Rosafa


Viaghjà in Albània prometti di esse impressiunanti è inescuvate, perchè in più di e cità di u turchinu in u paese, ci sò vede assai, chì l'età di quale hè parechji mila anni. Fighjure nantu à una di elli.

Certi elementi storichi nantu à a furtizza

Rodechjata da i fiumi chì sò currusviati Drin è Boyan, a fortaleza di Rosafa è in altru vicinu à a cità di Shkoder . Hè cresce chì a furtizza era custruita da e tribù di i Illiani in u III seculu aC. Comu parechji di e strutture di quellu tempu, a fortaleza di Rosafa fù assedjata repetidamente. Per appiccicà Rosafa pruvò a legioni di i Rumani, e truppe di l'Imperu Ottumanu, è à l'iniziu di u XX sèculu l'esercitu di Montenegrins.

A furtizza hè stata in parechje persone è hà cunservatu a so grandezza à questu ghjornu. Finu a ora, i putenti mura di a struttura, i so bastions invucabati è una nummura di strutture internhe di a fortaleza sò intactu. Unu di a caserna di furtifesta hè un museu chì faci una maghjina di muniti è l'objeti di a vita di u tribù Illiria ", sculture d'eroi avutru di a fortizza, dipinti è assai più. Annu, assai residenti lucali è turisti cuglia inseme à i mura di Rosafa, chì vulianu participà à a festa di scontri tradiziunali. Questa festa hè aggunutu da tornei, hime, exhibimenti, dimustrendu i rializazioni di l'arti di pittura.

A legenda cunnessu cù a custruzzione di a fortaleza di Rosafa

Cum'è assai ogetti di l'antichità, a fortaleza di Rosafa hè impresa di leggisti chì spiecanu ciò chì hè malinterpretatu è esplicitu à l'omu. Sicondu impartisce a forza à i mura di a furtizza hà datu una donna brava è valente. A legenda dice chì i trè fratelli anu dedicatu à custruisce a fortizza. Eranu bufali è industrioso, ma tutte e cose cumercianu di custruisce in un ghjornu, inexplicablement distruttu di a notte. U sage, avendu amparatu à a sfurtuna di i fratelli, li dete cunsigli, sicondu a quali anu avutu a murassi in i mura di a fortizza una donna vivente chì avaristi prima vinutu à l'architettu prima di a matina. In cumprà sta dumanda, l'anzianu prumesse à i fratelli chì a furtizza seria forte è durà per più di cente anni.

Cù a vulintà di u destinu, Rosafa, a mòglia di u più chjucu di i fratelli, era a vittima. Aghjunghjia umiliamente a vulintà di u so maritu è ​​i so frati, solu li dumandò à immobilizzà a so per puderà alluminà u so figliolu. Dopu u sacrifiziu, i fratelli anu capu di cumpensà a furtizza, chjamata after Rosafa ruinata. Hà soru, i petri à u pede di a furtizza accupa sempri l'umidità, cum'è chì u latti di Rosafa cuntinueghja suluzione in i mura di l'edificiu ...

Sta legenda detti una popularità di a furtizza, senza annu à l'annu parechji altevuli futuri è e donne chì anu da vende quelli chì lode u prucessu maternu di u ghjovanu Rosafa. E invidenti freti di a furtizza sò i fratelli.

A infurmazione infurmata per i turisti

Pudete truvà a furtizza in parechje manere. Sì dite in bona forma fisica, pudete sse u pòpulu. Per arrivà à Rosafa, avete a cunquistà una serpentevana di muntagna piccetta, chì, cum'è no risu, solu sarani più cumplate. Avete a cura di e roba appiicazione è i scarpi, perchè chì u caminu hè cum'è cusì cumu. Se per qualsiasi ragione, sta scelta ùn vi pò avè micca, pudete piglià un taxi. U carru vi piglià à l'entrata à a furtizza.