Nosi-Irania

À propiu di Madagascar ci sò assai isuli petite, duv'è pudete rilassate in a sola suluzione è senza elli. Unu di elli hè Nosi-Irania o, cum'è a lingua lucali, u Nozi-Irania. Scupremu per questu questa isula attrae à i turisti.

Un pocu di storia

L'isula hà un altru nome - l'Isola di Tortul, chì hè quì chì e grandi furesta indiana anu sceltu una casa per elli. L'autori di u situ di una leggerissimu leggenda chì questu locu era cusì piaciuta da a princesa chì hà decisu di vive quì è dettu Nosi-Irania parte di a so bellezza in forma di rame biancu nè è acqua blu.

Chì hè notabile nantu à Nosi-Irania?

A so forma assai di l'isula hè pocu cumuni - hè stata di duie parti di forma irregular, chì cuntene un sputtu di longa sarti. Hè pussibule d'acquistà da una parte à l'altru solu in marea bassa, è quandu a marea vene, a strada scorri sopra l'acqua. In ogni casu, i scuperte ghjente trasfurmà u circhiu à u ghjornu in u locu, mentre chì u livellu di l'acqua ùn sia micca risatu. A maiò parte di l'isula si chjamava Nosi-Iranya Be, è a più chjucu hè Nosi-Iranya Keli.

Di sicuru, arrivatu à l'isula, vogliu occupà micca solu l'admirazione di l'oceanu blu è a rina bianca. Qualchese chì ùn hè micca familiale cù l'idle chì sò in a spiaggia, pò andà ver di u centu di centu tiatrali ripasti à a spiaggia, o dedicate un ghjornu à scuba , chì in Madagascar hè assai populari. Diving à a prufundità, pudete vedere un mondu completamente diferenutu - enormi cranchi, baleni, marocchini di culleghji è altri abitanti di u mari.

In l'isula hà un anticu faro construit à cumu l'incarcerati di l'Eiffel - hè un attrattu turisticu, chì attrae ancu i visitadori. Ma a maiò parte di tutti l'avessi cruccate nantu à u sputinu sughjettu tra l'isuli.

Cume si mette à Nosi-Irania?

Pudete nàscita quì di Nusi-Be per pacentà per un taxi marinu nantu à a forma di una barca in dui ore, o cù l'helicopteru. A distanza hè solu 45 km. Puderete quì in un di parechje hotele chì si ncontranu tutti i richieste muderni di a sofistikazzjoni è cunfortu.