Chavin de Huantar


Chavin de Huantar hè unu di i monumenti più antichi di a civiltà di a Terra, un situ di settore anticu situatu in l'Andes circa 250 km di Lima , à una altitudine di 3200 metri. U cumplessu cum'è un locu per cunducta rituali riliggiusi - questu hè evidenti da i numerosi bas-reliefs di jaguarini, serpenti, cundorini, imàgine di parechji fugliali alucinogeni usati da i sacrificadori in i rituali; Inoltre esempiu trovanu l'arnesi cù i quali i sacrificadori chì preparanu ghjosu alucinogeni di e piante. I scienti credi chì in Chavin de Huantar, ùn sò micca solu riti religiosi, ma ancu oghje alcuni pubblici. Forsi i tempii è a quadra servinu com'è un observatoriu.

L'architettura di u cumplessu

Chavin de Huantar hà scrittu annantu à 100 anni fà d'un agricultore chì, in u cultivo di a tarra, hè stata attraversu una longa (più di 2 m) a chjesa fissa nantu à quale era di una criatura misteriosa. L'agricultori hà dugnu tutta a truverete è adupratu com'è una togheta, finu à un ghjornu chì era vistu da u travagliadore italiano Estella Raimondi. Chavin de Huantar hè dichjaratu una riserva archeologica è hè vultata in u Patrimoniu World Patrimoniu da a UNESCO.

L'area di u settore anticu hè di circa 28 chilometri quatrati. km. I prudutti è e squatie formate quadri normi è rectanguli, ma questu ùn hè micca u più impuru; Hè sorpresa chì tutti elli sò orientati longu à l'assi uccidenti livanti è punente cù una sturazza sorprendente. I tarritorii priservati sò abbastanza boni - visitannu u cumplessu, vedere u restu di i mura abbitati di a terra è di l'erba. In i muri sò abulamenti rectanguli (ci sò più di più di quali 20), postu chì ci sò camere interni; Qualchidunu di elli pudete visità.

L'anticu tempiu - u repositore di l'artefacte principale di u cumplessu

U tempiu tempiu consiste in dui edifici; hè stata errata in 1200-900 aC. Sta struttura massima hè custruita in a forma di a lettera U. In u tribunale sò situati monumentu, nantu à quali sò articuli tagliati di jaguarini, caimani, cònorori è faleri. Dintra u tempiu Ci sò dui galerie.

À a intersezzione di e galerie sò situati "Spear" ("lanson") - stele altitude di 4.5 metri, fatta di granito biancu. A so forma si parvene di a punta di una spear - hè un poliedru complechicu, a cima di quale hè schizzatu. In a stele ci hè una imagina di una criatura mitica chì pari un "croce" di un omu cun u jaguar è ​​una serpente. Forsi era a "spear" chì era u santariu principal di u Complexe Chavin de Huantar. Ci hè ancu una ipotesi chì anch'ellu hà ancu avutu un significatu astronòmicu, siccomu a parola "jaguar" ("chincha" o "chinchai") hè intigrata cù a custellazione Orion ("Choke-Chinchai"). U pirtusore in u tettu di u tempiu, appiicatu cum'è e cose da a "punta di a spina", dice chì hè stata "intorno" di sta stela. Sapemu chì u tempiu servia di un "oraculu" - i believers sintìanu u sonu di "parlà cun elli di Diu".

Dichjate sò i mura di l'anticu tempiu; quandu sò stati ammucciati cù più di duie centu ghjuvelli di pietra - animali umani è varietori. Oghje in tutta a so entera pudete vede solu unu d'elli.

New Temple

A nova chjesa era custruita più tardi - i científici date 500-200 anni BC. Hè grande - 75 mx 72.5 m. Molti platini è passaggi sicreti sò stati trovati in u tèmpiu, grazia à quale l'abbitanti puderebbenu esse assai efficafiati - com'è "fora di nimu". L'altitudine chjamata di u tempiu hè stata creata da 13 metri. Dintra era tri pianu di galerie, scala è camere.

In a New Church, sò assai sculture. In fronte di ellu hè un quadru redone. A Vicinu à a New Church, ci hè un portali negra è bianca, chì a maiò parte di e custruzzioni è e squatie di u stabilimentu sò alliniati. Hè, apparentemente, era di grande significatu sacru. U portali hè fatta di duie tipi di pietra: à u nordu cintrali hè una scalda negra fatta di calcariu nìvuru, à u latru meridionale per i passi, u graniticu biancu hè stata utilizata. Nant'à i lati sò duie culonni di rotunda di grisa di andesita grisa, decorata cù l'imagine di criatures mitichi - cù u corpu umanu, l'ànghjuli cumbè, a capu di un jaguar è ​​u beccu d'un pappaghju di preda.

Autri monumenti

Dui monumentu cchiù altri in u situ sò l'Obelisco di Tello, chì hè un polu quadrangulari cù alligatori cù colti di jaguar, è a Raimondi's Stone - si mostra una figura cù un capu di un jaguar (o puma) chì si mantene un staffu in ogni pota di fronte . Da a piramide di Telo, chì era davanti à l'Antica Chiesa, hè pocu prisbaratu; nantu à u tempu di a so custruzzione, i scientisti sustènenu - qualchidunu crede chì era struitu dopu a custruzione di u Novu Templu, ma a maiò sò inclinati à crede chì u New Temple hè assai "più ghjovanu" chì a piramide.

Cume si avvishà à Chavin de Huantar?

Pudete truvà à Chavin de Huantar da Ouaraz da un bus regular chì righjunghji u paesu di Chavin; da quì avete bisognu à caminari un kilometru. Pudete venga da Ouaraz per un autobus turistico. Pudete ottenevule à Huaraz da Lima è Truchillo per busus regulares. In u primu casu, u viaghju dura un 8 ore.

Ci hè ancu a ruta peve di Olleros-Chavin; Accumincia à a cità di Olheos è si mette trè ghjorni. Pudete sapere di questa scursioni à qualsiasi di l'agenzieri è l'agenzieri di viaghju in Huaraz.