Müdam


Malgradu u modestu tamantu di u statu di Lussemburgu , ci sò assai attraversu . Unu di elli hè u Museu di l'Arte Moderna di u Grand-Duca Jean. Esse in Lussemburgo , assicuratevi di visità stu museu cù interesse exhibitu è ​​un edifici unicu.

A storia di l'apparizione di u museu Lussemburgu

L'idea di creà un museu di l'arti cuntempuraneu hè statu in 1989 - prupone u Primu Ministru di u Lussemburgu Jacques Santer. L'occasioni per a custruzione di u museu era l'anniversariu di u regnu di u Grand-Duca Jacques, chì in questu tempu avia statu in forza per quartu d'un seculu. In ogni casu, u locu induv'ellu hè custruitu u custruitu di unu di i musei principali di u Lussemburgu , hè diventatu u tema di numerosi discussioni cale. Avemu accunsentitu sta dumanda solu à u 1997.

U museu hè stata creata da l'architettu famosu, u pruprietariu di u Pritzker è unu di i creaturi di a famosa piramida del Louvre. U museu hè stata inauguratu l'1 di lugliu di u 2006, è da tandu viaghja u visitanti hà vulsutu inspeccionà da u ghjornu è fora. U nome di u museu hè u Musee d'Art Moderne Grand-Duc Jean, abreviatu à MUDAM. Sta parulla era urdinata destinata à esse utilizata pè u situ ufficiali di u museu, ma rapidamente uttene l'arradichera comu u nomu di u museu è hè oghji utilizatu, ancu in i casi ufficiali.

Museo MUDAM - a perla di Lussemburgu

U primu chiaru chì sorpresi u turistu à visità u museu hè u so stile architetturale insosice. U museu hè custruitu di vetru è u metale, è u so decoru futuristichi rifletti riflessa u cuntestu pocu cumuni. Ogni pisiri di u nivulu principalu sò vetru, cusì a maiò parte di e posti hanu una luci naturale. Fora di i muri di u bagnu sò straggiati cù calcariu di un bonu culore di meli.

U museu presenta diversi esicuzzioni di parechji generi. Questa hè gràfica è pittura, scultura è architettura, fotografia. A cullizzioni di u museu cuntene opere di maestri famosos cum'è Richard Long, Andy Warhol, Marina Abramovich, Nan Goldin, Sophie Calle, Alvar Aalto, Daniel Buren, Bruce Naumann è assai altri. Etculugia di l'articuli più interessanti di u Museu, ponu nome una cascata di buttigli di vetro, un mudellu di stae aeroportu, un arbre decoratu cù roti di bicicletta, imaghjini prughjetti, installazione di video è assai artighjani è ritratti.

L'idea principale di a criazione di u museu hè riflessu di i tendenzi artisti attuale è revela di novi pratichi in l'arti cuntempuraniu di l'scala mundiale. Questu hè - un veru museu di u XXI seculu, cum'è a cullezzione di l'oggetti d'arte di u seculu centu se espansione è cumplementari cù u tempu.

Dopu avè visita u museu MUDAM, pudete passeghjanu in u parcu "Tre centesimi", in quale hè stata attraversata è visitate l'antica fortizza di Tyungen , custruita in u 1732, situata quì. In questu ci hè un museu più chjuca induve hè ancu interessante di visità. Daziunà vi cuntene a storia di Lussemburgu, da parte di u XV sèculu, è à a stessa storia di a furtizza stessu.

Cume si avvicina à u museu di MUDAM in Lussemburgo?

U museu si trova in u quartu di Kichberg, in a parti nordestu di a cità , in un parcu cù dui distritti cummerciale. Pudete vede in caru, taxi o trasportu publicu in una di e strade di Rue de Neudorf o l'Avenione John F. Kennedy (a strada ùn vi piglià più di 15 minuti). U museu principia a travagliu da 11 o'clock, è cera à 18 o'clock i sàbbatu, domenici è luni è à 20 o'clock à i ghjorni rimanenti. I dumedelu in u Museu di MUDAM in Lussemburgo, hè un ghjornu off.