Lateral thinking de Bono - metudi è cumpetenze

Per fà pensà fora di a casella è impone un novu novu, avete bisognu di sapè cumu pudete truvà una nova idea abbandunendu l'antichi mudelli. U pensamentu non cunvinziale pò esse chjamatu intuizione global, spingitu soprapiante o stante autonugene di una persona. Inoltre, u pensamentu lateral hè micca u caosu in mente. L'omu pò cuntinuà cuntrullà.

Pensamentu lateralista - chì hè?

Questu hè un metudu di truvà suluzioni per i prublemi per mette in modu di metudi pocu ignoratu da a lòggica. L'autoru di questu cuncettu hè un duttore di u Gran Bretaña, Edward de Bono, è oghje u so travagliu hè basatu in esperti autoritari in u corsu di a gestione è a creatività. Argumenta chì in u pensamentu logicu, a causa hè cuntrullata da a lòggica, mentri in u prucessu di a cognition creativa, u so rolu hè secundariu. Lu tipu latinu di pensamentu o lateral si trova una idea, ma a so logica hà sviluppatu. Hè cumu per esse da u pranzu in u spalle di u carru, ma ùn hè micca necessariu.

Cumu sviluppà un pensamentu laterale?

Pi pensà più largamente, ignurendu i mudelli è i normi, hè cunsigliu per travaglià stu modu:

  1. Luttà a vostra lògica. Hè u primu chì prumesse a ricerca per un modu da l'impassiale, ma unu deve circate di vede e cose à l'oghje "illogically". Stereotipi "eye zamylivayut" è ùn dà micca di truvà una solu simplici è riescita, stendu nantu à a superficia.
  2. U sviluppu di u pensamentu laterali implica a percepzioni di e cose da "ochji strammi". Hè necessariu per fà scurdà di a vostra sperienza è fighjate à a cosa cum'è s'ellu avete mai avutu à sente di prima è ùn hà micca bisognu di usà.
  3. Pigliate i vostri "pinsamenti lògichi". Ricunnisciutu à u cuntzientu multilaliu in a pràtica, una persona, prima di tuttu, hà aprende à piglià in contu i so penseri "logichi". Quandu ellu entende chì ellu novu adopru com'è basu un mudellu o standard, si va da u cuntrariu è cuntene à contru à a lògica.

Mètode di penseru lateral

I metudi più populari include:

  1. Brainstorming . U so autori hè Alex Osborne. In u stessu tempu, parechji participanti travagghianu nantu à a suluzione di u prublema, chì puderanu espresioni varianti assai variate, cumpresa i fantastichi.
  2. Solu di i cumerci inventive . U pensamentu lateral di Bona hà guadagnatu parechji seguidores, di quale hè Henry Altshuller. Questu hà pruduttu un metudu chì hè spargugliamenti distintu di l'annunziu preeviu, cumu si tratta di truvà un accordu algoritmiu di risolviri un prublema o di mudificà un vechju.
  3. U meziornu Delphi . In questu casu, i vitturi, l'entrevista, i timpeste funziali sò rializati. Tutti i participanti cercanu una suluzione à u prublema indipindente. L'experti senza rapportu evaluanu u so travagliu, predichendu u risultatu, è u gruppu organizzativu creatu oghje i so opinioni.

Eserciti per u sviluppu di penseru lateral

I metudi siguenti aiuta à creà l'imaginazione è a imaginazione:

  1. U ghjocu in "Danetki". U facilitador vene in una situazioni insosone, è tutti l'altri anu da solu solu, ma u manager ùn pò solu risposta "sì" o "nè" à tutti i so domicchii esclararii.
  2. Sviluppà i exerceti di penseru latinu per truvà solu solu per i puzzicheghji lògichi è i puzzle. Per esempiu, "Qualessu tipu di petra ùn hè micca successu à u mare?", "Cumu lancià una palla di ping-pong, perch'ellu chjappà un oghjettu nantu à a terra è sbarcò in u mutuu oppostu?", Etc.
  3. Sarrate 9 punti nantu à carta è i cunghjuntivi cù quattru linii, senza elle li manichi di u paper è passendu un puntu duie volte. Un esercitu simili: truvate 9 varianti di a divisionu di una squatula in 4 partiti uguale.
  4. Per crede un massimu di varianti d'applicazione di qualcosa, per esempiu, una buttiglia plastica, un lampu di pianeta, un pneumatici di rota, etc.

Pianu di u pensamentu lateral

Ci hè un gran numaru di cumpetenze è e tecniche docente chì sò dinò destinati à sviluppà l'imaginazione è l'imaginazione creativa:

  1. Pigliate dui vetru idèntius, valdi in un acqua è in altru compoti. Da un vetru cù cumpota per cullittà una cucchita di u liquidu è viaghja in un vasu in acqua. Avà, da un vetru cù l'acqua, cullò è valdi in un containeru cun compota. Repetite queste passatu novu è dicenu quantu hè più: l'acqua in un vasu cun compota o compota in un vaso d'acqua.
  2. I tarritorii per u pensamentu laterali include u travagliu cù stampi, storii, descripzioni. U presentatore pò reproduce à tutti l'articuli participanti cù dui imagini rilativi, ma unu cera. U cumpagnu di i participanti hè di guessesce ciò chì hè illustratu in a seconda mità. Per esempiu, vedenu un omu piazzatu nantu à l'arbre, suggendu chì ellu: "hè vale uttenà un gattu", "vindemii", "viniurà di cut up", etc.