Skorba


Unu di i principali monumentu storicu di Malta hè u cumbre di u templeu di Skorba, chì si trova in u nordu di u paese vicinu à u cunfinamentu di Mgarr. U riprisentà i rule megalitichi è dà una idea di u primu pezzu di a populazione lucali in u piriu Neuliticu.

L'infurmazioni ghjinirali à u Tempiu di Skobra in Malta

Duranti l'escisione di u Santuariu Hajrat da l'archeologu Temi Zammit in u 1923, nantu à u situ di u tèmpiu Skobra, una petra verticali si spirava da a terra, chì i scienziati ignoravanu quasi quaranta anni. Dû 1960 à u 1963, David Trump hà principiatu à cunducerà a ricerca per quì, è hà scupertu a ruine di u cumplessu. Dopu à a fine di u XXu seculu avà ci era una bona tecnulugia muderna, quandu anu studiatu edificazioni antichi foru capaci di truvà e acquistà accurately un vastu numaru d'artifacti diversi è vali.

In Skorba ci sò dui santuariu, chì appartene à parechji peri cronològichi: u primu - Ggantija circa 3600-3200 aC, a secunna - l'era Tarshien circa 3150-2500 aC, l'ultimu era assai aghju.

L'esèrcitu di u complexu di u templu di Skobra in Malta

U stessu Scobra hè stata mantinutu pocu cunservatu. E ruppelli rapprisentanu una seria di ortostati (megalitali verticale), l'altizza di a petra più grande righjunghja quasi trè metru è metru. Era ancu in u nostru tempu u portale, l'altare, a parte inferior di a basa di u tempiu è a basa di i muri, piatti di pietra, avè aperti per libations è u pavimentu di u complece tri paganu, a forma chì hè caracteristica di u tempu di Cronologia di Ggantija di Malta . Sfurtunatamente, a parte principale di a facciata è i primi dui apses eranu distrutte completamente. A parti nord di a struttura hè megliu cunsirvata.

In prima, l'intrada à u santariu accumincià à u tribunale, ma dopu a porta era chjachjata, è l'altare si sò arranged in i cantoni. À u stessu tempu, un pocu di l'est di u tempiu di Skobra fù custruitu un monumentu cù un nichulu centru è quattru arbuli. E figurini ceramichi è articuli sò stati trovi, chì sò cunsiderati escevuli impurtanti è sò guardati in u museu archeologicu Nazionale in Valletta . Dà i specimelli interessanti, una Terra di a Terra di a Terracotta, parechji statuette di e donne è un cranu di capri sò stati quì. Da tuttu questu, i scientisti cuncludi chì in u tèmpiu, parechji riti è i rituali sò stati cunsigliati, dedicatu à a dea di a fertilità.

Ciò chì hè stata in u santuariu?

E dòde seculu prima di l'erecció di u templeus Skobra in Malta, in questu locu era un paese induve a villezza lucali hà travagliatu. L'archeologi anu scupertu quì dule culicelli privati, datanu di 4,400-4,100 aC. U muru longu di 11 metri, chì principia da l'ingressu cintrali à u santuariu, era ancu excavatu. L'investigatore truvate in l'animali di travagliu di u paese, produtti di pietra, ossi di i animali domestici è salvatichi, i rossi di varii semiti: orda, lenti è u triple. Hè permessu à i scentifichi per restaurà u modu di stile di u periodu. Tutti i scuperti si riferenu à l'era di Ghar-Dalam .

Inoltre, durante e scavi, i archeologi anu scupertu a ceramica, chì si sò spartuti in dui categorii:

  1. U primu stadiu hè chjamatu "grisa Skorba", data daparti 4500-4400 anni aC è concetta cù a ceramica siciliana di Serra d'Alto.
  2. A seconda categuria hè chjamata "Skorba rossa" è si riferisce à 4400-4100 aC. U currisponde à a ceramica siciliana di Diana.

Per issi dui tipi, dui tempi cronològichi preistorichi sò stati denominati in Malta.

Cumu visità u templeu di Scobe in Malta?

U munumentu storicu hè apertu per l'autore visita solu trè ghjorni à a simana è hè accessibile per i visitori di 9h00 a 16h30. Per via di u grandezzu di u cumaghju di u tempiu, micca più di quindici ghjente pò intrutu in u territoriu à u stessu tempu. Tuttu u Santuariu sò i pillettes cum'è a descrizzione è u nome di i tesi. I canugghini sò cumprati in Cratera Mgarra da u luni à u sabatu.

A cità di Mgarr pò esse acquistatu da trasportu di scursioni verdi o blava chjamati "hop-on-hop-of-the-road" o per un bus regular cù i numeri 23, 225 è 101. E ci anu signalati à u complexu di u tempore di Skorba da l'altru.