Arken


U museu d'Arken hè un museu ghjovanu à pocu rossu di u mudernu in Isho, micca questu di Copenhague . L'architettu di l'edificu era u famusu Seren Lund, hà designatu una nave chì tirava una onda nantu à a spiaggia. U 15 di marzu di 2016, u museu celebrà u so 20u anniversariu. U custruzzioni di u museu si mette in a perfetta à a natura circundante cù i so laghi, bays e relieves.

Doppu a custruzzione

U nasu di a barca hè l'entrata à u museu. In u foyer hè un grossu blocu di granitu nurviggiu, u solitu, i turisti cugeranu vicinu per u principiu di l'excursioni. Quasi tutti i detallsu di sta struttura architettonica spingenu u pensamentu di u mare. I vittori sò fatta in forma di portholes, in i muri, sò una gran numaru di ribanditi metallici chì presènenu mantene li foglie di metallu, una cafe in forma di un valdi di colu attaccatu in l'aria, è u pianu di u complexu di u museu hè stata fatta in forma di cumpassu.

A decorazione interiore hè fatta à cullà u visor, cusì sò parechji bassini cunsiglii è parechji rossi brillati cù transizione, diprissioni è rinfrescati. Mursi curvati, livelli sveljati, effetti light, culori brillanti stimulan i sensi è sò sentiti da u corpu tutale. Duranti l'esistenza in u museu sò stati trè riabilitazioni, questu chì hè statu fattu per u XX anniversariu di u museu è hè a creazione d'una isula d'arti versu u museu. Avà u museu hè una isula cù una barca, chì ponu accede solu da un ponte. U cuncettu di u navi abbandunatu fù sceltu per u museu di l'arti mudernu senza per u casu, perchè mostra u travagliu di e persone creatori, chì sò in parechji cunsidirati fora di a rialtà è e so travagliu ùn sò micca sempri capitu.

Ciò chì vede?

L'estatua equestre di Emrin è di Dragset, chì si trova à l'intrata di unu di i musei più interessanti in a capitale di Danimarca , rendi u tributu à u ghjocu, a creatività è a fantasia chì facenu u putere. Stòricamente, i stati equestri ripresentanu u putere di i rè, i dukes, i capulavvi militari, è u zitellu annantu à un cavallu divintendu simbulizeghja u nostru tempu, induve a persunità è a so autore realizazione sò cunsiderati cum'è principale. U second ubbittivu interessanti hè u stadiu di staggione in u grassu nantu à a strada vicinu à u museu. Sembra que questu hè un oghjettu stranicu, ma in fattu hè una platea perfetta per distractà da u ghjornu oghje è di vede a bellezza di u mondu chì intornu à l'altitudine di questa plataforma.

I sarcòfagi da u scultore è u fotografu Peter Bonnen sò impressjonanti postu chì, sicondu l'autore, ùn anu micca una storia, ùn ci hè micca una cunnessione religiosa, ùn hè micca una cunnessione entre u mondu di a vita è i morti, hè solu un oggettu di l'arti muderni chì simpricamente ne deve esse admirati. A scola in forma di cupola futuristica di Olafur Eliasson certamenti pudarà piace i zitelli, anu aghju crescenu in e so «molécule», per questu era creatu. Nove opri di Anselm Reile chì sò parti di l'exposizione permanente, di pittura in u rigoriu bellu è di grande formatu sò donati da l'artista, speciali per u museu per "portanu lu lussu di i matte simuli à i massi".

In una sala separata ci sò doce capi di u zodiacu Ai Wavei, circa un metru di altitudine, capelli d'animale di bronzu, chì l'esaggiteru hà riincrive cum'è un missaghju à u mondu nantu à libertà è pruibbizzioni, à l'incridulità chinesa di a so unica. In generale, in Arken much attention is paid to the work of Danish and Scandinavian artists, chì anu una sala di exhibe separata. U museu exhibissi più di 400 travagli d'arti, fatta fatta in più di u 1990. Inoltre i visitanti pudete vede l'opari di artisti muderni such as Pablo Picasso, Salvador Dali, Marc Chagall è assai altri.

Cumu ghjunghje?

Pudete alcuni ghjunghje à u mumentu di Danimarca in un caru pagatu è u trasportu publicu :

  1. In car. Da Copenhagen sopra a strada E20 in u sudu à u intersezzione 26 Ishøj. Ci hè da turnu da trasmissione dopu à cresce à a strada principali 243, è à u Skovvej intrudughjaru torna da volta da manca.
  2. In trenu è busu. Da Stazione Centrale di Copenhague à Ishøj 25 minuti. A linea A in a direzzione di Solrød / Hundige o a linea E Køge à Ishøj station. Ci hè un bus numerou 128, chì andarà finu à u museu, u viaghju dura uns 5 minuti. O caminate da u trenu à 20 minuti caminate.