Stigmata: signu di Diu o di u Diavulu?

Stigmatichi pirsunu - unu di i miraculi unichi, l'esistenza, di chì a Cattòlica hè stata obligata di cunfirmà.

Dopu da quandu, quandu i stigmati fù cunnisciutu da u mondu sanu, sò assuciati da divina marca o signu di u diavulu, u cunsideranu chì hè un puntu focu. Allora chì di questi punti di vista pò esse cunsideratu più vicinu à a verità?

Chì sò stigmate?

In Roma antica, l'estigma hè statu chjamatu stigma, chì hè stata postu nantu à i corpi di i servitori o di criminali periculosi. Stu signu di identifia aiutau i citadini onesti di a societat Rumana, evitendu u risicu di cuddà un briganti o un servitore chì s'hè scappatu da u so maestru passatu. Da a lingua greca, a parola "stigma" hè traduzzione in un modu tutte diversu - volenu una ferita o una inezione. Hè in questu sensu chì oghje hè utilatu.

Stigmata - ferite, ultracite è moride, causando sensibule dolorosa è imitatu i feruti mortali di Cristu. Hè prubilmente creeu chì si ponu appare solu nantu à u corpu di devoti catòlichi è di fanati religiosi. In u mondu mudernu, i casi di l'apparizione di ferite in i persone chì anu pocu cumune cù a fede sò più ricurdati. Sò chjamati stigmatique. Siccomu l'urìgine di marche hè sempri cunzidiratu com'è mistica, non tutti stigmati si pruspettanu per esprescia.

Storia di l'apparizione di stigmate

À a crucifixione, Ghjesù hà avellu feritu ferite nantu à e so mani, pene, cori è cori. Traccia di feriti da unghie è spine ponu vistu quasi qualchi icona. I posti bianchi in u listessu locu si truvaru annantu à u Torinu - Ughjettivu chì, prima di a morte, u Salvadore era purgatu, ùn pò micca esse!

U primu enterru di stigma hè l'apòstulu Paul. In a Lettra à i Galiati, hè pussibule attruverà a frasa "perchè porte i pesti di u Signore Ghjesù nantu à u mo corpu", chì hà dettu dopu a morte di Cristu. Invece, certi scettichi crèdenu chì Pàulu facia solu i so feruti da i ghjàlliche piedi.

"Quand'ellu l'abbianonu cù petri. Questu passava in Listra durante u primu travagliu missionariu. Trè volte ch'e aghju pacatu cù bastunce è aghju pacienza ".

Hè tuttu ciò chì si cunnosce micca di quelli pichjendi.

U primu sviluppu documentatu di stigmati, chì ùn pò micca esse dumandatu, hè devenu cù u pensatu è u santu catòlicu, Francesco d'Assisi. Dopu à crede in Ddiu, hà fundatu un ordine monasticu è decide di preghje à u Signore. Duranti a so leghje nantu à u Vernu di u Vernu nantu à u ghjornu di l'esaltimentu di a Cruci in u 1224, fù assautatu da l'heuresi in u situ di e ferite di Cristu.

"E li palmi di e mani è i petti sembra per statu trasfurmatu in u mediou cù unghji. E sti pezzi had a round shape on the inside of the palms and an elongated shape on the back side, è di vicinu ad elli - carne roscata, cum'è e ciammi, curvatu di sopra, com'è in u palmu di i unghji attraversu è prisenti ".

À a fine di a vita, i stigmate cuminciaru a purtari soffiu fisicu seriu à Francescu. Iddu era gravemente malatu, ma ancu ùn si làghjero à i so fratelli in u monasteru. I so tempi cuntimpuraniani frazzenu:

"I munacii visti chì u Francesco sottumessu sottumessu à u feraghju curativi è u focu, causando un centu volte più dolore più forte chì a malatia. Ma visti chì ùn si hè mai lagnatu. Nta l'ùrtimi anni, u pelu è l'ossigenu u restu di ellu, stigmata abbruciava nantu à e so mani, era vomitu di sangu durante parechji ghjorni.

Un solu fratellu simplice ci dettu: "Patre, dumandate u Signore chì Ellu vi liberà da sti dolores insostenibuli è di pienghje".

L'ultimi dui anni di a vita di Francesco anu passatu sottu u signu di interessu in u santu per i believers. Particularmente cunghjuntu i peregrinu "unghie invisibule" in i so mani. I pezzi eranu distinti è si qualchissia presionu unu di elli à un latu di a manu, dopu una altra ferita ghjunse nantu à l'altru. Un medico ùn pudia spiegà l'urighjine di e lezioni.

Dopu à u XIII sèculu à i nostri ghjorni, anu avutu almenu 800 casu di sigmata in l'omu. D 'elli, a Chiesa Catolica accittava di ricanuscià solu 400 certificati.

Quale hè drittu chì hè stigmatistu?

