Akureyri Church


Una volta in a capitale nordu di l' Islanda, a cità di Akureyri , avete definitivu l'acquistà cù i so siti architettoniali. Unu d'elli hè a Chiesa Luterana d'Akureyyrarkirka. Hà esse ghjustamente meritatu u nome di a perla di a cità.

Descrizzione di a chjesa

A ghjesgia di Akureyri s'arrizza nantu à una culletta in u centru di a cità. Per parechji, ella chjamà associazioni cù un vaghjolu enormi chì hè culpughjatu nantu à a so cima.

A ghjesgia hè custruita in l'Art Nouveau è rappresente unu di i monumenti più impurtanti di l'architettura muderna. U vantaghje induve di u so locu in questu locu hè chì hè sorprendentemente armoniu cù u paisaghjariu chì circundava è hè cumminatu cù l'edifici vicini.

Iglesia Akureyri - storia di a creazione

U meritu per creà stu munumentu incontruvutu di l'architettura tappica à u famusu architettu islandese Gudjohn Samuelsson. Hè l'autore di parechji edifici di a capitale di Islanda Reykjavík , chì da questu dirittu pò esse chjamati reali capulavori. Chì sò l'Università, a catedrale è Hatlgrimskirka . U prughjettu di a chjesa Akureyri hè statu stabilitu è ​​appruvata in u principiu di u XXu seculu. Ma ma questu, l'ughjettu hè statu custruitu solu in u 1940.

Per aduttà l'internu, u famusu scultore di u paese, Asmundur Sveinsson, hè statu invitatu, chì urigginariu décorò i chœurs de cresia cù bas-reliefs.

Ciò à vede in a chiesa di Akureyri?

In l'internu di l'edificu sò parechje uggetti chì ponu esse cunzidirati cum'è benedetti d'arti. I più noti di queste sò i seguenti:

  1. L'interessu incridibuli hè causatu da a fonte, chì ghjè in u bastimentu. Hè una copia esatta di una altra fonte, chì era una creatura da u famu scultore di u XIX sèculu Bartel Thorvaldsen.
  2. Vitrati macchiati chì dani a struttura un sensu di ligerezza è di trasparenza è creanu l'effettu di a luminiscenza speciali chì ùn pò micca esse ripruduti da alcunu illuminazione artificiale. Inoltre, in a chjesa, i vitrati Akureyri ghjucanu un rolu specialu. Cù u so viticulu cintrali, ci hè una storia. U tempu di a so creazione supera 400 anni, prima faciule com'è una decorazione per a Cattedrale di San Micheli in Coventry. In cunnessione cù a minaccia di a Sicunna Guerra Munniali, dismantulonu e vitrati macchiati di a catedrale, è anu evacuatu precipitadamente. Dopu u bumbardamentu di a forza aereica tedesca, a catedrale ùn hè più sughjettu di a ristaurazione. Per quessa, un di i vitrati macchiati era in a chiesa di Akureyri. L'altri vitrati di u vitrughju in u tempiu eranu creati dopu quelli avvenimenti, i so autori èranu artisti contemporaneu. A serie sana hè un illustrattu di l'eventi di a vita di Ghjesù Cristu.
  3. Portraits of Honored Workers of Iceland - Islay, u figliolu di Gitsur Bely, u vescu Gitsur, u viscuvu di Hole, poeta Haltgrimur Petersson è parechje altri.
  4. Imaghjini di i lighjendi posti di u paese - Skaulholt, Hoular.
  5. Mudellaghju di un anticu navi sottu a cupola di a chjesa. Ellu acteghja cum'è guardianu per navigatori.
  6. Una interpretazioni unica di a crucifixion.
  7. L'urganu, chì si compie di 3,200 pipi, hè unu di i più impurtanti di a chjesa.

Serà un grandi successu sè stanu à piglià u cantu di u coru di a chjesa glorificatu, chì face u primu domenicu di ogni mese è in ghjorni festivi. Comu parte di u cullettivu sò più di 80 cantanti di parechji età.

Cumu fà à l'Akureyri Church?

A ghjesgia si trova in u centru di a cità, cusì hè faciule vene à questu. In questu spaziu, un autobus spiagge runs per arrivare à HOF Bus Stop.