Manneken Pis


U "Manneken Pis" hè un simbulu di Bruxelles è, forsi, a vista più famosa ùn solu di a capitale belga, ma di u statu sanu.

A più nantu à a fontana

I ciprésti di u "pissing boy" in a cità pò esse vistu senza esagguerazioni in tutti i nazioni: nantu à carte postale è publicità, in i buttoni di l'opere è cafe. Hè un participante di quasi tutti l'avvenimenti festivi di a cità. A menzione duranti a festa, u zitellu "pisses" ùn hè micca cù l'acqua, ma cù vinu o cerveza. Hè participatu ancu in l'azzioni pulitiche: per esempiu, per l'iniziativa di l'urganizazione "Médecins Sans Frontières", chì volianu chjamà l'attenza à i prublemi di scarsi di latti in i paesi africani (cioè lu latti hè u travagliu stabile), u zitellu, vistutu di u costume d'un agricultore africanu "urinati "Not per l'acqua, ma da u latti.

Fountain "Manneken Pis" hè stallatu in u 1619, sustituì una altra figura - una petra, chì hè stata creduta in u XV sèculu. U "creissement" di Julien (quantu i belgichi chjamanu u zitellu) hè solu 61 cm, è u pesu hè 17 kg. L'autore hè u scultore Jerome Duchenois. L'uriginale "Manneken Pis" adorned Brussels from 1619 to 1745; in u 1745, durante a guerra per l'eredità austrìaca, era statu ripresu da i suldati britannichi, u turnu à u so postu, in u 1817 - stoltu da u Francescu è tornuatu novu. Dopu d'questu, l'estatua era persu è sempre, l'ultima volta hè stata missa in l'ultimu seculu, in u 1965, è truvata in u canali di a cità chiatta in dui. In u 2015, un gruppu di scientisti da l'Università Libera di Bruscu hà realizatu una verificazione di l'autenticità di u munimentu à u pissing boy. I risultati di a verificazione ùn sò micca cunnisciutu di u publicu. Copi di l'scultura "Manneken Pis" sò in Francia, in Spagna, in Giappone è ancu in a Repubblica Democràtica di u Congo.

Ropa per u pissing boy

In u 1698, l'Elettorore di Bavaria, Maximilian Emmanuel II, hà fattu un prisenti à l'omu Pisces: presenta un uniformu. Dopu questu, hè stata una tradizione chì ponu annantu à l'estatua una varietà di ponti: ropa naziunali di parechji pòpuli, costumi di figuri storichi reale è ancu costumi di carnaval. U zitellu hà avutu a ghjustizia di visità un mexicà è un ucrainu, un ghjovanu è un georgiano, un zappadoru è un coccu, un attore di football, u conte Dràcula è Obelix è assai altri. A volte, u "Manneken Pis" deprecia i veri pirsunalità storica - per esempiu, Wolfgang Amadeus Mozart, Nelson Mandela, Christopher Columbus.

In u cartulare, ci sò circa un milla di robba d'u Scuru Manuscrittu, è parechji di elle pò vede in u museu di a cità di Bruxelles. "Ellu cambia a ropa" 36 volte à l'annu, è tutti i pratichi sò cullati è fatte da u "upbriu personali". L'"ordine", secondu chì u zitellu hè cambiatu per issi vistini, pò vedà nantu à a platea vicinu à a fontana. "Cerimoniu di Vestimenta" hè tenuta assai solu, spessu in a prisenza di i funziunari è accumpagnata da una orchestra.

"Girlfriend" è "mongrel"

In più di u Manneken Pis, ci hè ancu una fontana in Bruxelles ristorante una piccula chica - Jeanneke Pis. Ùn hè ancu esse un "card business" di a capitale, è si pò cumprenderà: a "sposa" di u Manneken Pis hè sempre ghjovra, a fontana di l'scultore Denis-Adrien Deburbi hè stallata solu in u 1987. Situatu Jeanneke Pis à u nordu di a Grand Place , circa trenta centimuli, in l'Impasse di a Fidelità - u Mortu di a Fidelità. Un pocu di più di a meza kilomitri vale a pena una altra statua "pissing" - una statua di u cane Zinneke Pis, sola piu "per divertisce": in questu casu hè una statua, micca una funtana. L'autore di stu travagliu, situatu à a cantina di Rue du Vieux Marché aux grains è Rue des Chartreux, hè l'scultore flamandu Tom Franzen.

Cume accade à a fontaine?

U Manneken Pis hè situatu in u stessu centru di Bruxelles, à a cantone di Rue de l'Étuve (Stoofstraat, Bannaya) è a Rue du Chêne (Eikstraat, traduciutu cum'è Chjesa). Da a famosa Grand Place, avete bisognu à fà à manca, è dopu per passà 300 metri, vi vede una funtana.