U centu è bona è mala

U centu hè una pianta annuali di a famiglia di i cereali. Hè resistente à u calori è pò crisi ancu in argentu. U centu hè migliu in a farina, pruduci uni cunfisaria, a cerveza, l'avete pane, l'estrattura di maltu hè prodotta, necessariu per a produzzione di kvass. Sta pianta hè u medicu di a tarra. Hè permessu di ridere di e pesti è di e male.

Ingridienti di u centu

U centu cumpostu una gran quantitata di cardugrattu, proteini, acqua, grassanti, cinti e fibra dietetica. Hè riccu in minerali, cum'è potasio, calcium, sodium, magnesium, iron, phosphorus, zinc, copper, selenium e manganese. In questa pianta di cereali sò vitamine A, B, C, K è E. Stu pruduttu hè assai in alta in calori. In 100 grammi di centole contene 338 kcal.

Centeno è i so pruprietà benifichi

U Rye ghjè in parechji ricetti di a medicina famigliali. Cù stinziazione crònica hè utilizata com'è un laxativu locu. Una decocuura fatta di latti di centu agisce, à u cuntrariu, cum'è un agentu di riparazione. Questu calde hè un effettu sulforante è effettu d'esporulantu, per quessa hè utilizzatu per a bronchitis crònica. Pò essa cunservatu cù ateroesclerose, diabetes, ipertensione, anemia, disordini di tiroïde è a tuberculosi pulmonaria.

Rye kvass improves metabolism and digestion, rinforza i vini sanguini è rinnova a microflora intestinali. L'usu di u centu hè assai versatili. Pudulati made da pasta di cente pò esse utili per lascetu di lace cù l'ulcera. Rasgumi di u pane centole, imbuccatu in l'acqua, pò esse appiicatu à furmagli è carbunculli. Centeno assicura di radiculite. A cumpressione di pasta di centole si deve appiicatu à un lamentu impurtante.

U centu pò guidà micca solu u bonu, ma ancu perdu. Ùn pudete micca aduprà per esaggirari di ulcera gastricu è intestinali, è di gastrite.