A teoria urigginaria di i sacrificadori chì i qualità permette nantu à e so apparenza i quelli chì crèdenu in l'esistenza di Ddiu allora u stigmata hè cuminciatu à persien à l'atheist, prostituti è assassini. Allora i ministri di a chjesa l'avè bisognu di rimbarsu chì Diu ùn circate micca e persone per dimustrà i so miraculi. In u 1868, a figliola di 18 anni di l'oghje belga Louise Lato hà cuminciatu à fà scopre l'alucuzioni è i so cumpurte. Allora ogni settimana nantu à e so bocca, i pene è e palme si cumincianu à appare spuntà di sangramentu. Quandu anu studiatu currettamente Louise, l'accademia medica di Belgique vinia obligatu per dà u nomu à u novu diagnosi "stigmatizza". Ùn ci anu cambiatu in u statu di salute di una zitella chì ùn avia mai visitata una iglesia.

Per parechji seculi, u Vaticanu hà riappratu parechje evidenza di sguagnami è recompierate una curiosa statistiche. U 60% di e persone chì si stigmate sò sempre i catolichi per a fede. A maiò parte di vive in Grecia, Italia, Spagna o Serbia. A menura spessu, stigmates si pò vedà trà l'abitanti di Corea, Chine è l'Argentina. U 90% di quelli chì ripiglià a parte di u purgamentu di Ghjesù sò e donne di parechji età.

I casu più curioso

In u 2006, u mondu sanu hà amparatu annantu à l'estigma di Giorgio Bongjovanni da l'Italia. Giorgio anu travatu in tutta l'Europa, è in ogni paese ùn sò parechji medichi chì volenu esaminà. Li periodisti è medichi, l'italianu hà pigliatu in una stanza d'hotel - ùn hà micca avè a forza per surtite di u lettu. In più di l'impadizioni stigmati nantu à e so mani, hà fattu dimustrava una cruciata di sangu in u so frunti. Un passageru di ciò chì avia successu era l'apparenza di a Vèrgine, chì urdinò à Bondjovanni per andà in a cità portughese di Fatima. Giorgio avia ulceru in u so corpu. Duranti a ricerca medica, i medici si nota in una sorpresa chì u sangue di un omu hà sapi comu rosati. L'estigmaticu chjamanu propriu un prufeta è dichjara chì Ghjesù hà prestu torna in terra per fà a prova Fair.

In u 1815, a picciotta di Dominic Lazari nascì in u stessu paese, chì u finalu abbanduneghja più dummimi chì risposti. Dopu a zitiddina, era perseguita da una destinazione malatu: à l'età di 13 anni, a donna penosa era orfana è si rifiutò di manghjà. Uni pochi di mesi dopu, quand'ella hà cuminciatu à ritornu à a vita normale un pocu, un di i parenti chjosa in buzeffare Lazari in u mulinu, induva sò sinti senza luminu tutta a notte. Da teme ch'ellu hà iniziatu cunnessione epilèptica è Dominica paralizzata. Per piglià l'alimentazione chì ùn hà micca: ogni alimentu hà causatu un attaccu di vucazioni severi.

A l'età di 20 anni, "i simboli di Cristu" si prisintonu nantu à u palme di un pazu ghjuntu. In questu postu, e so mani eranu, u sangue hà fluvenu in a direzzione di i so dite: pareva attaccatu à una cruci invisibili. Prima di a morte nantu à a so frunti, Dominica detti traccia da a corona di spine è seguitanu sparisci. Ella murìu à l'età di 33.

U suffriri di Dominica Lazari ùn hè micca stata terribili in contru à u fondu di ciò chì Teresa Neumann hà sapiutu. In u 1898, una picciotta era natu in Baviera, chì era distinatu à survigliari un tiratore terribbili in 20 anni è avè una cuncussionata per esce à i scalini. Dopu passatu sette anni in un locu in un statu paralizatu, hà hà sughjutu spessu à i medichi dicendu chì ùn aveva mai puderebbe caminari.

In u 1926 Teresa s'arrizzò, contru à i so previsioni, è a so visione, perde per i cimbiglii, u turnò. Dopu avutu curaghjatu di parechji malatii, hà acquistatu immediatamenti una nova: nantu à u corpu di Neumann ci sò stigghiati ferita. Da quellu stessu ghjornu, tutti i venneri finu à a so morte in u 1962, ella cascò in u forse. Doppu è novu, Theresa anu travagliatu u ghjornu di a crucifixionu di Cristu in u Calvariu. Cumminciavanu l 'arnesi in i sangdi, u sàvolu u sangue si firmò, è una settimana dopu ogni cosa si ripetì à novu.

A Cresia Ortodoxa hè in scumpartimentu cù a Chiesa Catòlica in tuttu ciò chì cunnessa à l'estigma. Duranti u Medievu, i rappresentanti di l'Ortodosia foru prima per inizià una caccia di sira, quandu anu cunsideratu i ferite di i sangue di i stigmati com'è "the marks of the Devil". Un seculu dopu, a Chiesa Catolica hà ricunnisciutu un sbagliu è cunfermatu chì stigmate sò una manifestazione di u principiu divinu. Perchè tutti cridenu accunsenu cù elli?