Kasb Agadir


Kasbah Agadir si riferisce à quelli turchi in Maroccu , chì sò amati di i turisti, ancu s'ellu si hè da u storicu bastimentu chì ùn hè quasi nunda. Kasba hè una parte antica di a cità, una furtizza edificata nantu à una culletta cù u scopu di prutezzione di a cità da l'attaccoli fora.

Storia di a creazione di Kasba

A Kasba d' Agadir fù stata in 1540 da l'ordine di Sultan Mohammed ek-Sheikh. Dopu, dopu à più di dui centu anni, à dì in u 1752, u kazbu fù ricustruitu sottu u dirigenti di u Sultan Abramu Abdullah al-Ghalib. In quelli anni, era una furtizza bastimentu impastante, in quali eranu circa trenta pochi lutturi ben armati. In ogni casu, u terrimotu di u 1960, chì rivendò a vita di parechji millares di residenti d'Agadir è distrussinu a maiò parte di a cità, causatu danni irreparable è casbe. In u risultatu di u terrimotu, da una cusburi putenti è cusì fortificatu cù e so strade è strade, ùn era solu un grande battlementu wall. Sì, è questu muru sopravivutu hè stata riformata in parechji posti, perchè solu quì u quì puderebbe vede fragments di u masonju originale di e parò di a furtizza.

Chì cosi interessanti ponu vede nantu à a Kasba di Agadir?

A percorsu à u Casablanca d'Agadir hè di circa 7 chilometri, dura una ora per arrivà. A maiò parte di turisti si sviluppau dopu à e 11 oghji, quandu a nebbia hà dissipata, è pudete vedere un panorama fascinante di a cità, a baia d'Agadir, u Su valle è a muntagna Atlas. À l'ingressu à a furtizza, i visitanti anu vistutu in u 1746 una inscription in àrabbu è in l'Olandese, dicendu: "Tenete paura di Diu è onore u re." In a cima di u casba pudete piglià l'imàgini cù i scimi è andate à un camellu. Veduta assai bella di u kazbu è a so cima in a sera à u tramontu. In a muntagna induve si trova a furtizza, ci hè una grande inscription in arabu, chì in traduzzione sona com'è "Diu, Patria, rè". Questa inscription, cum'è u muru in questu, hè sottufrisgigatu à a sera cù un culore biancu.

Cumu visità Kazbu?

Kasb Agadir si trova à 5 km di u centru di a cità. Hè piacevule per arrivà cù taxi (u tempu di viaghju hè di circa 10 minuti, a tarifa hè di circa 25 dirhams), bus, ciclistu (u prezzu di paghi hè di 100 dirhams per ora, u locu hè vicinu à u Kenzi hotel).

L'ingressu à u kazbu hè in modu liberu, è l'ore di apertura ùn sò micca limitati da ogni mumentu di metu - a casba hè apertu ghjornu è in u ghjornu.