Christiania


Ippudizamu una visita in Dinamarca , ùn vi pudianu fà senza visità a so capitale - Copenhague . Ci hè parechje belli vistosità quì , ma a cità libera di Christiania hè quiztu unu di i posti più singuli in u mondu. Dunque, se avete u tempu è a vuluntà di sapè più nantu à a cultura alternativu di u paese è espansione l'orizzonti, assicuratevi di passaghju per e strade di questu quartier - sta "cità à a cità".

Un pocu di a storia di l'urigine

In u 1971, durante l'apoli di u muvimentu hippie, i so adepte cuntinuaru una esposizione originale è a venda di i so articuli in Copenaghenu. In ogni modu, siccomu eranu invechjuti, ùn avianu micca tempu per passà a notte. Perchè, dopu avè broken up a fasa, i "figlioli di fiori" si stalla in a caserna vacanze di u rè cristianu. Da quì u nomu "cità libera di Christiania", chì hè statu una cartulare di visa di Danimarca. L'auturizazione lucale ùn particularmente ùn sughjettu à questu, postu chì ci hè più faciule pruspettate elementi antisociale quandu anu cuncentrau in un locu.

Dopu, no solu l'hippie accuminciaru a stallà quì. Anu avà, ghjente di tutte e mondu venenu ccà cù diversi scopi: qualchissia sunniesta di guadagnà a libertà da l'urdinatore di u mondu occidinale, è chì qualcosa hè tentatu da a pussibilità di a droga impunità. Quì puderebbenu scuntate i direttori di cinema indipendenti, anarchisti, artisti di u muvimentu è musicisti. In u 2011, u statu conferenò Christiania un status semi-autonome cuncede i so residenti u dirittu di cumprà terrenu sottumessu sottu u so costu.

Chì hè Christiania in Copenaghenu?

À l'intrata à a quartia ci sò pedi grandi, chì sò stati rifiamente rifiuti da l'autorità, ma i vitturi lucali ritenu à i so posti. Ci hè una entrata è una sera, u restu di u territoriu hè cercatu. Ci sò numerosi cafeti, tineddi, clubs musica, studiosi di yoga, teatrini è ristoranti aperti in a cumuna, ci sò ancu posti per u restu graziu à diversi reservorii d'acqua. U più impurtante di a cità hè Pusher Street. Eccu, i vechje di a comunità vènenu skimp: quì pudete cumprà parechji prudutti d'exclusività chì sò pruduciuti da aborigini lucali è falsificati chinesi di religiari svegliu è e cose di famiglii famosi mundiale.

A cità hè divisa in 15 distritti, induve 325 edificatori sò custruttiti (a data di a custruzzione di 104 di elli - XVII - seculu XIX), è 14 edificazioni sò classificati com'è protetti specialement).

In u Spiseloppen Café seranu offriti un menu di staggine prima di i platti italiani , è l'amatori di boni bevi alcoolici si trovanu una strada diretta versu u Bar Nemoland. I posti più famose per i rendimenti in a cità sò u club di roccia di Loppen, chì hè stata aperta in a custruzzione di l'antica magazzina militare, è u club Den Gra Hal, chì anu honored with a presenza di Metallica è Bob Dylan. In a tenda Christiania Bikes pudete cumprà una mostra di a famosa bicicletta danuta, u "puntu" chì hè a dispunibilità di un stroller per i zitelli è una cestera per l'alimentariu.

À u primu fiament, Christiania ùn pare micca cumuni di a Danimarca cù i so facciate dilapidated, decoratu cù graffiti culuriti, ma ci sò e magnifichi spazii verdi chì si trovanu vicinu à u lavu. L'aborigine indipindentali custruiscenu e so proprie case di vetru è legnu anticu, è solu solu architecturale ponu esse sorprendenti: quì truvà una casa per a custruzione di quale solu velli antichi, una casa banana, una casa duguna, una casa rossa sò stati utilizati. Dopu à quelli, i citadini di Christiania tendenu à sprimà protesta riguardu à l'estandardizzazione è l'eccessiva ordinare di a società.

U modu di vita di l'abitanti di a "cità di hippies"

Residenti di a cità libera di Christiania in u Copenhagen state chì ùn anu micca ubbligatu a lege danese. À u listessu tempu, sicondu u propiu còdice di stu mini-paese, i so abitanti è i clientni sò pruibiti:

A sta cumunità pocu cumanda hà a so propria bandiera è dinari - u linu, anche si a dinò corona danese hà ancu un circulu quì. Inoltre sò i so cuerggi legislativu, tesoru, canali di televisiò, stazzione di radio, ghjurnale. L'infrastruttura hè ancu perfetta: à a surprisa di molti citatini di i paisi prusceli, un kindergarten, i centri educativi fora di a scola, una uffiziale postale, u puntale d'aiutu medica è un servizio social sò aperti quì. In a cumunità, a governanza hè realizata da a demucrazia diretta, quandu ogni decisione hè stata culligata cullettiva in u cumune comunale.

L'ecunumia di a cità di Christiania pò esse chjamata prospira: i so abitanti si fà u so vicinu facendu diverse opere d'arti, è dinò mobili è bicycles. Una funzione distintiva di stu mini-statu hè a pertenzione di tuttu u cummerciale à a cumunità, per quandu tutti i so membri prendanu una parti activa à decisione impurtanti. Ma l'uperazione principali, per suprattuttu, hè u prufittu da a vendita di droghe illuminati. Allora, in Pusher Street si trova u mari di più mari di u mari di u mondu di u mondu, ma ùn hà micca pigliatu in capu per ritruvà: ùn hè micca pruibitu strettu.

Pudete settle in a cità di Christiania solu in dui maneri:

Sì l'idea di divintà un membru di a cumunità hà visitatu, ùn si micca scurdatu chì ogni unu di elli hè necessariu di cuntribuiscenu circa 1200 kroner Danimarcu (160 euros) per ogni mese à u budgetu locale.

I locali sò assai preoccupati di a prutezzione di l'ambienti, a tanta attenzioni hè pagata à u ricchientu è u ricchientu di scumparta, stallendu biotoilets, crescendo l'alimentu ecològicu, installendu molti di vetru è pannelli solari per generà electricità.

Cumu à accede à u mini-statu?

Sè vo site in Copenaghen per a prima volta è ùn cunnosci micca assai di a cità, ùn anu micca: feste in paradisu per tutti i freethinkers hè faciule assai faciule. Ogni passageru vi dicerà quale hè questu questata di "cità gratuita di Christiania" è cumu per arrivà. Avete bisognu à slici in Christianshavn stazione. Quì pudete aiutà l'orientà i luminarii verdi cù u punente ligatu à elli, chì vi farà u portanu in u locu. L'orientazione per i turisti hè a Chjesa di u Salvadore, sughjinendu cù una torre alta è a purtalla à una scala spirale. A strada di a cità ùn hà più di 10 minuti da u centru di Copenhague.