U sangu di u zitellu è i genitori

Per centu, i nostri antenati ùn pudemu avè predichju ciò chì u so figliolu sarà cum'è. Vivemu cun voi in un tempu quandu, grazie à u sviluppu di a scienza, ùn hè micca à tuttu difficiule à sapè anticipu u generu, u culore di capelli è l'occhi, predisposizione à e malatie è à e altre funzione di u futuru babbu. Hè addivintatu pussibule è sapè u sangue di u zitellu.

In u 1901, u mèdicu austinicu, u chimicu, l'immunologu, u patologicu infizziu Karl Landsteiner (1868-1943) prova l'esistenza di quattru gruppi di sangue. Studià a struttura di eteritrice, hà scupertu sustanzi di antigensi speciali di duie varietà (categurie), chì designanu A è B. Questu chì in u sangue di e diverse persone chì l'antigens si trovani in parechje cunbinazioni: una persona hà antigens solu in a categurìa A, l'altru hà solu B , u terzu - e duie categurii, u quartu, ùn sò micca à tutti (i sangue di i sangue di i cummerci di sangu cum'è scientiferi sanguini designati com'è 0). Hè cusì, quattru gruppi di sangue fussiru sughjettiu, è u sistema di a divisionu sangue hè stata chjamata AB0 (lettu "a-be-nol"):

Stu sistema hè utilatu à questu ghjornu, è a scuperta da i scientisti di a cumpatibilità di i gruppi di sangue (cun ​​certi cunglisioni di caghjoli di u sangue di sangue, ci hè un "incullamentu" di i caghunidi di u sangue di sangue è rapidu di cogliu di sangue, è in altri - micca) permessi di fà un pruduttu prudente, cum'è a sangue di u sangue.

Cumu sapemu u tipu di sangue di u zitellu?

I scientisti genetichi stabiliscenu chì u gruppu di sangue è altri caratteri sò eredi da a listessa lege - e leie di Mendel (chjamatu dopu à u Gregorista Mendeleide (1822-1884), chì in a fine di u XIX formulò e levedì di l'eredi). Grazie à issi scuperti, addivintau pussibule di calculà u gruppu di sangue chì u zitellu ereditatu. Sicondu a lege di Mendel, tutti i pussibbili varianti di l'eredi di un gruppu di sangue da un zitellu pò esse presentatu in forma di una table:

Da a tavula quì sopra hè chjaru chì ùn hè micca putumintatu di cunfurmità cù una rigioni assoluta, chì u gruppu di sangue chì u zitellu sona. In ogni casu, pudemu cunsevvi di parlà chì i gruppi di sangu u zitellu ùn deve micca avè una mamma è u patri. L'eccezzioni a reguli hè u "Fenomenu Bombay". Extremamente raru (principarmenti in l'indi) hè un fenomenu chì una persona in genesi havi antigens A è B, ma ellu ùn hà micca sangue in u so sangue. In questu casu, ùn hè impussibile stabilisce u gruppu di sangue di un nascita.

U gruppu di sangue è u factor Rh di mamma è zitellu

Quandu u so zitellu hè datu un test di gruppu di sangue, u risultatu hè scrittu cum'è "I (0) Rh-", o "III (B) Rh +", induve Rh è u factor Rh.

U factor Rh hè una lipoproteinia, chì hè presente in i sangue di u sangue di u sangue in u 85% di i persone (sò cunsiderate Rh positiu). Hè cunsensu, u 15% di e persone anu u sangue Rh-negativu. U factor Rh hè eredita tutte e sicondu a stessa lege di Mendel. A cunnuscenza, hè faciule simplificatu chì un zitellu cù u sangue Rh-negativu pò esse facilmente in i parenti Rh-pusitivi.

Hè periculosa per u zitellu com'è un fenomenu cum'è Rh-cunflittu. Puderia si, per una certa raggiuni, i ciuci di sangue di u fugliu rilativu di u fetus intrinu in u corpu di a mamma Rh-negativa. U corpu di a mamma hà cuminciatu à pruduce anticorchadi, chì, per entra in u sangue di u zitellu, causanu a malatia hemolitica di u fetus. I Pregnate chì anche antichi in u so sangue sò ingressu finu à a bona partitu.

I gruppi di sangue di u sangue maternu è di u zitellu sò rareti, ma pò ancu esse incompatibilii: principalment quan u fugliu hè un grupp IV; è ancu quandu u gruppu I o III u gruppu è in u gruppu fetus II; in u gruppu I or II è in u gruppu fetus III. A probabilità di tali incompatibiltà hè più ghjunghje chì a mamma è u padre sò parechji gruppi di sangue. L'eccezzioni hè u primu modru sangu di u babbu.