U principiu di a relatività di Einstein

Albert Einstein hè un scientificu chì hà fattu una rivolta qualitativa in a scienza. E so scritti emanaronnu à u studiu di assai fenomeni chì erani cunsiderati fantastichi è insegnate, chì, per esempiu, sò viaghji in tempu. Una di l'opere più significati di Einstein hè u principale classicu di a relatività.

U principiu di a teoria di a relatività di Einstein

U principale classico di a relatività di Einstein dice chì e leie fisiche di a natura anu a listessa forma in qualchì armatura inerciale di referenza. À u cori di u postulatu hè un tremendu sforzu di studià a rapidità di a luce, u risultatu da quali era a cuncludiarlu chì in un vacuum, a velocità di a lume ùn hè micca dipenu nantu à i sistemi di riferimentu o à i veloce di a fonte è di u receptore di a luci. E ùn importa micca di quandu è cume guardate custu luminu - a so rapidità hè in ligna.

Einstein hà ancu formulatu una teoria specialità di a relatività, u principiu di quale hè di affirmà chì l'ispazio è u tempu fòrmanu un ambiente materiu unicu, e proprietà di chì deve esse usatu per capiscine qualsiasi processe, i.e. di crià micca un mudellu spaziali tridimensionale, ma un mudellu mudernu à quatre dimensioni.

U principiu di a relatività di Einstein hà rializatu a rivolta in a fisica à u principiu di u XXu seculu è cambiau a vista di a scienza di u mondu. A teoria hà dimustratu chì a geometria di l'universu ùn hè micca diretta è uniforme, cum'è Euclide sostatu, hè torciata. Oghje, utilizendu u principale classicu di relatività, i scientifichi spieganete parechji fenomeni astronomi, per esempiu, urbiti curvaturi di corpus còsmici per u campu di gravitazioni d'objecti maiori.

Ma, anche a so impurtanza, u travagliu di u scientistu nantu à a teoria di a relatività era ricunnisciuta più tardu da a pubblicazione - solu dopu chì parechji postulati sò stati pruvati spiunalizatori. E Einstein hà ricivutu u Premiu Nobel per u so travagliu nantu à a teoria di l'effettu fotoeletricu.