I porti suec in Riga


Caminate per a Riga Antica , ùn hè micca putente di ùn avè un arcu monumentale inghjustu chì decore una seria di casi a Tornia. In fatti, questu ùn hè micca un arcu, ma una porta di a cità medievale, chì hè a sola struttura survivente di stu tipu in a Cità Vechja. In u cartulare, solu 8 porte di fortezza resta in a capitale, ma hè cù u sudu chì i legends è i stori più interessanti sò cunghjuntati.

I porti suvedi in Riga - Storia

I porti suecchi appareru in u 1698. Questa ora di u sviluppu attivu di a cità, i so cunfini estende rapidamenti, è a pupulazione cresce rapidamente. Ancu duvere esse un terrenu brutale, parechje più di novi palazzu appareru annantu annantu à u muru di a cità. E a principale furtizza era sempre "coperata" cù novi edifici. Dopu tuttu, era assai prufettu - per aghjunghje à a facciata finita solu una parte di u bastimentu, salvà in tuttu u muru.

A pupulazione di u quartieru criscinu, ma ùn ci era ancu micca strati quì. Ci era bisognu ogni volta per falla un largu rotore per a strada di Jekaba, cuddà a Torre di Pule. In più di a populazione d'abitudine, i abitanti di u quartu era ancu supplementatu da i suldati chì sò stallati in a caserna di Jekaba. A quistione di a cunigenza urgente di e carrughji di Tornu è Trokšņu "hè divintatu una cima".

L'ingenu capitu di a cità, dopu à inspeccionà tutti l'edifizii, hà dichjaratu chì a solu suluzione ottima è economica per u prublema seranu l'urganizazione di e porte in a nummira 11. U pruprietariu di u bastimentu prutesta, perchè u novu prughjettu hà assuntu a demolitu di a chimney è stacci, ma l'autorità prummitevanu di cumpensà per tutti i danni, è u patrone accunsenu.

A custruzione di a porta era di circa un annu. A larghezza di l'archiviu internu era quasi 4 metri, a parti di a facciata di a porta hè stata cunceta cù a dolomita Saarema. Arch vaults adduzzati e petri cù l'imaghjini di leoni. L'architettu avvicinavanu à u disattivu creativitariu, è dimustratu un lionu, situatu à u latu di a cità, cù un anellu in a bocca è u predatu chì era situatu à u latu di u casirmallu militare - cun un sonnu feroce.

Tutti i ghjorni, e porte chjusu nantu à un forti putenti. Se vi vede dinò, vi vede ancu e restu di e celli antichi da u latru di u Troshkia. A notte u vigile vinia devenu.

Perchè e porte in Latvia u Svedese?

Stòrici cuntonu assai propiu ipotesi, quelli chì spiega in u so modu l'origine di u nome di a porta sueca in Riga. Aghju rigalu u più popular di elli:

Qualcuno chì era, unu di i principii attraversu di Letania cuntinua per parechji seculi per avè u nome assuciatu cù u so storicu storicu.

Legends about the sued portes in Riga

Hannu accadutu chì assai famusi porti, archi è tunelli sò assuciati cun qualche tipu di storia d'amuri. Probabilmente, perchè tali situazioni romanticu sempre attraeru l'attinzioni di l'amatori. I porti suecchi ùn anu micca escepzione.

Una di a legenda dice chì in un tempu quandu era statu una ordine militare forti in u paese, è i suldati anu dettu à u portu è di a notte, una tragedia hè successu. Una zitella, in amore cù l'armata sueca, a pesar di tutte e pruibbi, circate una reunione cù u so amatu. Ùn pudianu più vede à a porta, cum'è chì i suldati fù pruibitu di abbandunà u caserne di e caserne, è i citadini ùn anu micca permessu di scrive quì. U ghjovanu pudianu avè uccasioni di l'altru, evitendu guardia, ma un ghjornu o passatu irreparable. I guardia si n'addunaru e aghjunti a picciutta. A situazione hè agravatu da u fattu chì ùn era micca sudu, perchè u castigu per ellu fù sceltu u più cruel possible - hè stata murta in una disgrace vita. Dopu da esse devenu à a mezanotte midemma cù l'arcu di a porta sueca in Riga, pudete sente l'ultimi parole di a chica, chì sussurdiu prima di morte - "I love you". Ma ùn tutti ùn pudemu fà questu, ma solu quelli chì u cori hè chjucatu da u sentimentu più impetuble è di tutte l'absorbenza.

Ci hè ancu una legenda nantu à u verge misteriosu chì stava sempre in fronte à a porta sueca. Hà capitu una vita doppiu - hà travagliatu com'è una catena di città è di pocu tempu furnia servizii terribili à l'autorità - hà esercitatu a ghjente disgrazia da u guvernu. À u locu accadutu, u messageru l'abbandunò un applijitu di u travagliu - un guanturu negru. U ghjornu dopu l'eseguzione programata in a so finestra, u verdure sempre esibitiva una rossa scarrata brillanti.

I porti suecchi di Riga in i nostri ghjorni

A principiu di u XXu seculu, a casa cù i portoghese suecchi fù decautu, hè decisu di demolisce. Ma a sucetà di l'architetti arriconuscimentu à u munumentu di a storia è hà cunvintau l'autorità per allughjà a casa di 15 anni. Duranti stu tempu, hè stata rializata a piccula ricustruzzione di l'edificu, i strutturi principaru chì avianu vi sò rinfurzati è e fachadas foru riunificati.

Oghje, u sindicatu di l'architetti hè situatu in a custruzzione cù a Porta Svedese, chì unita 3 case (n ° 11, 13, 15). Ci hè ancu un studiu creativo, una mostra è una sala di cuncerta, è dinò una biblioteca.

Cumu ghjunghje?

Prima di a porta sueca, a distanza da l' aeroportu di Riga hè 9,5 km, da l'estazione di ferrovia - 1 km.

Oghje chì u territoriu di Riga è una zona di pedestrianu, puderebbenu ghjunghje à peda. A strada di trasportu vicinu per ogni strada hè di 500 metri - Nationalais teatris - tram stop 5, 6, 7 è 9.