catedrale si trova, chì ghjugna per ghjocu per sente à i amatori di musica.
  3. I cambiamenti di quasi tutti l'avicavere quandu deveni dopu a Reformazione da a diocesi di Bjorgvin, è dinò una scultura dedicata à u famosu monde Johan Nordal Brun. U monumentu à a chjesa hè statu prisentatu da Karl Johan.
  4. Memorial, plaque, stazzendi, parete, cattedrale Hè stallatu in memoria di i valori marineri chì battanu duranti a Siconda Guerra Munniali per a Marina Reale di u Norvegia. L'ingrossu principali di u santariu hè adurnatu cù un epitanu abbughjatu. U palesa "A Resurrección di Ghjesù à u Calanariu".
  5. Vitrati macchiati in 1880. Scrivite u nàscita di u Figliolu di u Signore, u so battiziu da Ghjuvanni, a crucifixione è a risurrezzione. Sutta i pitturi pudemu truvà narrativi trà l'Anticu Testamentu, cuntendu di u nàscita di a religione. À l'altare hè l'scultura di u Cristu Pantocratore. In una mano hè u mondu, è u sicondu hè risuscitatu in un gestu di benedizzione.

Cumu per andà in u sacru?

Da u centru di a cità à l'autobus di a catedral di Bergen run along a strade di Strømgaten and Kong Oscars gate. U viaghju dura à 10 minuti. Cumpettu hè megliu còmicu per arrivà da a porta di Christies. A distanza hè di 1,5 km.