Antropocentrismu è humanisimu in a societat moderna

L'antropocentrismu hè un ensenyamentu chì l'idea principale hè chì u centru di l'universu, l'uggettu di tutti l'avvenimenti induve hè una persona. Inoltre, ellu stessu hè un microcosimu, è riinterpreteghja per tuttu in u prisuttu di i so vede, à scambià a verità è di i minzogni.

Qual hè l'antropocentrismu?

L'antropocentrismu hè una visione idealista chì pruvà chì l'omu hè a cuncintrazione di u cosimu è l'obiettivu principale di tuttu ciò chì passa in u mondu. Da u latinu hè traduciutu, cum'è una cumminazzioni di e parolle "person" è "center". Chì hè l'antropocentrismu in a filusufìa? In l'antichità, Socrate formulò prima u termini, dopu era supportatu da i filòsufi di i tempi muderni. Hè nantu à u fattu chì u valore di a vita hè equilibratu solu da u valore d'una altra vita, è nunda di più. In u mondu mudernu a parola "antropocentrismu" hè interpretatu in parechji significati:

  1. Filusufiche . L'omu - a mirazione di l'universu.
  2. Linguistic . Balance di valuri.
  3. Ecològichi . L'omu hè u maestru di a natura, hà u dirittu à qualsiasi di e so benedizzioni.

Chì ghjè a diferenza di l'umanismu è l'antropocentrismu?

Certi identificanu l'antropocentrismu è l' umanisimu , ma queste sò diverse cosi:

  1. L'Umanisimu hè un cumplessu di tiurìi chì rapprisenta una persona chì sapi pensà è agisce in modu indipendenti, per harmonizà e relazioni trà elli è u mondu.
  2. L'antropocentrismu hè una duttrina da quale l'omu hè u scopu di tutti l'eventi, u so fenomenu hè cuntrariu solu à u fenomenu di a vita.

L'Antropocentrismi difiere di l'umanismu in questa, sicondu sta doctrina, tutta a monde circundante a sò serve l'omu. L'Antropocentristu hè un cunsumadore chì destroi natura vivente, cum'è avutu u dirittu à questu, cunvinta chì u mondu sanu solu di serve à ellu. Un umanista ùn prova à causà micca altre perisce, mostra meriti, un desideriu di aiutà è prutezzione.

U principiu di l'antropocentrismu

I caratteristiche di l'antropocentrismu sò furmulati in basa di i principii basi di sta doctrina:

  1. U valore principale hè una persona , cum'è una criatura d'autore valore, tutta a cosa di a natura si valora davanti à u gradu di utilità à ellu.
  2. U mondu circundante hè a pruprietà di e persone , è puderanu trattà cum'è si vede bè.
  3. A cima di a scalda soċjali hè una persona , nantu à u sicondu passu - cosi creati da ellu, nantu à a terza - a basa di a natura chì avè u valore per a persona.
  4. L'idee di l'antropocentrism previsti: a cunnessione cù a natura si manifisteghja solu à riceve da ellu e benedizioni necessariu per i persone.
  5. U sviluppu di a natura deve ubbligà u prucessu di u sviluppu umanu, è nunda di più.

Antropocentrism e naturocentrism

U cuncettu di "antropocentrismu" hè spessu oppostu à u naturocentrismu, ma à longu a polarità, sò unificati da una caratteristica: a natura hè vista da qualcosa fora di l'omu. Parlà di i modi principali: pussibule è esistenza.

  1. L'Antropocentrismu dichjara chì u dirittu umanu per dispunà e ricche naturali à a vuluntà.
  2. Naturocentrismu hè un insegnamentu propiu di u Buddhismu, a so idea principale hè statu formulata da Francis d'Assisi: a fede in una bonità umilità aiuta à una persona per occupà micca un dirigenti, ma una pusizione demucratica in quantu à a natura. A genti ùn anu micca dirittu per interferiscenu in u sviluppu di a natura, solu per aiutà è multiplicate.

Antropocentrismu cristianu

L'antropocentrismu religiosu prisenta l'ideii stessi, solu in una certa interpretazione, tenendu a pratica cristiana. I princetti principali di sta tendenza sò:

  1. Ddiu hè a personificazione di a natura, cum'è u so Creatore.
  2. L'omu solu hè creatu "in l'imaghjini è di simpatizzariu di Diu", per questu quì sopra à tuttu u più creatu da u Signore.
  3. Diu hà datu i cuntrolli di u mondu di u mondu di a natura.
  4. Perchè tutti l'uggetti di u mondu ùn sò micca divinità, sò imperfetti, ponu esse correctatu.

U Cristianu cunsiderà a vulintà di l'omu cum'è u più altu u bonu, stàvanu à impartisce l'amore è a bellezza. In u XXI seculu, l'idee di l'antropocentrismu sò presentati cum'è principiu di l'armunia umana cù a natura: